Eerste keer insemineren

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door JAM1987, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JAM1987

JAM1987 Actief lid

1 nov 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik mag, zodra ik ongesteld ben, bellen met de fertiliteitspoli om een afspraak te maken voor cd10. Dan gaan ze via een echo m'n follikel in de gaten houden en als deze rond de 20 mm is, word ik geïnsemineerd. Ik vind het allemaal reuze spannend!:)
    Nu dus wachten op m'n menstruatie. Gister was m'n NOD, maar je zult altijd zien dat als je erop wacht dat het langer duurt...;)

Zijn er meiden die ervaring hebben met insemineren? Hoe groot is bijvoorbeeld de slagingskans?

Liefs, JAM

2. De slagingskans hangt af van meerdere factoren, maar gemiddeld is het zo'n 10%. Veel succes!

3. JAM1987

JAM1987 Actief lid

1 nov 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is niet zoveel...:( Hopelijk lukt het! Ik probeer er positief in te gaan.

4. Helaas niet nee :( Iedereen roept altijd dat 'je in gedachte moet houden dat er voor zwanger raken op de natuurlijke manier ook gemiddeld een jaar staat', maar voor je gevoel -dat is bij mij tenminste zo- zou het met medische hulp toch wat sneller moeten gaan ;)

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Verschilt per persoon, en wat eraan scheelt waarom je nog niet zwanger bent. Wij hadden na de onderzoeken niet echt afwijkingen volgens de gyn, en ze zei toen dat we 50 % kans hadden per cyclus/IUI poging.

Uiteindelijk ben ik van de 9 pogingen, 2 keer zwanger geraakt, dus dan kom ik uit op ongeveer 15 % kans.

Veel succes!

6. Boukje L

Boukje L Actief lid

3 okt 2011
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan ook voor de eerste keer voor IUI, en inderdaad allemaal erg spannend.
    Hebben wat boekjes ter informatie mee gekregen en ik moet zeggen dat we eerst een goed gesprek hebben gehad met de gyn, en daarna nog veel info van een verpleegkundige. Heel goed al zeg ik het zelf. Zij liet ook "zien" wat er ging gebeuren (dus ze had materiaal liggen en lag uit over hoe en wat) ze had alle tijd. En mochten we nog vragen hebben mogen we altijd bellen. Goede voorbereiding is zowat het halve werk, tenminste...qua spanning dan he!
    Donderdag 24 januari heb ik m'n eerste echo om follikel (zeg ik het goed?!) te meten, aan de hand daarvan kijken ze verder. Ik heb wel een injectie Pregnyl mee gekregen voor als het nodig is.
    Pfffffffffff, zit er heel de tijd aan te denken, zo spannend!! En hoop natuurlijk, net als iedereen hier, dat het zo mag gaan lukken!!!
    Succes!!

7. JAM1987

JAM1987 Actief lid

1 nov 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou idd denken dat het met medische hulp dan sneller gaat, maar dat zal dan wel tegenvallen. Wij zijn al 2 jaar bezig. Hebben rond mei/juni vorig jaar onderzoeken gehad bij de gynaecoloog, maar dat was allemaal goed. Dus blijft een vraagteken waarom niet wil lukken op de natuurlijke manier.

8. JAM1987

JAM1987 Actief lid

1 nov 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dat is heftig... Is er bij jullie een verklaarbare reden dat het niet wilt lukken?

9. JAM1987

JAM1987 Actief lid

1 nov 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd prettig dat ze de tijd heeft genomen. Wij hebben dat gesprek vorig jaar gehad, maar we wilden het zelf nog een half jaar geven voordat we er verder mee zouden gaan.. Hopen dat het lukt!

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Nee eigenlijk geen reden gevonden na alle onderzoeken. Heb wel een verlaagde AMH waarde, maar ze gaf aan dat het daar nog prima mee moet lukken. Verder heeft vriend goed beweeglijke zaadcellen maar 98% is abnormaal van vorm. In het ziekenhuis zeggen ze dat het niets uitmaakt. Onbegrepen verminderd vruchtbaar dus..

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Mijn gyn zei 20% slagingskans per iui, maar zal ook liggen aan de reden van iui. Hier was het de 2e iui was raak.

12. JAM1987

JAM1987 Actief lid

1 nov 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is balen, want je kan er zo weinig mee...:( Hoop dat het jullie snel za lukken!

13. JAM1987

JAM1987 Actief lid

1 nov 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb maandag 28 Jan. Eerste echo om m'n eisprong te meten. Zal dan meteen vragen wat de slagingskans bij mij is. Ik begrijp nu dat dat per persoon kan verschillen. Ben daar wel heel benieuwd naar!:)

Fijn voor jullie dat het na de tweede x raak was!

14. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja idd, kan er niks mee. Maar ik ga binnenkort op intake voor IVF, dus misschien komt er dan iets uit de onderzoeken.

Ik ben nu net de 10e IUI poging gestart.. net begonnen met puregon prikken. Jij doet op je natuurlijke cyclus neem ik aan ? Spannend hoor! Ik weet t nog goed die eerste keer.. was interessant om te zien die echo!

Deel Deze Pagina