Ik ben een maand geleden vol goede moed met Clomid begonnen, en vandaag hebben we op de echo een prachtig eitje gezien van maar liefst 26,9 milimeter. Bij m'n vriend is vandaag een zaadonderzoek gedaan, en nu zijn er maar 400.000 zaadcellen gevonden. Een enorme klap voor ons, want een maand geleden hebben we een zaadonderzoek bij de huisarts laten doen, en zij heeft geen getallen of percentages genoemd, maar zei dat mijn vriend 'iets verminderd' vruchtbaar was. Het blijkt dus behoorlijk wat ernstiger te zijn dan 'iets verminderd'. De arts gaf al aan dat de kans van slagen met IUI eigenlijk minimaal is, maar omdat ik zo'n mooi ei had vond hij het zonde om er niets me te doen.. Iedere kans, hoe klein ook, is er één natuurlijk.. Zijn er hier meiden die ervaring hebben met IUI met maar heel weinig zaadcellen? Heeft dit positief of negatief uitgepakt?
Hoi, 1ste keer iui: 5 mljn 2de keer iui; 4 miljoen 3de keer iui ; 200.000 4de keer iui; 800.000 5de keer iui; 1.4 miljoen tot nu toe nog niet zwanger.
Wat een verschil bij jullie zeg! Ik weet niet waarom, maar ik vind het in ieder geval fijn om te horen dat het bij iemand anders ook is geprobeerd met weinig zaadcellen. Onze arts gaf aan dat het er eigenlijk minimaal 1 miljoen moeten zijn, dus voor mijn gevoel had het met 400.000 zaadcellen eigenlijk helemaal geen zin.. Maar als het vaker gedaan wordt met minder, zullen er vast ook positieve verhalen bekend zijn.. Mag ik vragen waarom er bij jullie nog IUI wordt geprobeerd, en waarom jullie niet al op IVF/ICSI over hebben moeten stappen? Of willen ze bij jou ook eerst de cyclus in de gaten houden, en doen ze voor de zekerheid elke maand IUI?
Mijn gyn zei dat alles wat boven 1 miljoen zit goed is en daaronder dat het moeizamer gaat. Onze gyn snapte er niets van waarom het in 1 keer zo slecht was. Hij wilde de keer na 200.000 nog proberen en daarna evt doorgaan naar IVF/ICSI. Toen we de poging hadden van 800.000 hadden we toevallig ook mijn eigen gyn en hij wilde toch nog een keer IUI doen omdat hij het nog te vroeg vond om het IVF/ICSI traject in te gaan. Nu krijgen we nog 1 keer IUI. Daarna denk ik IVF/ICSI. We zouden 6 keer IUI krijgen. Het zaad doet er 2 tot 3 maanden over om opnieuw aan te maken. Mogen jullie meteen door naar poging 2 of moeten jullie een maand overslaan? Wanneer is je NOD. De mijne a.s. vrijdag. pff spannend weer...
Ik heb echt geen flauw idee! Wij hebben vandaag dus pas te horen gekregen dat we morgen IUI krijgen, en daarvoor uberhaupt nooit iets over IUI besproken. In het foldertje stond geloof ik dat je 16 dagen na je IUI een test mag doen? Dat zou dan dus 3 augustus zijn..
ja dat klopt idd. Ik wordt tot nu toe elke keer precies 14 dagen na mijn iui ongesteld. Al hoop ik dat het de vrijdag uitblijft.. Heel veel succes morgen. Ik zal voor jullie duimen. Laat je even weten hoe het gegaan is en hoe je het ervaren hebt?
Ja zal ik doen! Hoe is het bij jou gegaan al die keren? In de kliniek zeiden ze dat je er 'niets van voelt', maar van de berichten die ik hier op ZP lees word ik niet echt heel blij
Ik ervaar de eendenbek als een beetje vervelend, drukkend. Van het slangetje voel ik niets. Soms moeten ze even zoeken waar ze moeten zijn, bij mij snel gevonden. Daarna mag je meestal 5 a 15 min blijven liggen. het kan zijn dat je daarna een beetje bloed verliest, heb ik drie keer keer gehad, bij de laatste twee keer niet.
Volgens mij mag je bij het Geertgen niet blijven liggen.. Maar dat zal ik eens nalezen in het Geertgen topic.. Dankjewel voor je informatie in ieder geval!
Het gaat ook om de beweeglijkheid. Hier weinig zaadcellen en wat er wasook minder beweeglijk 3 testen, 2 in ziekenhuis. Eerst 100.000, iui had geen zin. Door voor ICSI Met icsi productie waren er 2 miljoen, meer dus maar heel weinig beweeglijk. Hadden uiteindelijk ook maar 1 zaadje wat goed was van die 2 miljoen! Hoe bizar. Daar gelukkig mijn zoontje uit gekomen Er hoeft er maar 1 goed te zijn!! Heel veel succes meiden!
Bedankt voor jullie reacties nog.. Nog even een vraagje; Is het bij IUI gebruikelijk dat je de hele cyclus pregnyl spuit, of is het altijd zo dat je er maar eentje krijgt? Ik heb er gisteren dus eentje gehad, maar misschien dat je normaal gesproken langer moet spuiten in je cyclus? Na het topic over medicijnen weet ik niet of ik daar zo achter sta namelijk.. Er is al een tekort op Pregnyl, en bij mij is de kans van slagen wel heeeel klein, dus is het dan eigenlijk geen verspilling? Heeft een ander er niet eigenlijk meer recht op?
Je krijgt 1 keer pregnyl per iui/cyclus. Als je eitje groot genoeg is krijg je pregnyl of otriville. Bij ons in het ziekenhuis gebruiken ze iets wat uit duitsland komt omdat pregnyl heel lastig aan te komen is. Succes dadelijk!
Eerste zaadtest 10 miljoen Eerste keer 2 miljoen 2e keer 1 miljoen.. Dan heb ik het wel over dat ze bij de IUI al bewerkt zijn he Helaas nog niet zwanger. ps: Jij hebt net zoveel recht op pregnyl als iemand anders! Maak je daar niet druk om.
Hier bij de 1e IUI 500.000, niet zwanger geraakt. Daarna moesten we een maand wachten door de slechte score en daarna 2e IUI. Toen gelukkig wel boven de miljoen, maar nog niet heel super... 1.3 milj. Ben benieuwd hoeveel/weinig het deze ronde zal zijn. Mijn 1e IUI verliep overigens zonder problemen, bij de 2e wel best pijn gehad. Gek genoeg juist de 1e keer veel bloedverlies en de 2e keer nauwelijks
Hier gisteren helemaal niet best. We hadden er nu geen 400.000, maar 10. IUI is wel gedaan, maar eigenlijk zinloos natuurlijk. Als artsen spreken over een 'wonder', is het eigenlijk 'onmogelijk'. 3 augustus een gesprek over hoe nu verder
Uitslagen kunnen enorm wisselen per keer. Heeft met de omstandigheden te maken maar ook met de hoeveelheid dagen onthouding voor t onderzoek. Je kan theoretisch zwanger worden met dit aantal maar pin je nou niet vast op dit aantal. Bij de IUI krijg je te horen wat het aantal die keer is,daar kun je pas wat mee. Belangrijk is wel de onthouding nu!
ah dat is balen, sorry deze had ik nog niet gezien. Hoeveel dagen onthouding zijn er aan vooraf gegaan en heeft hij zich aan de leefregels gehouden ? (geen strak ondergoed, geen warm bad, geen alcohol etc)? Als de resultaten echt zo slecht zijn moet je er rekening mee houden dat je partner naar de uroloog moet om problemen uit te sluiten en te kijken of er iets aan verbeterd kan worden. Daarna zul je denk ik aan IVf of ICSI moeten denken Heel veel sterkte !! Vergeet niet dat als dit allemaal gebeurt dat jullie kansen wel opeens enorm toenemen !!
Bedankt voor je berichtjes. Het aantal dagen onthouding maakte volgens de arts en de verpleegkundige helemaal niets uit. Op 8 augustus staat er ook weer een SA gepland, maar we hebben deze keer geen instructies mee gekregen wat 'onthouding' betreft. Zo krom, want bij de vorige SA's was dat wél nodig, en nu zou het niets uitmaken.. Ik snap er helemaal niets meer van Toch zijn we wel van plan om ons de volgende keer maar weer gewoon aan de gebruikelijke 2 dagen onthouding te houden, misschien dat het toch helpt. Protocol is helemaal opgevolgd inderdaad.. Mijn vriend rookt niet, drinkt niet, is verder helemaal gezond. Het zou echt puur en alleen door zijn operaties van vroeger moeten komen.. Dat willen ze dan uit gaan zoeken. Wij hopen ontzettend dat het er de volgende keer weer meer zijn.. Zo stom, dinsdag was het een enorme schok voor ons dat het er maar 400.000 waren, en nu zouden we dólblij zijn met dat aantal.. Ik weet dat er nog een heleboel mogelijkheden zijn hoor, heb al dingen gelezen over PESA en TESE (als ik het goed heb, heb de afgelopen dagen zoveel termen en namen gehoord dat ik 't even niet zeker weet), dus het is nog lang niet voorbij, maar toch.. Het valt even heel erg zwaar!