Clomid werkt, toch spuiten? OI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by klaproos, Apr 24, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. klaproos

klaproos Lid

May 15, 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi meiden.

Ik heb vier maanden clomid achter de rug. Geen pcos, wel onregelmatige lange(re) cycli.

Van de clomid heb ik veel bijwerken en mag daarom deze maand over op gonal-f en pregnyl. Maar omdat clomid goed zijn werk deed: 4 keer korte cyclus, twijfel ik nu heel erg. Ik ben bang voor gedoe met spuiten zoals overstimulatie enzo. Zijn er andere voordelen van spuiten tov clomid naast (misschien) minder bijwerkingen? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik ben 1 keer eerder zwanger geweest na een jaar maar deze zwangerschap is inmiddels een jaar geleden afgebroken bij 24 weken. Ik word er hopeloos van. Krijgen wij ooit nog een kleintje? :(

2. Nooortje

Nooortje Actief lid

Aug 1, 2016
    470
    132
    43
    Hi klaproos,

Wij zitten ongeveer in dezelfde situatie. Zwanger geweest ongeacht een lange en onregelmatig cyclus wat nu bijna een jaar geleden is. Waar heb je het meeste last van bij clomid? En heb je ook andere opties gekregen?

Wij zijn nu ruim 1,5 jaar bezig. Inmiddels 3 rondes clomid achter de rug, mijn cyclus is korter maar mijn slijmvlies is telkens te dun waardoor een innesteling praktisch onmogelijk is. Ik mag ook over gaan op injecties of weer terug naar mijn eigen cyclus met ondersteunende echo's. Wij kiezen voor het laatste waaraan we een termijn stellen, als het dan nog niet is gelukt dan ga ik over op injecties. Dit omdat injecties veel consequenties hebben tav meer frequenter ziekenhuis bezoek. Als het nodig is dan gaan we ervoor, maar als het enigzins kan dan wacht ik daar liever nog eventjes mee. Ik hoor opzich geen hele vervelende dingen over het spuiten zelf. Het zijn kleine naaldjes en je went er snel aan. Maar het traject is veel intensiever dan het gebruik van clomid.

3. klaproos

klaproos Lid

May 15, 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hi Noortje,

Bedankt voor je reactie! Wat vervelend dat jij ook in deze situatie zit. Heb je jouw zwangerschap voldragen of is deze ook verdrietig geëindigd?

Ik had voornamelijk heel erg last van opvliegers en hoofdpijn. Er zijn geen andere opties geboden, en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zonder hormonen wil proberen. Ik ben eerder zonder zwanger geraakt, dus het kan wel maar het geeft mij het gevoel nog minder kans te hebben en vond de lange cycli killling.

Ik ben vandaag ongesteld geworden dus ik ga straks bellen om deze maand met de injecties te beginnen. Ik hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt en ik geen rondes zal mislopen door complicaties.

Kun je voor het dunne slijmvlies geen utrogestan krijgen (wel eens over gelezen)?

Groetjes.

4. Nooortje

Nooortje Actief lid

Aug 1, 2016
    470
    132
    43
    Ik kan het me helemaal voorstellen hoor. Die opvielgers en de hoofdpijn zijn vervelend. Vooral die hoofdpijn, pfff.... Ik heb van clomid de eerste ronde veel last gehad maar nu eigenlijk alleen nog opvliegers en dan mn s'nachts. Die bijwerkingen zijn gewoon echt niet lang te verdragen he? Spannend zeg om te starten met de injecties. Ik hoor er eigenlijk best goede verhalen over, het valt vaak mee. Alleen is het veel intensiever ivm de ziekenhuis bezoeken. Ik ben benieuwd hoe jij dat gaat ervaren.

Mijn eerste reactie was ook om te starten met injecties, maar na een paar dagen moet ik zeggen dat de andere optie me ook wel wat lijkt. Bovendien gaan we nog wat langer op vakantie waardoor die maand we het toch al op eigen kracht moeten doen. Ik heb twee keer een miskraam gehad, een keer met 7+6 weken en een keer net na een positieve test. De eerste zwangerschap was na een jaar proberen, de tweede weer een half jaar na de 1ste. Het duurt lang en ik wil daarom ook niet weer eindeloos zelf proberen, dan maar injecties hoor.. Ik ben benieuwd hoe het je vergaat!

5. Dodo29

Dodo29 Actief lid

Sep 24, 2013
    442
    229
    43

Hoi Klaproos!
    Hier bijna een jaar clomid gebruikt met goede follikels.... Echter geen zwangerschap. Clomid brengt veel bijwerkingen met zich mee bijv de zuurgraad veranderd waardoor zaadjes minder goed kunnen overleven + je baarmoederslijmvlies kan dunner blijven waardoor innestelen lastiger word.. Ik ben ook overgegaan op Gonal F en Otrivelle, en 2e cyclus zwanger geworden! Ik vond het heel lastig dat spuiten, maar dat is gewoon mijn eigen gevoel dat je moet gaan spuiten. Een pilletje slikken is een veel lagere drempel dan een spuit in je lijf duwen. maar voor mij is het het dus wel zekerste weten waard geweest.

Je word gewoon weer goed gevolgd met echos en je begint met de lichtste dosering... Succes met je keuze & hopelijk mag je snel zwanger zijn & blijven.

6. klaproos

klaproos Lid

May 15, 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    Noortje Wat super vervelend dat je meerdere miskramen hebt gehad, en als het zwanger worden dan ook nog eens niet vanzelfsprekend is lijkt me dat nog zwaarder. Ik hoop dat je je op vakantie even lekker kunt ontspannen.
    De bijwerkingen vallen inderdaad soms erg zwaar. Ik hoop dat het spuiten mee valt.
    Door het verlies van ons kindje vorig jaar weten mijn leidinggevende en baas wat er speelt, dus ik kan gelukkig open zijn over mijn ziekenhuis bezoeken.

Dodo29 Wat super fijn dat je zo snel zwanger bent geraakt met het spuiten van hormonen, gefeliciteerd!!!!
    Woensdag ga ik voor het eerst spuiten, ik kijk er niet heel erg tegenop en mijn vriend kan het eventueel voor mij doen als ik het de eerste keren eng vind, zodat ik aan het gevoel kan wennen.
    Had je bijwerkingen van de Ovitrelle? Ik krijg Pregnyl en lees hierover dat sommigen daar wel een beetje last van hebben (ik weet niet of het vergelijkbaar met Ovitrelle is). Ik hoop dat ik net zoveel geluk als jij mag hebben met het spuiten van hormonen.

7. Dodo29

Dodo29 Actief lid

Sep 24, 2013
    442
    229
    43
    Eigenlijk is het gewoon een soort van HCG wat je inspuit (de pregnyl of otrivelle) de eerste ronde heb ik vanaf een dag naar die spuit iedere dag gespuugd tot ongeveer dag 7 na de spuit.. deze ronde had ik helemaal geen last van de otrivelle. Het is bij iedereen dus anders.... ik weet verder niet hoeveel pregnyl verschilt van otrivelle.

8. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ik heb een half jaar Clomid gebruikt. Steeds 2 eitjes, maar geen zwangerschap.
    Ik werd gek van de bijwerkingen en ging over op Gonal en Ovitrelle en in de eerste ronde was ik zwanger!
    Vond het echt 100x beter dan Clomid. De eerste keer prikken is inderdaad even spannend, maar daarna.....

Deze zwangerschap was het ziekenhuis niet nodig, omdat ik na de bevalling mijn cyclus terug had en nu spontaan zwanger ben, maar anders had ik echt direct gekozen voor injecties. Zonder twijfel.

Mijn fertiliteitsarts zei dat Clomid de zuurtegraad van je baarmoederslijmvlies kan aantasten, waardoor een zwangerschap onmogelijk is. Gonal doet dit niet. Ergens denk ik dat dat bij mij ook het geval is geweest.

9. klaproos

klaproos Lid

May 15, 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi Elles, wat fijn dat gonal-f direct resulteerde in een zwangerschap en gefeliciteerd met je huidige zwangerschap! Toch fijn dat hormonen niet nodig waren.

Ik zie dat je pcos hebt/had. Had je voor het gebruiken van hormonen wel een cyclus of helemaal niet?

Het is inderdaad even spannend maar heb het er allemaal graag voor over!

10. Boogy

Boogy Bekend lid

Apr 22, 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook geen pcos, geen eigen cyclus, eerst 3 maanden Clomid en (na even zoeken naar de juiste dosering) succes met gonal. Geen bijwerkingen en het prikken is na 3 dagen ook niet meer spannend. Na de bevalling ook gewoon mijn eigen cyclus terug! Ik zou het aanraden! ;)

Off topic: Elles! Gefeliciteerd!! Wat leuk!!

11. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik had veel minder last van de hormoon-injecties dan van de Clomid. Achteraf bekeken had ik dus veel eerder moeten overstappen! Ik heb nooit overstimulatie gehad tijdens de ovulatie-inducties en IUI-behandelingen. Ik had over het algemeen gewoon één follikel, een enkele keer had ik er twee en bij hoge uitzondering eens drie gehad. Succes!

12. klaproos

klaproos Lid

May 15, 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    Boogy Ik heb wel een cyclus van mijzelf, variërend tussen de 30 en 40 dagen dus misschien niet altijd met eisprong. Ik zit nu in ronde 11 maar ik denk dat ik door mijn geschiedenis eerder in de molen ben 'toegelaten'. Hoe veel rondes met Gonal heb jij gehad?

Jippie Geen overstimulatie dat is mooi! Ik zie dat je na een lange rit uiteindelijk zwanger bent geraakt, wat super fijn!
    Ik hoop ook op max 3 eitjes en niet al te lange cycli. Ik begin morgen met een lage dosering van 37.5 tot dag 10.

13. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Nee ik had echt amper een cyclus. Ze hebben het een paar keer proberen op te wekken met Provera (en ook nog een ander kuurtje, maar weet de naam niet meer), maar dat hielp allemaal niks. Met Clomid duurde het héél lang voordat ik eindelijk de goede dosering had..
    Ik hoop dat Gonal bij jou net zo'n succes is!

@Boogy , dank je!!:)

14. saar24

saar24 Actief lid

Jun 30, 2008
    205
    2
    18
    belgie
    hier aan de 5de ronde met clomid bezig. (half pilletje maar) ook geen pcos maar wel een onregelmatige cyclus
    met de clomid is mijn langste cyclus tot hiertoe 32dagen. op dag 14 ziet de gyn altijd 1 of 2 mooie grote follikels. maar hier ook nog steeds geen zwangerschap.
    ik heb eigenlijk geen bijwerkingen van clomid. de eerste keer wel toen ik een heel pilletje moest nemen. toen had ik 4 follikels op springen. en kreeg ik zweetaanvallen. en hoofdpijn. nu krijg ik alleen rond mijn eisprong hoofdpijn. (viel mij op sinds de clomid en de echo's)
    deze maand, een jaar geleden kreeg ik een miskraam. dan was het gelukt zonder clomid na 4 maanden proberen. sindsdien niets meer..

hierna mag ik nog 1 ronde met clomid krijgen, als het dan niet lukt, moet ik ook spuiten krijgen. en zie daar echt tegenop

15. klaproos

klaproos Lid

May 15, 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hé Saar, wat verdrietig van je miskraam en super vervelend dat je dan niet snel weer zwanger bent. Ik hoop voor je dat je deze ronde zwanger bent en je niet hoeft te spuiten. Maar waarom zie je op tegen het spuiten? Ben je er bang voor of vind je het een grote stap?

Ik zie het spuiten als een nieuwe kans, want ik denk niet dat clomid voor een zwangerschap gaat zorgen na 4 goede rondes. Tuurlijk zijn er genoeg die het tegendeel hebben bewezen, maar ik ben mijn hoop op clomid eigenlijk verloren.

Hoe lang waren jou cyclussen voor je aan clomid bent begonnen? Heb je verder alle onderzoeken al gehad?

16. natalja

natalja Lid

Jul 28, 2014
    76
    0
    6
    Hallo iedereen.
    Ik wou ook een vraag stellen over clomid en spuiten, zonde om een nieuw thema te openen, dus Klaproos, hopelijk vind je het niet erg als ik mijn verhaal even kwijt mag, en misschien iemand kan wat meer duidelijkheid inbrengen.
    Even kort,
    Eerste ronde clomid, 5 pilletjes van 50 Mg achter de rug, omdat er viertal eitjes Zouden groeien, heb ik vandaag een pregnyl spuitje gehad, wat volgens mijn gyn de een of max twee eitjes die al groot genoeg zijn, zal doen springen. Dat allemaal dus voor de eerste keer voor mij.
    Ik had thuis ook ovu testjes liggen, maar nu besef ik dat deze nutteloos zijn waarschijnlijk achter dat pregnyl spuitje, die gaan sowieso knallen dan? Zoals ik ook begrepen heb eisprong binnen 36 uur? Dus morgenavond? Is het zeker dat ze springt ? En zeker op dat uur dan ongeveer? Of kan het later of vroeger? Wanneer dan klussen het best?
    Zijn allemaal domme vragen misschien , maar gewoon voor de duidelijkheid voor mij...

Alvast bedankt aan iedereen..

17. klaproos

klaproos Lid

May 15, 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi Natalja, ik vind het niet erg dat je je verhaal in dit topic zet, maar ik denk dat je hier niet veel reacties zult krijgen omdat je vraag hier minder wordt gelezen als in een nieuw topic.

Ik kan je niet veel over Pregnyl vertellen, want deze maand krijg ik de spuit voor het eerst.

Succes!

18. klaproos

klaproos Lid

May 15, 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    Gister het eerste spuitje gezet en het viel hartstikke mee!

19. Boogy

Boogy Bekend lid

Apr 22, 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb 5 rondes Gonal gehad met 4 eisprongen (1x af moeten breken vanwege overstimulatie). De laatste was het raak!

20. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    ik haak even in als het mag. Ik had bij het zwanger proberen te worden van mijn zoontje ook verschrikkelijke bijwerkingen van de clomid. Zelfs zo erg dat ik na 3 rondes echt niet meer verder wilde, en op de dag van de afspraak om dit te melden had ik een positieve test in handen dus toen verviel mijn klacht ;)

Nu voor een tweede kindje, maar de omstandigheden zijn nu minder gunstig (ik ben dikker en minder conditie en heb natuurlijk helemaal geen eisprong meer), maar moet weer beginnen met clomid50. Maar ik word daar echt zo'n draak van clomid.

maar er zijn dus ook spuiten die hetzelfde doen maar dan met minder bijwerkingen? Is de enige reden dat je die niet krijgt dat het duurder is? Ik kan me voorstellen dat het spuiten an sich voor mensen een drempel is, maar als het gewoon met kleine naaldjes is heb ik daar geen problemen mee
    (heb zelf diabetes dus ik spuit iedere dag)

Hoe heten die spuiten?

Share This Page