Hallo! Sinds deze ronde zijn wij begonnen met iui. Ik ben nu 12 dagen elke avond 75 eh menopur en heb 2 echos gehad. De eerste had ik 2 follikels groeien aan de kant waar ik geen eileider meer heb. Drie dagen later waren deze follikels opeens niet doorgegroeid en zag de gyn 3 follikels groeien aan de kant waar ik nog wel een eileider heb. Ik heb gehoord dat het niet uit zou moeten maken, maar toch voelt het als een grotere kans. Nu heb ik morgen weer een echo om te kijken of de follikels (14 mm en 2x 10 mm) verder zijn gegroeit en of er een inseminatie kan plaatsvinden (en of ik dus morgen ovitrelle mag spuiten). Nu had ik net vruchtbaar slijm (leek gewoon net lijm, zo dik) en nu vraag ik mij dus af of de hormonen mijn eigen cyclus als het ware tegenhouden, of dat ik ook mijn eisprong kan hebben zonder de ovitrelle omdat ik nu beetje bang ben dat ik mijn eisprong krijg en de iui misloop. Gemiddeld genomen zou ik rond woensdag mijn eisprong hebben. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vraag. Alvast bedankt!
Ik weet het allemaal niet 100% precies meer, onze iui is al weer even geleden. Heb sowieso vertrouwen in het ziekenhuis. Natuurlijk loopt het wel eens anders dan dat zij willen, maar als ze je morgen terug laten komen zal het risico niet groot zijn dat je ei al is gesprongen. 75 is sowieso niet zo'n grote hoeveelheid, dus gaat niet extra snel. De hormonen nemen in principe je cyclus helemaal over. Het is dus eigenlijk niet 'in je eigen cyclus'. Dat noem je alleen zo als je geen follikel stimulerend hormoon spuit. Die hormonen nemen het helemaal over en daarom kunnen ze het natuurlijk zo goed timen. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je onverwachts anders reageert op de hormonen. Maar daar kun je nu niets meer aan doen als het zo zou zijn. Slijm hoeft daar niet echt een indicator voor te zijn. Hoop dat je morgen een goede groei van de fol hebt en dan snel de iui. En dan natuurlijk goed resultaat! Succes!
Ontzettend lief dat je zo uitgebreid hebt gereageerd. Ik was daardoor gister een stuk gerustgestelder. De echo was redelijk goed denk ik. 2 fol, 1 van iets groter dan 17 en 1 die iets groter is dan 18mm. Baarmoederslijmvlies 11 mm. Vanavond ovitrelle spuiten en woensdag eerste inseminatie. De arts klinkt positief over de kansen, mijn man had 139 miljoen goede zwemmers en bij mij ziet het er ook goed uit. Toch vind ik het lastig om positief te denken. Ik heb zelf geen idee hoe ik onze kansen moet inschatten.
Wat fijn dat het er goed uit zag. Kansen inschatten is heel lastig. Denk dat het enige dat je kunt doen is het gewoon ondergaan. Probeer vertrouwen te hebben in artsen, maar vooral in jezelf en je lichaam. Weet dat, dat heel lastig is. Maar dat is denk ik het enige dat je kunt op dit moment. Sterkte!