IUI met hormonen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by DG87, Jul 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

Jun 4, 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je lieve berichtje! Ik twijfel nog om te zelf klussen, ik vrees dat mijn vriend wel hele goede argumenten nodig heeft om voor een drieling te gaan ;) Heb net ook al gereageerd op een topic hierover, ben benieuwd wat andere dames aanraden.
    Maar wat een fijn ziekenhuis heb jij dan! Kijk, zó zouden ze dus allemaal moeten zijn. Heb jij wel eens gebruik gemaakt van de optie om eitjes te laten weghalen? En zo ja, hoe doen ze dat dan?

2. Diamondmami30

Aug 26, 2016
    57
    0
    6
    Graag gedaan..ben ook wel benieuwd wat de anderen zullen zeggen, maar hoor wel vaker dat als iemand overstimulatie heeft ze wel meestal zelf gaan klussen...kijk wat je zelf zei ze gaan wellicht niet allemaal springen, dan moeten ze nog bevrucht worden en daarna nog innestelen..Ja echt wel he, nee ik ben nog maar net begonnen sinds september en tot nu toe worden mn eitjes niet zo erg groot..ik spuit gonal 50 en de assistent zei bij de laatste keer dat ik deze dosis nog steeds moest aanhouden...maar bij de uitleg van de prikpen zeiden ze dat het een optie zou zijn..ik weet niet precies hoe het gaat maar ze had toen over dat ze het eruit zuigen ofzo..ik heb me er verder niet in verdiept..
    Ja zo jammer dat ze niet overal gewoon dezelfde richtlijnen aanhouden..:S

3. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Oh meid wat een domper!!!
    Ik heb het ook een keer gehad. Hele maand gespoten, groeide langzaam dus 5x geweest. Toen kwam ik er weer; was m'n ei al weg 😓 ik snap dus wat je voelt! Voor mij zijn die afspraken ook lastig, rooster technisch en werk technisch (werk in Amsterdam en woon bij breda)
    Ik zou je met 3 eitjes wel zeggen dat ik het wel zou doen. In veel ziekenhuizen doen ze het nog gewoon en dat heeft een reden. Maar 1% wordt een daadwerkelijke drieling en dan moeten ze nog allemaal doordelen ook..

Als je man zwak zaad heeft en jij nog nooit zwanger rent geraakt zou ik de gok nemen!!! Zelfs ik zou dit doen en heb al 1 kindje.

Heel veel succes met de keuze, ga je dan stiekem pregnyl spuiten of springen ze altijd vanzelf? (Dit is mij niet helemaal duidelijk...)

4. MM88

MM88 Actief lid

Jun 28, 2016
    343
    38
    28
    Female
    Eigen café
    Bergen op Zoom
    @Meissie1001: ik heb de afgelopen 3 IUI's in het ziekenhuis van Roosendaal gehad, maar oorspronkelijk kom ik uit Bergen op Zoom. Daar ben ik ook onder controle en doen ze de echo's.
    De staal van mijn man qua beweeglijkheid is dan meestal een percentage, 15 % ongeveer zag ik de laatste keer. Verder kan ik mij het niet meer herinneren. Morfology? Geen idee wat dat is?
    Bij ons insemineren ze niet onder de 1 miljoen. De vorige keer had hij er 2,4 miljoen, maar na wassing dus te weinig.
    Vandaag was helaas na opwerking weer minder dan 1 miljoen, dus de IUI is niet doorgegaan. We hebben wel zelf geklust, maar dan toch is de hoop een beetje verdwenen. We hebben volgende week donderdag een afspraak voor het bespreken van ICSI of hoe nu verder eigenlijk. Ik ben benieuwd...

@jeshh: pff, ronde 23... Ik hoop maar dat ook voor jullie ooit de kinderwens in vervulling mag gaan!
    Moeilijk vooral om in het nu te blijven, zeker als je klok tikt en je eigenlijk weet dat je nog maar weinig tijd hebt. Maar: de moed niet opgeven en wat jij doet is goed! In het nu blijven, goed van je!

@Diamond: volgende maand geen IUI, moeilijke beslissing, maar misschien wel slim, anders is het sowieso een verloren poging als je weet dat manlief te veel met andere dingen bezig is. Ik snap alleen niet goed dat de gyn zegt dat het voortzetten van het IUI traject dat een paar maanden duurt? Je gaat dan de volgende cyclus weer gewoon voor een nieuwe poging of denk je dat de operatie zorgt voor complicaties in de cyclusduur van de komende cyclus? Of moet je perse eerst een volle cyclus normaal doorlopen om weer in het ritme te komen?

5. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Jeetje meid...
    Mag ik vragen waarom ze je met dit soort stalen laten aanmodderen met iui??
    Ja er zijn wondertjes die zwanger worden met zon laag aantal maar er is ook een reden dat sommige ziekenhuizen 5 miljoen hanteren.
    Jullie hebben icsi kwaliteit.. snap de keuze van het ziekenhuis dus al niet.. vaak draaien ze in NL vast procotocol af... en in Gent zoeken ze eerst de oorzaak. Kan je van harte mevrouw peeters aanbevelen; lief en geduldig en kun je goed mee praten. Wel alvast bellen want je eerste afspraak moet je 5 of 6 maanden op wachten...

Ook de beweeglijkheid (is dit a & bij kwaliteit samen??) Is zeer onder de maat. Om gemiddeld vruchtbaar te zijn heb je 50% a&b nodig)
    en morfology is de gezondheid van de zaadjes;
    Sommige hebben 2 koppen, 2 staarten, te korte staart, te kleine kop en ga zo maar door. Hier zijn maar 2% gezond.... maar wel 40-60% a/B kwaliteit beweeglijkheid en soms 50 miljoen per ml ejaculatie (heb altijd alle info opgevraagd) soms leverde hij wel 5ml in.
    De maand dat we zwanger werden van onze dochter was dit 'maar' 3ml want hadden gewoon om de dag geknuffeld en er was 27 miljoen terug geplaatst. De keren ervoor allemaal meer tot uitschieters van 157 miljoen...
    maar dat zegt dus allemaal niks. Maar zwemmers hebben minimaal miljoen nodig om het schilletje van het eitje te breken.
    (Raken zoek, uitgeput, verkeerde afslag of gaan dood...)
    Mijn man deed acupunctuur en de morfology ging van 2 naar 6% sommige maanden...
    Ook gebruikte hij
    Selenium en zink
    Foliumzuur
    Vitamine pillen
    Maca en werd het wel beter van trouwens.
    Maar Gent gaat zeggen dat dit ziejenhuis nutteloos een vast patroon heeft afgespeeld... zonde meid! Al die klote hormonen in je lijf voor jan L.
    Maar er bestaan wonderen, mensen die wel zwanger raakten van zo weinig dus wie weet...
    Sterkte met je keuze voor het ziekenhuis. Ik ben na mijn mk overgestapt naar Gent en qua traject geen seconde spijt gehad.
    Het ziekenhuis vonden wij alleen niet zo fijn qua communicatie en dan druk ik het nog zacht uit... maar het, het resultaat maakte me een uur geleden wakker mmm dus dan maakt het niet uit. Succes

6. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

Sep 19, 2009
    4,832
    1,234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Och zaza wat gemeen! Gewoon flink zelf voor klussen dan hoor. Dit zijn protocollen die zij moeten nastreven. Vreselijk dat zij zich dan echt aan de regels houden. Oneerlijk moet het haast voelen. Ik hoop dat er eentje door jullie zelf wordt aangetikt!

Betreft loslaten, ik begreep uhm wel hoor. De teugels laten vieren betreft jezelf te healthy laten leven.
    Ik ga jullie vertellen dat ik alle drie de keren een week of 2 weken ervoor flink van het padje ben gegaan. Festival of een nachtfeest en bats zwanger. HTF is het mogelijk? Niet dat het helpen was. Bij de eerste was een afwijking (volgens artsen onmogelijk door avondje van god los, is gewoon een fout in de aanleg).
    Tweede keer was koningsnacht en dag flink gezopen en ook wel een ander iets genuttigd. Ik had het opgegeven. Had me net aangemeld in zkh.
    Derde keer had ik net die operatie gehad en IUI zou maand erop beginnen, dus dacht doeiii had een weekendfestival en we weten allemaal dat je dan geniet. Maar beiden keren mis gegaan, voelde me zo slecht en schuldig. Maar is onmogelijk. Ik leef verder gezond en tis niet met bloed verbonden de eerste 6 weken, is mij verteld. We hebben gewoon te veel pech.

Gewicht is hier ook 163 en 70-72 kilo. Kreeg dus van een arts misschien wel goed om wat af te vallen. Ff serieus??? Ik heb der aangekeken en misselijkmakend gelachen. Bij mijn dochter woog ik altijd 65-68 kilo en raakte pas zwanger toen ik bijna de 70 aan tikte.

Meissie je hebt natuurlijk wel recht op de IUI pogingen. Ze willen liefst alle stappen doorlopen meestal. Als je direct met ICSI begint dan zijn de stappen ervoor zo goed als verkeken. Mits zaad echt continu onder 1.5 miljoen is dan ga je na 3 pogingen naar ICSI.
    Hier kijken ze nog 1 staaltje aan, want de eerste keer was 19 miljoen, wel waren ze niet zo heel snel. Als volgende keer zo weinig en niet zo mobiel is dan wil ze door naar ICSI. Ik wil liever geen ICSI, maar als blijkt dat mijn man merendeel losse flodders schiet. Ik dacht dat het alleen aan mij lag. Maar als wij het beiden zijn?

7. Diamondmami30

Aug 26, 2016
    57
    0
    6
    MM88 Klopt een moeilijke beslissing, maar ik heb dit traject al doorgedrukt toen we ermee begonnen omdat het manlief allemaal een beetje te veel werd, nieuwe baan, verkoop woning, aankoop woning & IUI..het komt allemaal tegelijk in een korte tijd, maar goed ik heb toen gezegd mijn kinderwens zet ik absoluut voort dan stellen we maar iets anders uit..
    Ik heb nog geen idee waarom na de operatie ik niet gelijk weer verder mag, maar ja dat hoor ik wel in het gesprek dat ik heb met mn gyno vooraf de operatie, kan dan nog altijd beslissen om het niet te doen op dat moment..

8. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Och meiden wat een trajecten allemaal!!!
    Nee okay als je zelf graag de kansen wilt pakken met iui met lage stalen dan heb ik natuurlijk niks gezegd.
    De kansen zijn zo alleen nihil.
    Ik zou hebben gevraagd iets te gaan doen wat wel zin heeft. Een ander wil juist die 6x benutten.
    Snap ik.
    Hopelijk zijn jullie op de hoogte van verzekeringen die tot 5x ivf vergoeden?
    NPO is er 1 van. Wellicht tip voor de dames die willen veranderen.

Hoe gek... ik ben 4x zwanger geweest...
    Alle vier de keren als ik juist 'stout' was...
    Mijn vrijgezellenfeest; bleek zwanger
    2 maanden later na een drank festijn met vriendin: volgende dag zwanger getest oeps...
    3e keer: 7 dpo festival belgie gedaan, lag kotsens van de drank naast auto bih de grena en week erna avondje breda met manlief gedaan met speciaal biertjes we zouden naar Breda live gaan en testte voor zekerheid; zwanger...
    Afgelopen maand op vakantie elke dag slecht eten en wijntjes; bleek zwanger...

Miskramen hier door dunne bms en niet door drank eerste 6 weken geen contact dus niet druk maken..

Hier werkt t dus echt zo in mijn lijf... Hoe meer ik geniet van andere dingen hoe sneller zwanger. 1.5 jaar daarvoor alles gedaan wat moest en niet zwanger.

Loslaten bestaat hier niet. Sta er nu al weer mee op en ga er mee naar bed bij wijze van want moest veel geregeld worden qua werk en traject maar gewoon genieten van 'slecht' eten en drinken blijf ik hier gewoon met mate doen hoor...

Hoe oud is iedereen hier? En wat is er 'loos' zeg maar?

Ik ben 33. In mei 34 en manlief is 30...
    Man slecht zaad: 2% gezond gevormd
    Ik: linker eierstok werkt. Rechts niet
    Linker eileider dicht. Rechts open.
    Bms 2.5-5mm in natuurlijke cyclus.
    Amh was eerst 3.4 half jaar erna 2.4

9. MM88

MM88 Actief lid

Jun 28, 2016
    343
    38
    28
    Female
    Eigen café
    Bergen op Zoom
    Mijn naam zegt het al '88'. Ik ben afgelopen oktober geworden. Op zich nog tijd zat zou je denken, maar mijn man is 53, dus ik vind dat het op zich wel tijd wordt nog een kindje te maken...

10. tika92

tika92 Lid

Oct 13, 2016
    33
    0
    0
    uiterlijkeverzorging, horeca, babywish
    Alphen aan den rijn
    ik ben 24 mijn dochter kwam overal doorheen maar daarna lukte het niet met haar vader.. nieuwe vriend lukt ook niet zijn zaad is wat aan de langzame kant.. kan nog spontaan maar het is traag genoeg voor de iui verder bij mij niks gevonden.. nu 3 pogingen eerste is mislukt zit nu in de 2e ronde met iui na de derde ronde willen ze een kijkoperatie uitvoeren.. (hopelijk hoeft dit niet) ..

11. jeshh

jeshh Niet meer actief

Ja wij hopen dat ook.. En die klok voel ik ook echt ernstig snel tikken. Het gaat zo vlug allemaal. Niet te geloven dat we al 2 jaar bezig zijn. Soms denk ik wel eens: Waren mijn eierstokken maar eerder gaan rammelen ;) Spijt heb ik niet, maar die eeuwige "what if" is soms wel lastig. Het voelt nu alsof er jaren "verloren" zijn gegaan. Als we tien jaar geleden waren begonnen waren de kansen nu eenmaal groter, zo realistisch ben ik ook wel.

Over het algemeen hebben we wel goede hoop, hoop moet je houden!

12. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

May 15, 2014
    1,062
    0
    36
    Noord Brabant
    ladies ik ga jullie weer even verlaten, helaas vandaag ongi geworden. Volgende week weekje weg en dat valt balen met mn cyclus, ben dan pas op dag 14 terug en vorige x was het dag 13 iui.

Hoop dat het deze keer wat langzamer groeit (vind t sowieso gezeik om mn spullen mee te nemen in t vliegtuig en dan op vakantie te spuiten, maar goed wil ook niet een maand uitstellen).
    Alle dames hier succes! spreek jullie half november weer!

13. MM88

MM88 Actief lid

Jun 28, 2016
    343
    38
    28
    Female
    Eigen café
    Bergen op Zoom
    Fijne vakantie mirte85, ik zou deze vakantie ff lekker rustig aan doen. Als het dan toch niet uitkomt, zou ik er ook lekker van genieten!

14. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Fijne vakantie!!!

15. tika92

tika92 Lid

Oct 13, 2016
    33
    0
    0
    Alphen aan den rijn
    even een update hier.. me ongesteldheid is na 4 dagen gestopt en ben al vanaf dag 3 aan het prikken.. nu kreeg ik net in eens pijn in me onderrug en onderbuik en begin ik weer te bloeden niet mega veel maar ook niet echt weinig .. ik maak me zorgen ga naar bed en bel morgen meteen het ziekenhuis

16. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Waarom maakte je je zorgen meid? Wat zei het ziekenhuis??

17. tika92

tika92 Lid

Oct 13, 2016
    33
    0
    0
    Alphen aan den rijn
    nou ik had zo een verschrikkelijk pijn alsof ik nonstop weeen had en dat ik in eens ging bloeden schrok me rot.. ziekenhuis zou me terugbellen en dat hebben ze niet gedaan ik heb tot half 2 gewacht en daarna overleed in eens me tel.. bloeden is gestopt heb nog wel veel pijn gehad maar dragelijk.. morgen een echo en dan zie ik het wel

18. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Jeetje wat heftig. Heb je dat vaker?
    Xxx

19. tika92

tika92 Lid

Oct 13, 2016
    33
    0
    0
    Alphen aan den rijn
    nee nog nooit dus was heel raar.. de pijn is eindelijk weggetrokken dus zal wel hormonaal zijn geweest of me darmen ofzo geen idee. ik heb zo een echo om te zien hoe me folikol is gegroeid en te weten wanneer de insiminatie is.. dus is wel weer spannend.. ik geef het wel even aan daar natuurlijk.. fingers crossed

20. jeshh

jeshh Niet meer actief

Deze week heb ik prikles gehad (haha!) en heb ik ook gelijk alle medicatie mee mogen nemen, ondanks dat we pas in mijn volgende cyclus gaan beginnen. Ik ga Puregon spuiten en daarnaast ook Pregnyl. De dame bij Biometrie was echt ontzettend lief en zei ook: "stap voor stap", precies zoals wij er zelf ook in staan. Dus ik hoef me nog geen zorgen te maken over het hele traject, het enige wat ik moest onthouden was dat ik op de eerste dag van de menstruatie moet bellen voor de afspraak op dag 10 :)

Share This Page