IUI met hormonen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by DG87, Jul 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

Sep 19, 2009
    4,832
    1,234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Nou hier IUI 2. Althans IUI 1, want die eerste zal ik de arts duidelijk maken dat ik niet akkoord ga dat die van mijn mogelijkheden af gaat.
    Volgende week vrijdag mogelijk alweer de 2de inseminatie. Gaat nu wel snel zo de weken.

2. koekjesbakker

koekjesbakker Actief lid

Aug 13, 2015
    277
    38
    28
    NULL
    NULL
    Hallo! Ik lees graag mee! Ik heb inmiddels al de 8e iui achter de rug. Bij de tweede ben ik kort zwanger geweest.
    Vraagje aan jullie over bijwerkingen van de Ovitrelle...ik heb behoorlijk zere borsten (zit nu op 3 dagen na iui en dus 5 dagen na ovitrelle) ik heb dit 1x eerder gehad en toen bleek ik zwanger te zijn. Bij geen enkele van de andere 6 keren heb ik dit zo meegemaakt meteen met die zere borsten...uiteraard heb ik nu meteen hoop.
    Ik begrijp dat het eigenlijk nog niet kan maar vind het wel echt opvallend. Thoughts?

3. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

Jun 4, 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Welkom Koekjesbakker!
    Helaas kan ik jouw vraag niet beantwoorden, want ik heb (nog) geen ervaring met Ovitrelle. Tot nu toe alleen met Menopur.

Maar spannend hoor! Ik hoop dat je gelijk hebt qua symptomen!

4. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Hey!

Sorry ik was eventjes afwezig! Ga nu weer mee lezen en reageren hoor!

Mijn eerste iui hebben ze dus te vroeg gedaan omdat wij weg gingen en ze de gok toch wilden wagen. Helaas mislukt, 'aar hij telt gelukkig niet mee. Heb dus gewoon nog 4x iui.

Ga zo even terug lezen, maar reageer weer mee vanaf hier :)

5. tika92

tika92 Lid

Oct 13, 2016
    33
    0
    0
    uiterlijkeverzorging, horeca, babywish
    Alphen aan den rijn
    hallo al nou na de echo zagen ze vocht in me buik en dachten eerst nog dat het misschien een vruchtzakje was helaas bleek na een bloedtest dit niet het geval.. vandaag krijg ik dus mijn 2e inseminatie om tien voor 3 vanmiddag en dan weer in die ohw zo fijne wachtweken.. fingers crossed maarweer

6. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Hé meiden die hier actief de iui doen en hier posten..
    Zou er interesse zijn in een geheime facebook-groep die we bijvoorbeeld pannenkoeken noemen zodat niemand kan zien waar we nou eigenlijk lid van zijn?
    Ik vond dat in mijn vorige traject heel fijn. Je leert elkaar kennen en leeft met elkaar mee. Elke post van elkaar is ook meteen zichtbaar....
    Zo ja dan ga ik deze aanmaken.

7. tika92

tika92 Lid

Oct 13, 2016
    33
    0
    0
    Alphen aan den rijn
    hoi meiden
    nou vanmiddag me 2e iui gehad.. nu verwacht ik hier vrij weinig van want de kwaliteit van mijn vriend zijn zaad was zodanig slecht dat het eigenlijk niet genoeg was voor de iui.. ze hebben het wel gedaan en we hebben zelf ook flink geklust dit weekend. maarja toch hakt dat nieuws er wel in.. als ik deze maand niet zwanger ben moet ik bellen voor een afspraak om te kijken wat nu het behandelplan wordt want de iui wordt dan niet verder doorgezet.. pfff en ik hoopte nog zo niet tot ivf te komen omdat dit nog heftiger blijkt te zijn en ik vond dit toch al vrij zwaar mentaal gezien.. maar goed aan de andere kant slaan we wel gelijk 5 maanden aan stappen over waardoor ik wel eerder kans heb.. we gaan het maar weer afwachten..

8. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Jeetje spannend tika.
    En zinloos iui doen zou ook niets voor mij zijn....
    Kus

9. tika92

tika92 Lid

Oct 13, 2016
    33
    0
    0
    Alphen aan den rijn
    nee meissie ik vond dat ook al ik had zoiets van ja laat dan zitten en maak gelijk die afspraak voor de ivf en alles dan kan ik gelijk door maar nee we zaten er nu toch dus proberen kon geen kwaad.. nou maar gewoon afwachten gelukkig heb ik nu genoeg afleiding en dingen te doen dat ik niet elke dag op alles let..

10. MM88

MM88 Actief lid

Jun 28, 2016
    343
    38
    28
    Female
    Eigen café
    Bergen op Zoom
    Nou, tika92, we gaan weer duimen!!

Meissie1001, een FB pagina vind ik prima. Je hebt gelijk, is iets makkelijker dan hier, maar ik weet niet wat de rest daarvan vind?

Welkom koekjesbakker!
    Maar de 8e iui? Wordt dat allemaal nog steeds vergoed dan? En schakelen ze na 6 keer niet over naar ivf? Denk je niet dat je dan beter resultaat boekt? Of in ieder geval je kansen vergroot?

11. Jenny13

Jenny13 Actief lid

Apr 13, 2016
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden!

@ koekjesbakker, ik heb geen ervaringen met Ovitrelle helaas. Doen ze bij jullie in het ziekenhuis zoveel keren IUI? Bij ons zit er wel een max, waarop het ziekenhuis heeft besloten dat IUI niet meer werkt, dat dan overgestapt wordt op IVF. Volgens mij is de max hier 5 keer.

@ Tika, wel spannend Tika, maar niet zo'n leuk nieuws net ervoor. Leggen ze dan nog wel uit, waarom de kwaliteit minder is? Als in, hoe? Te weinig levend of te weinig over na wassen? Hoop voor je dat het toch raak is. Ik snap dat het aankomt als een klap.. Maar hopelijk kan je dan (als jullie dat willen) wel door voor IVF.

Hier goed nieuws. Afgelopen dinsdag was mijn 1ste FM na een week spuiten en direct een 1 groot blaasje van 15mm. Woensdag ben ik terug geweest en toen was hij al 17mm. Woensdagavond heb ik de Pregnyl gezet en vrijdagochtend hebben we IUI gehad. We vonden het allebei een gekke, maar spannende gewaarwording.

We zullen zien wat er uit komt. Wanneer was bij jullie de Pregnyl uit jullie lichaam? Ik moet eerlijk zeggen dat ik er volgens mij na de IUI niet echt last meer van had. Voelde daarvoor veel beter dat ik Pregnyl en Gonal had gespoten. :) We zitten in de wachtweken en hebben gelukkig heel veel andere plannen om ons op te focussen. :)

12. Geertje80

Geertje80 Lid

May 13, 2014
    44
    4
    8
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

@koekjesbakker, ik gebruik Ovitrelle, maar ik heb al last van pijnlijke borsten na de eerste hormoonspuit GONAL F, dus ik weet niet of het ook een bijwerking is van de Ovitrelle.

Ik heb de 4e IUI achter de rug en dit is de eerste keer dat de wachtweken snel voorbij gaan. Ben er niet echt mee bezig. Ook misschien omdat ik helemaal niets voel (behalve zere borsten, door Gonal F)
    Zaterdag as weet ik meer, dus nog even geduld.
    De teleurstelling wordt wel iedere keer heftiger, gaat het ooit nog gebeuren ?? We hebben een gezonde dochter van bijna 3, dus je zou denken dat het wel moet lukken, al heb je geen garanties.

Wat ik ook erg vind zijn alle tegenstrijdige signalen van je lijf. Deze ronde niet maar in de andere rondes voelde ik van alles, je lichaam houdt je soms zo voor de gek! Dat vind ik super lastig!

Hoeveel rondes IUI gaan jullie doen? En gaan jullie dan voor IVF?

Lieve groetjes

13. koekjesbakker

koekjesbakker Actief lid

Aug 13, 2015
    277
    38
    28
    NULL
    NULL
    Hi MM 88
    Ik zit in de 8e iui omdat ik bij deen tweede zwanger waar geraakt. Daardoor beginnen ze opnieuw met tellen dus vanaf dat moment weer 6.
    Ik zou ook liever na de 6e zijn begonnen met IVF maar juist voor de verzekering moet je het rijtje afmaken en ze doen het ook omdat ze toch geloven dat het nog zin heeft omdat het een keer gelukt is...

14. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Ohh is dat standaard dat ze dan opnieuw gaan tellen?

In mijn ziekenhuis doen ze maar 4 IUIs.. Ben ook heel benieuwd wanneer ze dan beginnen met n ivf traject in gang zetten..

15. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Elk ziekenhuis is anders gelukkig. Ik mocht na 5x iui (1 afgebroken) naar ivf omdat het niet lukte... die laatste poging raak....

16. Diamondmami30

Aug 26, 2016
    57
    0
    6
    hi ladies,

Ik was even van de radar, maar ik ben er weer!
    @koekjesbakker welkom! En ik ook heb geen ervaring met Otrivelle want ik gebruik gonal F.
    @Tika spannend weer zeg heel veel succes in de wachtweken!
    @jenny spannend zeg en ook een mooi resultaat bij de FM. Voor jou ook heel veel succes in de wachtweken
    @geertje voor jou ook spannend nog een paar wachtdagen te gaan. Klopt ik ervaar het ook zo elke keer is het weer een teleurstelling als je menstruatie weer begint..:(
    Bij ons heb je ook 6 rondes IUI en daar idd IVF.
    @Meissie een fb groep lijkt mij ook prima om te doen

@hier ik voel me eigenlijk best goed, beter zelfs ff zonder hormonen en ik heb ook weer meer zin in bed oefeningen.. dat had ik de afgelopen maanden minder en denk dat het ook door de hormonen komt..Herkennen jullie dit ook??
    Ik denk dat ik donderdag ga beginnen met ovulatietesten,want ergens volgende week zal m'n eisprong moeten zijn..zit alleen te twijfelen of ik wel of niet pregnyl moet gaan gebruiken..ik heb nog 1 thuis liggen...
    Oh en las ik trouwens in dit forum dat er een bepaalde verzekering bij dit soort behandelingen meer vergoed? Ik heb echt geen idee hoe dit bij mijn verzekering is en ik lees verschillende verhalen. Dat bij de een dit afgaat bij het eigen risico en bij de ander niet. Bij het begin van deze behandeling werd er aangegeven door het zkh dat alles vergoed wordt uit de basisverzekering..dus daar ben ik dan ook vanuit gegaan. Hoe zit dit bij jullie?

17. kimster

kimster Lid

May 28, 2011
    87
    0
    0
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hai dames,

Ik ben mijn wachtwoord kwijt😊😊😊.... Kan niet inloggen via de computer.
    Even een tijdje niet geweest (ik had er even de balen in 😊), lastig om uitgebreid via de telefoon te reageren.

Ik duim hard voor jullie dames.
    Ik zit in de wachtweken na IUI 3. Wachtende om verder te gaan. Hopelijk komt mijn menstruatie volgende week op gang. Dan kunnen we starten met IUI 4. Ik moet Menopur gaan spuiten i.p.v. Puregon. Moet op dag 2 al starten. Eerst 6x IUI (zien kans van slagen) en dan evt. IVF.

Ik ben ook wel voor een geheime Facebook groep 😊. Praat makkelijker 😊.

18. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Wellicht kunnen de meiden die allemaal in de fb groep willen mij een privé bericht sturen en met voldoende animo krijgen jullie mijn Facebook. Dan maak ik een geheime groep aan met gekke naam

Daarna melden jullie mij aan en voeg ik je daar toe? (Kan je daarna weer wissen van privé facebook)

Ik hoor 't wel en kijk even aan hoeveel animo er is!!! X

19. tika92

tika92 Lid

Oct 13, 2016
    33
    0
    0
    Alphen aan den rijn
    hoi meiden het lag er dus aan dt het kwaliteit van mijn vriend zijn zaad te slecht was voor de iui dus als deze ronde is mislukt dan moeten we een afspraak maken met de gynaecoloog om over verdere stappen te praten. dit is dus ivf denk ik.. nou heb ik me flink ingelezen en eerlijk gezegd ben ik heel erg bang voor ivf.. mijn pleegmoeder heeft dit ook gehad en die zegt ook de hormonen zijn 3 keer zo zwaar en de punctie is een hel zo pijn dat het doet.. zijn er hier meer meiden die echt ivf hebben gehad en hoe was jullie ervaring hierin.. ik vindt het een eng idee allemaal

20. kimster

kimster Lid

May 28, 2011
    87
    0
    0
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Spannend Tika misschien echt starten met IVF of ICSI. Dat is ook mijn angst mocht het met IUI niet lukken. Ik zou er zelf wel voor gaan, anders voelt het instappen van dit traject voor mij voor niets. Voor niets gestart met hormonen spuiten etc. Ik begrijp wel dat je er tegenop ziet. Dosis qua hormonen veel hoger, maar wel veel meer kans van slagen.

Share This Page