IUI met hormonen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door DG87, 21 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL

ik had die drempel gelukkig niet, maar dit komt omdat mijn werkgever gelijk al vee belangstelling toonde toen k diagnose endometriose ging en ze gelijk al zei dat mijn gezondheid en gezin prioriteit zijn en later pas mijn werk en opleiding. ik ben vanmorgen weer geweest en eitjes zijn 17 en 20 mm, baarmoederslijmvlies 10.2mm dus ik mag vanavond tegen 9 uur de ovitrelle spuiten en zaterdag om 11.45 hebben wij de inseminatie :) spannend allemaal!

2. kimster

kimster Lid

28 mei 2011
    87
    0
    0
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    @missiej. Ook al zo spannend. Zaterdag gaat een spannende dag worden.

Morgen eerste echo.... zal mij benieuwen.

3. kimster

kimster Lid

28 mei 2011
    87
    0
    0
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vandaag eerste echo op cyclusdag 9. En ik heb links 1 eitje bijna 17 mm. Morgenochtend nog 1x Puregon spuiten. Dezelfde avond (zaterdag) Pregnyl spuiten. Spannend. Maandagochtend eerste IUI. Het gaat wel spannend worden of het maandag door kan gaan. Vanmorgen weer tussentijds bloedverlies (deze kwaal heb ik nu al ruim een jaar). Maar dit komt de IUI niet ten goede. Stroomt het zaad zo weer eruit 😬. Ze gaat vandaag nog overleggen met de gynaecoloog over hoe en wat. Anders is het voor nu al einde IUI ronde 1 😬. Als ik maandag nog zo vloei, klein beetje mag wel, moet ik afzeggen.
    Als we met IVF moeten gaan starten..... Gaat ook weer tijd over heen. Helaas ben ik de jongste niet meer. Ff 😡😡😡😡😡 stom lijf.

4. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    jeetje kimster dat is al mooi vlot! balen van t vloeien, is er een reden voor gevonden? hopelijk blijft het goed gaan en kan de iui maandag doorgaan. schelen we maar 2 dagen :)

5. kimster

kimster Lid

28 mei 2011
    87
    0
    0
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    @missiej het vloeien is iets minder geworden. Hopelijk blijft het zo of helemaal weg. Vanavond Pregnyl spuiten. Spannend. Nog tips??? Zou fijn zijn als we samen op gaan.

6. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    @missie wat balen. Ik hoop dat je iui gewoon door kan gaan.

Vandaag iui gehad. Nu beginnen de wacht weken. Testen dien we op vakantie ☺️ Duimen jullie mee?

7. kimster

kimster Lid

28 mei 2011
    87
    0
    0
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jullie zitten dicht bij elkaar met de IUI. Hopelijk mag ik meedoen maandag. Leuk testen op vakantie Swimming.

8. MM88

MM88 Actief lid

28 jun 2016
    343
    38
    28
    Vrouw
    Eigen café
    Bergen op Zoom
    Ik had vandaag mogen testen. Helaas gisteren al ongesteld geworden. Op naar ronde 4 van de IUI.
    Ik duim voor jullie!!!

9. kimster

kimster Lid

28 mei 2011
    87
    0
    0
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    @mm88 ohhh wat verdrietig meis. Gaan ze iets aanpassen voor de volgende IUI? Per ronde steeds meer kans toch? Duimen draaien voor de volgende ronde. Kom maar op met goed nieuws.

10. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    swimming... ik denk dat je me verward want ik heb gister ook de iui gehad :)
    kimster.. hoe is de spuit gegaan? het viel mij allemaal wel toen...
    mmh88... aaah balen meis :(

hier gister vlak na de iui flinke ovu pijn gehad en nog is mijn buik gevoelig... ik voel me nu eigenlijk net zo'n broedkip hahaha

11. kimster

kimster Lid

28 mei 2011
    87
    0
    0
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    @missiej. Dat klinkt positief ovupijn na IUI. Top timing. Zorg maar goed voor jezelf broedkipje. Alles voor het goede doel. Lijkt mij wel meteen spannend. Je voelt dat er iets gaande is. Duimen draaien! Ik ben dol op positief IUI nieuws.

Ik vond de Pregnyl spuit 😬😬😬😬 zetten. Ik voelde het branden en steken. Duurde niet heel lang, maar toch. Puregon is dan echt easy om te prikken. Morgenochtend 10.30 uur gaat het gebeuren. Vrijdag was eitje bijna 17 mm. Groeit 2 mm per dag. Gisteravond Pregnyl om 18.30 uur moeten zetten. Gisteravond rond 23.30 uur echt een hele felle gemene steek. Hopelijk was dit gewoon voorbereiding op en niet de ovulatie. Vandaag ook veel steekjes links. Het is natuurlijk ook pas de eerste ronde. Timing is alles.
    Maken ze een controle echo voordat IUI start? Kijken of de eisprong nog moet komen of al geweest. Ik vind het nu al spannend.

12. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    ja spannend is het zeker... ovitrelle voelde ik idd ook beter dan de gonal f maar niet pijnlijk ofsow... ja timing is alles idd... mijn duimpjes draaien ook voor jou morgen! hier heb k geen echo vooraf gemaakt, het veranderd ook niks aan de situatie op dat moment denk ik...

13. MM88

MM88 Actief lid

28 jun 2016
    343
    38
    28
    Vrouw
    Eigen café
    Bergen op Zoom
    @kimster: ik had deze keer met menopur 2 mooie eitjes, dus ze gaan niks aanpassen. Ons ziekenhuis heeft een maand geen iui. Deze ronde dus weer zelf een keer klussen. Eind september 4e iui... 😁

14. Beeb86

Beeb86 Actief lid

23 jul 2016
    140
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook iui gehad.. 4 x mocht de behandeling doorgaan en 4x moest het voortijdig worden afgebroken. Ik heb puregon gespoten en pregnyl. De laatste twee behandelingen heb ik na de inseminatie nog 3x pregnyl gespoten. Had zelf de hoop na 3x mislukt een beetje opgegeven, maar de 4e poging is gelukt en nu alweer ruim 13 weken zwanger!

15. Beeb86

Beeb86 Actief lid

23 jul 2016
    140
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij werd er geen echo gemaakt voor de inseminatie.

16. MM88

MM88 Actief lid

28 jun 2016
    343
    38
    28
    Vrouw
    Eigen café
    Bergen op Zoom
    @Beeb86 en mag ik vragen hoeveel miljoen jullie hadden? Wij steeds maar rond de 1 a 2 miljoen. Vind 't zo weinig...

17. Beeb86

Beeb86 Actief lid

23 jul 2016
    140
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was heel wisselend.. Meestal was rond de 5 miljoen bruikbaar, maar is ook 1 keer net boven de 1 miljoen geweest

18. Duimpje86

Duimpje86 Niet meer actief

Hallo dames,
    Wij gaan na 14 rondes ook starten met iui. Maandag heb ik de eerste afspraak staan voor follikel meting. Mijn ei is vaak rond dag 12. Ik vind het allemaal erg spannend en weet niet wat ik allemaal kan verwachten. Ik moet pregnyl spuiten voor de inseminatie.
    Hopelijk hebben we gauw allemaal goed nieuws te melden.

19. Beeb86

Beeb86 Actief lid

23 jul 2016
    140
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij kan iui succesvol zijn zolang je maar boven de 1 miljoen blijft.

20. Beeb86

Beeb86 Actief lid

23 jul 2016
    140
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het spuiten van puregon altijd erg meevallen. De pregnyl voor de inseminatie kan een beetje een branderig gevoel geven. Was de ene maand vervelender dan de andere en duurde gelukkig altijd maar kort. De inseminatie zelf is mij erg meegevallen. Ik moest daarna nog 20 minuten blijven liggen. De laatste twee keer moest ik nog 3 x 1500 extra pregnyl spuiten. Dat vond ik wel pittig vanwege de hormonen. Voelde me er onrustig door. Gelukkig is dat maar kort nodig geweest en het was niet voor niets ;)

Deel Deze Pagina