IUI met hormonen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door DG87, 21 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Ik ben een tijdje hier niet meer geweest ivm mk..... nu 3de ronde en dit keer met gonal-f en pregnyl zwanger

2. kimster

kimster Lid

28 mei 2011
    87
    0
    0
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    @Swimming van harte gefeliciteerd. Geweldig nieuws. Mijn duimen draaien voor een plakbeeb. Blijft altijd zo spannend.

Vandaag follikelmeting. Zal mij benieuwen. Echt weer een vreselijke menstruatie achter de rug. Ik spuit puregon nu 's avonds. Vorige ronde ' s ochtends. Geen idee of er verschil in zit.

Mirte jammer dat de eerste ronde niet gelukt is. Duimen draaien voor deze ronde.

Hoe is het met de anderen??

3. Diamondmami30

26 aug 2016
    57
    0
    6
    @mirthe ja je lichaam kan je echt voor de gek houden poehh..ooh wat jammer zeg veel succes met de volgende ronde maar weer;)

4. kimster

kimster Lid

28 mei 2011
    87
    0
    0
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dag 9 ei rechts 10 mm en links 12,5 mm. Morgen weer follikelmeting. Deze ronde groeien de eitjes minder snel of dit is juist beter.

5. DG87

DG87 Lid

21 jul 2016
    25
    0
    1
    @swimming: gefeliciteerd!! Wat een mooi nieuws! Hoop voor je dat het allemaal goed blijft gaan... Wel Spannend lijkt me!

@kimster: mooi dat er 2 groeien! Dat is wel snel als je morgen al weer terug moet komen. Kont dat door het weekend?

@mirthe: wat een tegenvaller! Je misschien stiekem toch hoop... Ook zelfbescherming he, dat je er vanuit gaat dat het niet gelukt is.
    Ga je gelijk nog een ronde IUI doen?

Ik ben vanavond (dag 3) begonnen met Fostimon spuiten. Het viel me mee, maar had er al niet veel bijzonders van verwacht. Ben wel benieuwd of ik er verder is van ga merken...
    Donderdag 8 sept (dag 10) heb ik eerste follikelmeting. Ben benieuwd! Ik merk bij mezelf dat ik stiekem hoop heb omdat het de 1e IUI is. Voor mijn gevoel heb ik eindelijk een grotere kans, omdat er nu iets gedaan wordt. Maar ik houd mezelf tegelijkertijd voor dat de kans heeeel klein dat het de eerste keer raak is. En dat de kans aanwezig is dat het helemaal niet gaat lukken. Wat kan een mens soms tobben he!

6. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    hoi meiden.. hier ff wat afwezig geweest ivm hevige ongie en weer begonnen met werken.. pfff wel weer wennen om er om 5.30 uit te moeten na 3wk vakantie haha.. gister weer eerst fm gehad en rechts 1 van 15+mm en links 11+mm hopelijk groeit links goed mee... morgen weer heen :)

swimming. gefeliciteerd met je zwangerschap!

7. kimster

kimster Lid

28 mei 2011
    87
    0
    0
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    @dg87 spannend je eerste IUI. Hopelijk niet al te veel bijwerkingen. Positieve beetje gereserveerde houding is begrijpelijk. Kriebels van het starten, hoop op mooi nieuws. Maar ook wetende dat IUI slagingspercentage niet heel hoog. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Duimen draaien!! Spannend.

@missiej begrijpelijk weer wennen werken na de vakantie. Lekkere vakantie gehad?? Je eitjes groeien al goed. Op welke dag zit je??

Vandaag follikelmeting maar niet een wijziging. Vanwege het weekend moest ik vandaag. Allebei 0,7 mm gegroeid. Dag 10 cyclus. Vorige ronde dag 9 17 mm. Nu al niet elke ronde hetzelfde 😊. Nu maandag weer follikelmeting.

8. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    @kimster...ja de vakantie was heerlijk!alleen tekort haha... k zit nu op cd 11.. toen dus 9.. helaas is links niet meegegroeid maar die in rechts was nu gem. 20mm en bms 11.1mm dus k moet vanavond om 23.30 ovitrelle zetten en maandag om 14.30 de inseminatie.. op cd 13 :) dat is wel voordeel van een kortere cyclus hihi ... en gelukkig ben k maandag lekker vrij .. vandaag viel de afspraak ook buiten werktijd, voel me toch altijd wel bezwaard als ze rekening met mij moeten houden op het werk. ( k werk in de ouderenzorg)

9. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    En weer ging het mis......

Nu een maand rust. Half sept gesprek in het zkh hoe verder.

10. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    he bah! dikke knuf!

11. LunaKyra

LunaKyra Actief lid

20 sep 2015
    297
    173
    43
    Vrouw
    Nederland
    Hoi hoi,
    Graag zou ik ook mee willen schrijven, wij beginnen deze maand met onze 1ste IUI. Woensdag de eerste fm, vind het erg spannend.
    Ik ben 28 jaar en vl is 36 jaar en zijn momenteel alweer 2,5 jaar verder, hopelijk brengt IUI ons meer geluk, ze hebben bij ons geen oorzaak kunnen vinden waardoor het niet lukt. Wel heb ik altijd vrij korte cyclussen en wisselend tussen 14 en 28 gehad. Hoe lang waren jullie cyclussen voor IUI?

@swimming; wat erg, veel sterkte.

12. kimster

kimster Lid

28 mei 2011
    87
    0
    0
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dikke knufff Swimming. Ik had het zo gehoopt voor je. Sterkte meis.

13. DG87

DG87 Lid

21 jul 2016
    25
    0
    1
    Swimming, vind het heel erg voor je! Wat een teleurstelling steeds... Veel sterkte!

LunaKyra, spannend dat je ook gaat beginnen! Is het woensdag ongeveer dag 10 van je cyclus? Lopen wij redelijk gelijk op, ik heb donderdag 1e fm.
    Bij ons is er ook geen oorzaak gevonden. Mijn cyclus is behoorlijk regelmatig, rond 28 dagen.
    Hopen op succes!!

14. LunaKyra

LunaKyra Actief lid

20 sep 2015
    297
    173
    43
    Vrouw
    Nederland
    @DG87 morgen is cd 12, ben alleen een beetje bang dat me eisprong al is geweest omdat ik afgelopen dagen een vol en opgezet gevoel had in me onderbuik en sinds vandaag heb ik dat niet meer, ik weet niet of dat komt door gewenning aan de hormonen of dat dan toch de eisprong is geweest.. Leuk dat we allebei gelijk lopen, wel fijn om ervaringen te delen. Heb je veel last van de hormonen?
    Hoop dat het voor iedereen raak mag zijn :)
    Kan haast niet wachten tot morgenvroeg de eerste fm en hopelijk heb ik nog geen eisprong gehad.

Heeft iemand dat al eens gehad een eisprong voor de pregnyl?

15. DG87

DG87 Lid

21 jul 2016
    25
    0
    1
    Dat zou wel erg zonde zijn, als je je eisprong al gehad hebt! Je weet dat toch niet he, hoe je lichaam op die hormonen reageert. Misschien valt het mee...
    Ik heb tot nu toe helemaal geen last van de hormonen gelukkig. Had het er niet zo op. Nu nog maar zien of ze hun werk goed gedaan hebben!
    Succes morgen!

16. kimster

kimster Lid

28 mei 2011
    87
    0
    0
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Lunakyra spannend dat je gaat beginnen met IUI. Hopelijk is je eisprong nog niet geweest. Spannend hoor. Hopelijk weinig last van de hormonen. Duimen draaien voor goed nieuws.

DG87 spannend donderdag een follikelmeting. Hopelijk een mooie groei van de eitjes.

Ik moet morgen weer. Eitjes groeien niet zo hard. Even spannend. Anders moet de Puregon omhoog.

17. Diamondmami30

26 aug 2016
    57
    0
    6
    @Swimming heel veel sterkte meid!
    @lunakyra welkom en ook spannend zeg! Mijn cyclus is meestal tussen de 26 - 28 dagen. Maar nu had ik een wat kortere 25 dagen.

Ik had gister uitleg gekregen en smiddags ongi geworden (wat totaal onverwachts was, dacht dat ik nog wel 3 dagen had) maar goed vanochtend een afspraak gemaakt voor de eerste echo die op donderdag is en morgen begin ik met prikken. Ik heb gonal-f 50 gekregen, ben benieuwd hoe dit gaat aanslaan bij mij..
    Welke dosis krijgen jullie?

Heel veel succes meiden!

18. LunaKyra

LunaKyra Actief lid

20 sep 2015
    297
    173
    43
    Vrouw
    Nederland
    Vanochtend naar de eerste fm geweest, gelukkig nog geen eisprong gehad, ik ben dan ook erg blij :). Er waren meerdere eitjes te zien, één van 15, 11 en 10 mm dat waren de grootste, ze had eigenlijk wel gehoopt op 2 grotere eitjes en gaf al aan dat wanneer het deze cyclus niet lukt ik waarschijnlijk volgende maand meer hormonen moet spuiten. Momenteel heb ik gonal-f 75 dosering. Ik denk dan ook dat we voorheen zonder hormonen geen echte goede kans hebben gehad omdat het niet zo snel gaat als dat zij ook graag wilde zien. Ik ga dat morgen nog even vragen wanneer we terug moeten komen voor de fm. Mocht het eitje van 15mm morgen 2mm zijn gegroeid(ze zei dat het normaal gesproken 2mm per dag groet met hormonen) kan waarschijnlijk zaterdag de iui plaats vinden.

@DG87, gelukkig heb je geen last van de hormonen, hebben jullie ook geen puistjes door de hormonen? Heel veel succes morgen met je eerste fm!

@kimster, jammer dat je eitjes nog niet zo snel groeien, hopelijk hebben ze morgen de groeispurt gemaakt :)

@Diamondmami30, ik krijg momenteel gonal-f 75, heel veel succes, en hopelijk een mooie groei van de eitjes.

Hopelijk zijn we allemaal snel zwanger :), veel succes met de echo's morgen!

19. DG87

DG87 Lid

21 jul 2016
    25
    0
    1
    @ LunaKyra: wat fijn dat je nog geen eisprong hebt gehad! Hopelijk gaan ze nog een beetje groeien en heb je geen volgende ronde nodig! Ik heb geen/weinig last van puistjes. Jij wel?

Ik heb ook het idee dat mijn eisprong er aan zit te komen, heb al doorzichtig cervixslijm (sorry voor details). Normaal komt eisprong er dan aan. Maar heb morgen pas mijn eerste fm. Snap er helemaal niets meer van... Ben bang dat ik deze ronde achter het net vis. Zou er echt van balen! Maar nog even morgenochtend afwachten...

@ kimster: hoe is het gegaan? Eitjes gegroeid of Puregon nu opgehoogd?

@ diamondmami30: veel succes met prikken!

20. kimster

kimster Lid

28 mei 2011
    87
    0
    0
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sorry even snel via telefoon. Eitjes groeien nog steeds niet snel. 0,8 per 2 dagen. Vanavond Puregon opgehoogd naar 75 eh. Vrijdag weer terug. Ik vraag mij af of het deze ronde nog goed gaat komen. Als het eitje vrijdag minimaal 17 mm, dan zaterdag IUI maar dan zonder Pregnyl gezet te hebben. Geen idee of het eitje dan wel goed springt. En anders zaterdag pas Pregnyl zetten en maandag pas IUI. Pffff deze ronde klinkt niet hoopvol :(.

@Lunakyra klinkt als een mooie ronde. Spannend hoor. Zelf ook spannend? Duimen draaien voor mooi nieuws ronde 1.

@DG87 spannend of je nog op tijd bent. Klinkt nog van wel. Kom maar op met mooi vruchtbaar slijm. Je lijf geeft soms veel signalen en dan blijkt er nog helemaal geen eisprong te zijn, maar juist opbouwend. Jammer dat je zelf niet even binnen kan kijken. Succes morgen.

Deel Deze Pagina