IUI met hormoonbehandeling

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sofie91, Dec 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sofie91

Sofie91 Lid

May 22, 2016
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heyy,

Graag zou ik mijn verhaal eens willen doen en mijn hart luchten.
    Ik ben al een 6 tal jaar gestopt met mijn pil en de laatste 2 jaar intensief bezig om zwanger te worden. In maart 2016 werd ik onverwachts opgenomen in het ziekenhuis met hevige pijn aan de buik (wat eileider bleek te zijn) en aan mijn rug. Toen hebben ze ondekt dat ik chlamidya had. Zowel ik als mijn vriend zijn behandeld en alles is in orde. Ik heb kort daarna ook een eileiderdoorspuiting gehad en daaruit bleek dat mijn linkereileider dicht zat. Zo zijn we onlangs in augustus gegaan voor IUI. De eerste keer hebben we als ondersteuning pregnyl gebruikt. Helaas zat het eitje links, dus mijn verwachtingen waren al niet zo groot. Ook omdat het de eerste keer was. Alhoewel de gyn ook zegt dat dit niet uitmaakt dat de rechtereileider het eicelletje ook kan opnemen. Poging 2 was een enorme telleurstelling want alles was nochtans goed verlopen en als ondersteuning clomid, pregnyl en utrogestan gebruikt. Poging 3 zat ie natuurlijk terug links, toen heb ik ook gewoon geleefd hoe ik anders zou doen. Een cavatje drinken, weekendje weg met vrienden. Dus men gedachten waren er wel bij maar niet voor de 100%. Helaas weer niet gelukt ook met de ondersteuning van clomid, pregnyl en utrogestab. Nu deze maand poging 4 ondergaan. Deze maand had ik echt een ander gevoel, echt een gevoel dat het zou lukken. Mijn gyn had me aangeraden dat ze maar 4 x IUI doen, omdat ze uit ondervinding weten dat na die 4 x de kans klein is dat het met die behandeling nog zou lukken. Dus ergens dacht ik mijn lichaam weet dit en zal er nu wel voor gaan(aangezien mijn gedachten over ivf vrij negatief waren) dag 12 (17/11) van mijn cyclus pas op controle gegaan voor de echo waar het eitje zat en hoeveel mm die heeft. Eitje stond op springen, dit was al te zien op de echt omdat er een opening te zien was. Op dat moment was het eitje 17.1 mm groot. Die dag nog pregnyl gehad en dag erna (18/11) mocht ik naar het ziekenhuis. Na de inseminatie toch enkele dagen last gehad van steekjes (andere maanden nooit gehad) daarna volgde de spannende 2 weken. Voor het eerst had ik maandag 28/11, dag 23, dpo 11, een klein beetje bloedverlies, rozig a bruin. Ik vond dit heel vroeg voor mijn regels dus dacht ik direct aan innestelingsbloed. Voor de inseminatie had ik een cyclus van gemiddeld 32 dagen. Door de clomid en pregnyl altijd mooi 28 a 29 dagen. Dus ik dacht dat het wel eens raak kon zijn. Vrijdag 2/12 moest ik dus ongesteld worden. Maar niks... een test gedaan maar die bleef negatief. Zondagochtend 04/12 met de nodige krampen waren ze daar dan. De vervloekte menstruatie. Voor de ziekenhuisopname en.voor het ontdekken van clamidya had ik altijd hevige menstruatiepijn, rugpijn en stolsels. Maar sinds de behandeling voel ik zelfs mijn regels niet meer opkomen. Ze zijn er en dat is het ook geen kwaaltjes meer. Maar deze cyclus is het anders, weer krampen gehad en hevige bloedingen. Zondag 04/12 en maandag 05/12 hevig bloed verlies, maar nu dinsdagavond geen menstruatiekrampen, geen bloed. Wel al 3 dagen lage rugpijn(hevig) en een raar gevoel in men buil bik het bewegen en het inademen.

Ik heb echt geen idee wat ik nu moe denken? Kan ik op een of andere manier toch zwanger zijn?

Voor deze maand las ik een kleine pauze in, geen medicatie en geen ziekenhuis. Ik wil effe genieten van de feestdagen en is een cavatje kunnen drinken. Normaal starten we begin januari dan bij de volgende cyclus met menopur.

Graag had ik na mijn wel heel lang verhaal :eek: wat van jullie ervaringen willen weten

Groetjes
    Sofie

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Mijn laatste menstruatie na alle hormonen was ook kort, daarvoor juist hevig. Kan echt per keer verschillen. Je gaat dus voor het eerst Menopur gebruiken? Spannend! Gebruik het ook en heb er goede ervaringen mee, al is het bij bij wel alles of niets (of weinig groei, op zomaar opeens weer meerdere follikels). Ik vind het wel makkelijk in het gebruik, want heb mengen etc heb je zo onder de knie. Zeker omdat je ook al Pregnyl gebruikt. Zelf heb ik geen bijwerkingen.
    Ik ga het deze ronde voor het eerst gebruiken met utrogestan. Hopelijk later deze week de Pregnyl :). Succes en als je vragen hebt hoor ik het wel

3. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Het gebeurt vaker dat mensen toch bloeden ondanks menstruatie, ziekenhuis wilt daarom ook dat ik test voordat ik verder ga met Gonal-F, zelfs als ik ongesteld word. Dusss ja het kan, maar hoe groot de kans is? Misschien even poli bellen?

Share This Page