Oktober 2015 gestopt met de pil om hopelijk ons groote wens in vervulling te laten komen ... eerst gewoon op de natuurlijke manier gedaan maar tot op heden niet mogen lukken helaas. In juni 2016 ben ik naar de dokter gegaan (misschien wel erg vroeg maar om mij heen zijn genoeg vriendinnen die problemen hebben om zwanger te kunnen raken) ik hoorde zoveel verhalen dat ik zelf uiteindelijk ook ben gaan twijfelen of het niet aan mij lag of aan mijn vriend .. uiteindelijk is het maar goed dat we wat vroeger naar de huisarts zijn gegaan want het was niet optimaal .... bij ons lag het eerste instantie bij mijn vriend die is vroeger geopereerd aan zijn balzakken die waren niet goed ingedaald .. door deze operatie konden zijn balzakjen niet veel meer groeien waardoor dus de zaadhoeveelheid minder is.. ook waren er heel veel zaadcellen die heel traag zwemmen.. dus gingen we voor de iui behandeling.. ik moest 5 weken geleden een baarmoeder onderzoek om te kijken of alles oke was... uiteindelijk bleek bij mij me linkereilijder verstopt te zitten.. we hadden dus maar 6.5%kans wat bij me vriend goed was en bij mij de linker eilijder wat verstopt is dat match natuurlijk niet... uiteindelijk doorgespoten (niet prettig) nu in november wachten tot je ongesteld bent en dan bellen naar de ferti voor een afspraak van je eerste echo om de meeting te doen. Aankomende maandag is mijn eerste echo ben heel erg benieuwd vind het spannend maar we laten het allemaal over ons heen komen.. Ben benieuwd naar de reacties van meiden die het zelfde meemaken of meegemaakt hebben.. Groetjes jen01
Hoi Jen, Wat rot voor jullie. Ik begrijp de angst en onzekerheid zo goed. Maar het komt goed, hoor! Geloof daar in! Wij hebben de eerste keer iui nu gehad, op 16 nov. Op 11 nov had ik de hsg (wat een vreselijk iets, nooit weer) en bij mij waren mn eileiders wel goed allebei en heb ik op verzoek 5 dagen later al de iui kunnen hebben. Dus nu in de 2e wachtweek. Mn cyclus verschilt soms met een paar dagen, pas als ik vrijdag nog niet ongesteld ben, ben ik overtijd. Ik wil dus eigenlijk ook niet eerder testen dan vrijdag, maar denk dat ik mn geduld niet zo lang bewaren kan. Wij zijn nu bijna 3 jaar bezig. Nu een jaar in het ziekenhuis maar daar wilde ik pauze van toen mn vriend me ten huwelijk vroeg en een half jaar later zijn we getrouwd dus een half jaar niks gebeurd. Maar maar goed ook want die spanning breekt je op soms, en nu konden we gewoon overal echt van genieten. Hoe was de echo gisteren? Liefs
Spannend allemaal hoor Groningse, Ik ben zelf vandaag voor mijn ego geweest en vandaag is voor mij dag 10 en ik mag over 2 dagen voor mijn eerste iui. Ik moet toe geven dat zo wel ik als mijn man het erg spannend vinden, hier hebben wij erg lang op moeten wachten. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Hoi Jen, Groningse en Carina, wat spannend allemaal zeg! @ Jen: hoe was je echo? @ Groningse: hoe is je wachtweek geëindigd? @ Carina: hoe is je IUI vandaag gegaan? Ik ben zelf februari 2013 gestopt met de pil. Na een jaar zwaar onregelmatig ongesteld te zijn geweest toch maar eens naar de huisarts gegaan. Deze heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis en bleek ik PCOS te hebben. Omdat ik dat jaar ook 30 werd hebben ze gelijk uitstrijkje gedaan. Helaas 2 weken later slechte uitslag gehad, PAP 4. Weer 2 weken lag ik al op de operatietafel en hebben ze een stukje weefsel weggehaald. Eind 2014 zijn we weer verder gegaan alleen zonder dat het een moetje werd zeg maar... januari van dit jaar toch maar terug gegaan naar het ziekenhuis omdat het allemaal wel erg lang ging duren. Vriend getest, niks mis mee gelukkig. Door de PCOS heb ik Clomyd gekregen en daardoor heb ik gelukkig een regelmatige cyclus! Na een half jaar Clomyd helaas nog steeds niet zwanger dus nu mogen we eindelijk starten met IUI. Ik heb nu mijn echo's gehad en zaterdag is de dag van de inseminatie. Vanavond moet ik ovitrelle spuiten (vind ik best spannend). Als jullie tips hebben hoor ik het graag! En voor iedereen heel veel succes!! liefs
@groningse sorry voor mijn late reactie! De achobvan maandag was er een eicel 12 mm woensdag moes ik terug komen toen was hij 13 toen moest ik vrijdag terug komen toen was hij mooi ik moet zometeen (03.00) me ovitrelle spuiten en maandag om 3 uur mijn eerste iui En hoe is het bij jou ben je overtijd??? @carina hoe is je iui behandeling gegaan??? @mone wat een verhaal zeg.. je heb al.aardig wat jaartjes erop zitten! Ik ga duimen voor je!!
Dames ik klets graag mee. Ook jk ga mijn eerste IUI tegemoet in Januari. Heb al instructies gehad. Probleem is mijn vruchtbare dagen vallen tijdens kerst dan is t labratorium gesloten😭😭
@jen01, @mone84, Mijn iui is goed gedaan, wel had ik tijden en na de inseminatie behoorlijk veel kramp, de afgelopen dagen ook. Nu inmiddels de dagen aan het aftellen wanneer ik mag testen. Dus behoorlijk spannend
Hi dames, Mag ik ook meedoen? Ik heb net als Carina mijn eerste IUI achter de rug (woensdag 30/11) en zit nu in de wachtweken. Mone en Jen: hoe ging de IUI? Groningse: al nieuws? Baby: wat vreemd dat je geen behandeling meer krijgt in december. Hoe weten ze dan dat jouw vruchtbare dagen precies met kerst vallen? Want door hormonen wordt de eisprong toch versneld? Was bij mij tenminste zo, ik ovuleerde normaal op dag 20 en met hormonen deze maand al op dag 10. Dus gek dat ze het niet nog willen plannen, want 24 december duurt nog wel even...
Hoi dames, Wij hebben morgen onze eerste iui. Erg spannend allemaal. Maar ik heb zo tenminste wel het gevoel dat we hiermee meer kans gaan maken dan maandelijks geforceerd te moeten vrijen. Ik vraag me wel af of we niet te laat gaan zijn. Gisterenavond had ik een positieve ovulatietest, Vanochtend meteen gebeld en dan morgen pas de iui. Dan zijn we toch alweer zeker 36 uur verder. Wij gaan eerst zonder hormonen proberen maar in hoeverre merken jullie persoonlijk wat van het gebruik van hormonen?
Nicole, als de ovulatietest positief is, heb je niet direct op dat moment de eisprong maar pas na ±24-36 uur en daarna leeft de eicel nog zo'n 12 uur, dus je hebt zeker nog kans Ze kijken voor de IUI ook nog even met een inwendige echo hoe het er voor staat, dus dan heb je ook weer wat meer zekerheid. Qua hormonen: ik heb er nu 1 ronde op zitten met hormonen (nu op het wachtbankje) en eerlijk gezegd valt het me reuze mee. Enige waar ik wat last van had bij de Puregon was lage rugpijn en wat emotioneel. Bij de Pregnyl heb ik nu erg pijnlijke borsten en af en toe krampjes. Bij een eventuele volgende ronde wordt de Puregon wel opgehoogd omdat er maar 1 follikel aan het rijpen was, ze zien er liever twee in ons geval. Wel benieuwd hoe ik daar op ga reageren. Heel veel succes morgen!!
Oh dat is jammer Baby! Dus jij krijgt IUI in je eigen cyclus? Want met hormonen kunnen ze de cyclus beïnvloeden en vaak ook versnellen. Nicole, ik ben het eens met Jessh: maak je geen zorgen om de timing. Dat zit wel goed. Ik gebruik ook hormonen omdat de artsen zeiden dat dit beter werkt bij de diagnose () 'onverklaarbaar verminderd vruchtbaar'. Ik heb zowel Menopur als Gonal-F gebruikt en vond het allebei prima. Geen bijwerkingen. Jessh, wat grappig dat het toch in elk ziekenhuis anders is. Ik krijg geen echo voor de IUI want mijn artsen zeggen dat het condoom en glijmiddel op de echo-camera zaaddodende ingrediënten bevatten... Dus ik heb de IUI gehad maar geen idee of mijn eitje al gesprongen was. Maakt me ook wel wat onzeker... En ook anders dat ze bij jou liever twee follikels hebben. Bij ons vinden ze één ideaal. Toch apart hè? Al die verschillen?
Zaza, ja daar zit wat in, dat ze dat zeggen over het condoom en glijmiddel, maar de zaadjes komen in principe niet in contact daarmee, aangezien ze achterin worden gespoten. Ik ga er dan toch maar van uit dat het goed is zo hoor Mijn eitje was onderweg in de auto naar het ziekenhuis gesprongen haha. Toch leuk dat de echo dat heeft bevestigd! En twee follikels is voor ons beter (ook onverklaarbaar verminderd vruchtbaar) vanwege onze leeftijd en het lange proberen (ruim twee jaar). Inderdaad heel apart, maar ik heb wel het gevoel dat ze bij ons goed naar elke situatie kijken en daar naar handelen. Hoop dat dat bij jullie ook zo is!
bedankt voor jullie reactie. Ik weet eigenlijk niet of ik eerst een echo krijg. Maar je zou toch denken dat ze op deze afdeling geen zaaddodend glijmiddel zullen gebruiken. Welk ziekenhuis worden jullie behandeld? Wij gaan naar tilburg. En worden daar ontzettend goed begeleid. Sinds vorige week ook hulp van maatschappelijk werk omdat het toch wel steeds meer erin hakt maand in maand uit. Ben sinds 5 maanden gestopt met roken en daardoor 5 kg aangekomen. Dit zien klanten van mij en vragen of ik zwanger ben. ( pff was dat maar Ze moesten eens weten wat we allemaal aan t doen zijn) en maar leuk blijven lachen en nee schudden. Hopelijk kunnen we de hormonen overslaan want zie daar toch wel een beetje tegenop. Ben zo al heel emotioneel laat staan met de bijwerkingen die je dan eventueel erop kunt krijgen van de hormonen.
Hoi allemaal!! Ik denk dat mijn cycles verkeerd berekend is helaas... ik had namelijk afgelopen zaterdag heftige krampen aan me linker eileider waar dus ook mijn 2 eicellen zaten en gister ben ik geinsimineerd het rare van het verhaal is dat ze helemaal geen echo gemaakt hebben gisteren... maar als ik dus zaterdag me eisprong had dan is gister voor niks gweest helaas.... @carina hoe gaat het heb je een goed gevoel?? @zaza hoe is het bij jou gegaan en hoe is jou gevoel?? @nicole hebbjij niet je eerste dag menstruatie op moeten geven en een echo gehad hoe groot je eicel is?? Want begrijp hier uit dat je zelf een ovulatie test heb moeten doen en wanneer hij positief is daf je dan pas moet bellen... maar dat is indderdaad misschien wel een beetje te laat.... ik heb voor dat ik me iui gehad heb 3 echos gehad maandag woensdag en vrijdag en afgelopen maandag geinsimineerd..... Wij doen het ook eerst zonder hormonen ...
@jen: wij blijven hoop houden dat het gewoon de eerste x raak mag zijn, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit. Ik hoop voor iedereen hier dat wij snel zwanger mogen worden. 😊
Spannend allemaal dames. De verschillen in de ziekenhuizen zijn groot is mijn ervaring. Wij zijn op dit moment ook weer bezig met IUI voor een brusje. Bij onze dochter was de eerste IUI meteen raak, nu zitten we net in poging 2.1 De eerste IUI was niet gelukt, gestart voor de tweede maar na 10 dagen hormoonspuiten begon mijn lijf heel raar te doen dus die poging is gestaakt. En gister net de uitgangsecho gehad en ben weer aan het spuiten. Bij ons doen ze trouwens ook nooit een echo voorafgaand aan de IUI. De follikelmetingen wel gewoon, en op het moment dat follikel groot genoeg is dan moet ik de pregnyl spuiten en wordt de IUI ingepland. Op dat moment kijken ze dus niet meer met een echo. Hopelijk is het snel raak voor iedereen. Heel veel succes allemaal!
Nou de eerste Iui is vandaag een feit geworden. Geen echo van tevoren gehad.wel gedragen of dit niet moest maar was overbodig werd vertelt. Iui zelf ging prima tot een paar uur later. Toen kreeg ik zo ontzettende kramp. Toch maar even gebeld of dit normaal was en eventueel er iets voor mocht pakken. Bij een enkeling reageert het lichaam heel heftig zei ze. maar nu is het zo erg dat ik niet eens recht kan staan of lopen. eerst was het echt bij mijn baarmoeder en aan de kant waar t ei gaat springen. Nu is het de gehele buik vanaf de navel. Nog steeds normaal? Geen idee maar ik vind het zelf toch wel een ontzettende heftige reactie voor die paar ml wat naar binnen is gegaan.
@nicoleG: ik herken je bezorgt heid heel goed, alleen ik heb mij behoorlijk suf zitten lezen en het is echt niks om je druk om te maken. Deze krampen nemen uit eindelijk af, bij mij begon dit toen ze begonnen met de Iui omdat mijn baanwedstrijden mond zich aanvegen te spannen en dat veroorzaakte bij mij de kramp. Wie weet ik bij jou het zelfde aan de hand