Ook weleens 1 follikel gehad tijdens IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by vruchtje24, Jul 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi meiden,

Ik vroeg me eigenlijk af of jullie hebben weleens IUI hebben gehad met 1 foillikel aangezien ze er volgens mij naar streven om er 2 te krijgen toch?

Nou hoor het graag.

gr vruchtje

2. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    ik heb het zelf nog niet bij de hand gehad maar volgens mij nemen ze met 1 mooi ei prima genoegen, het is volgens mij nog steeds over het algemeen het beleid een meerlingzwangerschap te voorkomen met het oog op complicaties.

succes ermee

groetjes Jose

3. ik dacht dat ik 3 keer 1 follikel had.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Oh oké bedankt voor de antwoorden. Echoscopiste wilde namelijk nu nog niet ophogen met gonal-f omdat de vorige maand eitjes ook niet zo hard groeide (had er toen wel 2) en ze uitkijken ivm overstimulatie en dan poging moeten afblazen. Zaterdag opnieuw fm en dan hoor ik wel of ik moet ophogen.

gr vruchtje

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    heel veel succes ermee, !

gr jose

6. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik heb 3 keer iui gehad en bij alle drie 1 follikel.

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wij hebben tien keer IUI gedaan, waarvan de meeste keren met één follikel. Dit is ook iets waar ze juist naar streven ivm de risico's die aan een meerling-zwangerschap verbonden zijn. Het vergroten van de kans op zwangerschap mbv IUI heeft meer te maken met het op het juiste tijdstip het zaad inbrengen op de juiste plek dan met het aantal follikels. Heb je dit verder ook besproken met je gyn, hoe zij daar tegenover staan en waar ze naar streven?

Succes!

Groetjes,
    Jippie

8. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Vruchtje,

Hier ook meestal 1 follikel bij de IUI gehad. Ik hoopte zelf altijd op meer, omdat dat de kans vergroot. Maar dan loop je ook weer het risico op te veel follikels en dan wordt de IUI afgeblazen. Ik kan je wel zeggen, dat dat echt heel erg is...
    De laatste keer ook 1 follikel en je ziet het resultaat!

Heel veel succes!

9. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

Nov 28, 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    He vruchtje,

Ik heb morgen mijn tweede IUI: met 1 ei.

Succes!

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Meiden bedankt allemaal voor het delen van jullie ervaringen.

Jippie: Ik weet eigenlijk niet waar ze naar streven, in ieder geval liever niet een meerlingzwangerschap. Vorige keer had ik 2 eitjes vandaar dat ik nu dacht dat het niet goed was. Maar zie dat jullie ook vaak IUI met 1 ei hebben en sommige daar zwanger van zijn geraakt :). Morgen weer fm spannend.

gr vruchtje

11. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Mijn arts heeft wel eens gezegd dat als je meerdere eitjes hebt, de kans groter is dat ze allemaal innestelen. Daarom zijn 3 eitjes ook het absolute maximum voor iui, ze streven bij ons ook echt naar 1.

(overigens snap ik dat niet helemaal, want de kans dat ze allemaal bevrucht raken is dan weer niet zo heel groot lijkt me. En tot nu toe is het natuurlijk bij mij ook nooit raak geweest, niet met 3 eitjes en ook niet met 1...)

12. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    En hoe was je FM? Is je eitje nu meer gegroeid?

Liefs Nikkie

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

En vruchtje? Hoe was je fm?

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    fm was goed eitje was gegroeid van 10 naar 13 mm en in ene zat er ook 1tje links van 10 mm wie weet gaat die nog mee doen :) morgen (maandag) weer fm.

Wendyp: Hoe is het met Sasha?

gr vruchtje

15. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Vruchtje, succes meid. Ik hoop dat jullie 2e iui poging zal slagen!

Groet Vanilia

16. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Vruchtje, succes meid. Ik hoop dat jullie 2e iui poging zal slagen!

Groet Vanilia

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

ZO dat gaat de goeie kant op vruchtje! Hopen dat ze vandaag weer gegroeid zijn! Hoe laat moet je?

Mwah met Sasha gaat het op zich wel redelijk. Gister kon ze alleen maar huilen en dat is voor haar niet gebruikelijk zeg maar. Ook is ze sochtends heel erg benauwd, dus moet vanmiddag naar de h.a.

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hoe was het bij de HA wendyp? Hier gaat alles wel goed morgen onze 2e IUI hopen dat ze het gezellig hebben daar binnen :)

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ow wat spannend vruchtje!

We zijn bij de h.a. geweest en die ontdekte spruw. Was niet mn eigen h.a. Toch gister even naar mn eigen ha geweest en die zag helemaal geen spruw. Dus óf de medicijnen hebben al geholpen óf ze heeft het nooit gehad. Wel denkt de h.a. aan reflux. En afgelopen zondag was volgens haar wrs gewoon een sprongetje, met dat huilen.

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hey wendy,

Ook vaag dat ene HA wel iets zag en andere niet. Blijft een raadsel of die medicijnen dan hebben geholpen of dat ze het nooit heeft gehad. Mijn nichtje heeft ook last van reflux.

Vandaag IUI gehad we hadden 81 miljoen goede zaadjes :) :) :) hopelijk weet er 1tje wat hem/haar te doen staat..............mijn EITJE BEVRUCHTEN HIHI

Share This Page