Iets om rustig van te worden tijdens met name wachtweken?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Leentje1982, 16 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Hallo ladies,

Wij mogen in november weer op gesprek in Düsseldorf voor onze laatste vergoede icsi-poging. Ik heb met name in de wachtweken altijd zo’n stress, wat niet goed is natuurlijk.

Ik heb afleiding, en zorg ook dat ik bezig ben, maar heb desondanks vaak toch nog momenten dat ik toch last krijg van buikpijn enz van de stress. Misschien onbewust ook, maar word er zelf gek van :oops: Zelfs als ik op de bank bijvoorbeeld een leuke film of zo kijk, vind het echt vervelend.

Had al eens gezocht of er misschien, al dan niet homeopathisch, iets is wat ik kan nemen om rustiger van te worden. Valeriaan wordt afgeraden. Tenminste, dat staat in de bijsluiter van het merk dat ik thuis heb liggen en bij andere staat erop dat er te weinig over bekend is.

Weten jullie misschien iets wat ik wel kan nemen?

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Helaas niks... Alles kan een wisselwerking hebben met de hormonen die je gebruikt. Klote is dat he! Die wachtweken zijn killing. Veel geluk met de behandeling!

3. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ja, vreselijk die wachtweken! Had gehoopt dat er toch iets zou zijn. Dank je wel, hopelijk mag het ons toch nog gegund zijn.

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Niks, je zou die twee weken slapend moeten kunnen doorbrengen.

Misschien niet teveel alleen zijn en de mensen opzoeken waarbij je ook stil mag zijn, echte vrienden of dierbaren die geen verwachtingen van je hebben.

5. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Ik heb gehoord van een gynaecoloog in het ziekenhuis dat stress veel minder invloed heeft in de eerste weken van een zwangerschap op het kleintje dan veel wordt gedacht. Uiteindelijk is het gestreste gevoel voor jezelf niet prettig, maar geeft het je misschien een beetje rust als je weet dat je hummel daar niet zoveel van mee krijgt. Sterkte!

6. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ben graag onder goede vrienden/familie dan inderdaad, dat doet ook zeker goed :)

7. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Dat is fijn om te lezen, want dat wist ik dus niet. Dankjewel!

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Want echt, iedere vrouw stresst zich de pan uit in de wachtweken. En logisch toch? Maar toch voelen we ons dan schuldig en denken we dat we dingen verkeerd doen.

Alleen roken en drinken hebben aantoonbaar negatief resultaat op zowel de behandeling als de terugplaatsing/innesteling.

9. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    En dat doe ik natuurlijk niet, dat roken en drinken. Roken deed ik toch al niet en drinken, heel af en toe een glaasje als we niet middenin een behandeling zitten. Nou ja, we mogen in november er weer voor gaan, we gaan het zien. Hopelijk is het ons gegund.

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Oh sorry, dat roken en drinken bedoelde ik allerminst op aanval naar jou toe. Meer dat er zoveel onderzocht is over wat nu HET middel is om een ivf behandeling te laten slagen. Dat is er niet, je kunt niks fout doen behalve de behandeling ondergaan.

11. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Haha nee joh, zo interpreteerde ik dat ook helemaal niet ;) Vind het juist fijn dat je adviezen en tips geeft.

Maar ik lees wel eens op andere fora dat men bijvoorbeeld het roken niet kan laten, tja, dat vind ik zo jammer..Snap dat het misschien moeilijk is voor sommigen, maar wat is je dan meer waard, die sigaret of de kans op een gezond kindje?

Tis balen dat er geen middeltje is om rustiger van te worden, dat was het vragen waard, maar als er niets is, dan houdt dat op.

12. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Och wat spannend meid!!

Van ons eerste was het ook de laatste poging in DD.. Ik kreeg toen DHEA (ik heb echt een hele moeilijk hormoonhuishouding doordat ik goedaardig gezwelletje heb op hypofyse icm pcos).. Als ik het een spoot, schoot iets anders de lucht in wat juist niet had gemoeten..
    Ik kreeg DHEA omdat ik er zelf naar gevraagd had of dat mocht. Mijn DHEAS was ook niet echt goed dus dat vond dr. Scholtes ook wel prima zelfs als mijn DHEAS goed was had ik het gekregen.

Tijdens de behandeling was ik voor het eerst AKELIG rustig. Ik gaf dit aan bij dr. Cuypers en die zei dat juist de meeste vrouwen opgefokt raken van de DHEA..
    Ook in de wachtweken was ik AKELIG rustig.. behalve dag 4 na tp, dat was de enige dag dat ik alleen maar aan het huilen was..

Niets helpt in de wachtweken omdat je er 24/7 aan denkt en die druk wordt alleen maar groter als je ook nog eens weet dat het je laatste icsi poging is..
    Bij mij was juist 'er mee bezig zijn' mij verlichting gaf.. Ik testte vanaf dag van tp ivm pregnyl en zo elke dag testen.. Zag de testen aflopen en dan hoop je snel een oplopende test te zien..

Zijn jou NK cellen ook nagekeken?
    Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar je achtergrond!

Wens je super veel succes meid!

13. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ik heb ook dhea gekregen van de arts. Mijn waardes waren ook niet in orde. Ik heb nog nooit zoveel stress gehad dan afgelopen poging.

NK cellen? Dat zal wel niet, want het zegt me niks? Wat houdt dat in dan? Dan kan ik dat 5/11 eens voorleggen.

Ik vind het wel fijn om op dit forum te schrijven. Dat deed ik ten tijde toen we met IUI voor onze dochter bezig waren ook en vond er veel steun in. Vandaar dat ik nu weer volop hier te vinden ben op ZP ;)

Dank je wel meis! IUI 5 was raak, ik hoop dat 5 ons “lucky number” mag zijn en ICSI 5 dat zo gewenste broertje of zusje mag brengen.

Zal ik je pb’en voor de rest (achtergrond en zo?) Heel verhaal namelijk haha

14. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik zou die NK cellen onderzoek wel degelijk vragen om te doen!
    NK cellen onderzoek dan kijken ze of je wel genoeg witte bloed lichaampjes in je baarmoeder hebt of te veel zelfs. Voor beiden hebben ze iets om je daarmee te kunnen helpen.
    Ik ken iemand waarvan dr. Scholtes het niet nodig vond om te doen en toch aangedrongen en haar NK cellen waren extreem laag dat zelfs hij ervan schrok!
    Ik zou echt alles laten uitsluiten voor je echt je laatste poging in gaat :)

Ja stuur mij maar pb meid!

15. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ga ik zeker navragen! Ik heb het me al opgeschreven. En ga je er maar voor zitten, neem een kopje thee of iets, je krijgt zo een pb’tje :thumup:

16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Je hebt een dochter zie ik, dan is een NK onderzoek veel minder tot niet relevant.

Je vruchtbaarheid kan afnemen door leeftijd, of omdat je sowieso iets hebt wat je minder vruchtbaar maakt als pcos of endometriose of minder eicellen dan gemiddeld. Maar je baarmoeder klimaat is goed, dat heeft je dochter bewezen!

Dus theoretisch kun je de vruchtbaarheids problemen ondervangen met IVF en met een mooi embryo weet jouw baarmoeder wel raad!

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oef! Ik snap dat deze poging extra druk legt op jullie. Hopelijk is het jullie toch nog gegund. Normaal zou ik zeggen: probeer tóch een beetje te genieten (ontspannen) door jezelf niet álles te ontzeggen. Maar met je allerlaatste poging snap ik waarom je bijv. die zal of dat wijntje echt niet neemt. Heel veel succes!

18. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Misschien kan accupunctuur je helpen om de stress te verminderen? Werkt niet bij iedereen, maar sommige mensen reageren er heel goed op.
    Verder wellicht iets van mindfulness/meditatie/ontspanningsoefeningen?
    Veel succes!

19. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.629
    2.405
    113
    Televisie/film kijken onderdrukt slechts tijdelijk gevoelens van stress dus niet gek dat je daar niet bij ontspant hoor!
    I.p.v. film zou je yoga of meditatie/mindfullness oefeningen kunnen doen. Staan veel leuke workouts op YouTube zoals bv yoga with adriene die je gewoon thuis kan doen!

20. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    Misschien niet het eerste redmiddel. Maar ik weet dat oxazepam geen kwaad kan. Zegt iig mijn psychiater en huisarts, ik moet nog langs de gyneacoloog. Mocht je het echt niet meer uithouden, dan is een pilletje slikken misschien beter dan de stress..? Stress is heel slecht voor je vruchtbaarheid toch..?

Deel Deze Pagina