In november mogen wij waarschijnlijk gaan starten met IUI. Ons ziekenhuis werkt met tabletten i.p.v. injecties. De bedoeling is dat ik van dag 3 tot en met dag 7 letrozol ga slikken en dan wel een injectie ovitrelle. Ik heb het idee dat ik hier alleen verhalen lees over IUI in combinatie met prikken. Wie heeft er nog meer IUI gedaan met tabletten i.p.v. prikken? En was het succesvol? We hebben de vraag uiteraard ook aan de gynaecoloog gesteld, maar deze gaf aan dat er geen wetenschappelijk verschil zit in deze twee.
Ik heb clomid gehad, wel goede eisprongen daarvan gekregen en mooi cyclus elke keer dus in die zin wel positief dat ik daar niet zwanger van raakte was gewoon pech natuurlijk. Ik heb bij clomid geen overstimulatie gehad tenminste. Bij de gonal was t enorm zoeken naar de juiste dosering.
Hoiii Ik heb iui gehad, hiervoor moest ik ook tabletten slikken nl. Femara, letrozol dus. Ik startte ook op cd3 en dan 5d dit slikken. Denk op cd9 moest ik eerste maal voor een bloedafname en follikelmeting. Afhankelijk van de grootte vh eitje en mijn hormoonwaarden, moest ik dan nogmaals terug. De eisprong werd ook via ovitrelle geregeld. Bij de eerste poging was voor mij cd1 de dag dat ik begon te menstrueren. Bij de tweede poging heb ik de eerste ochtend vd menstrutie als cd1 geteld. (Deze tip kreeg ik van iemand die in Jette in behandeling was). Of dit allemaal (medisch) klopt laat ik even in het midden, want ben geen arts. Bij de 2de poging was het gelukkig al raak. (Ik had ervoor regelmatige cyclussen en eisprongen. Maar een heel lage eireserve.)
Bedankt voor het delen! Toch meerdere mensen met tabletten. Ik heb ook regelmatige cyclussen en altijd een eisprong. Er is niks gevonden waarom het niet lukt dus na 2 jaar proberen mogen we met IUI gaan starten.
Ik had overigens geen aandoening oid waarom mijn cyclus zo beroerd was, maar de borstvoeding had de menstruatie 1,5 jaar tegen gehouden en daarna was het zo beroerd. Bij nr2 had ik normale cyclussen en kreeg ik ook alleen pregnyl. Ik was daarmee de 2e ronde zwanger.