Hopelijk ben je niet zwanger... Heb je al getest? Ik zou ook sowieso het ziekenhuis aanklagen of je nu wel of niet zwanger blijkt te zijn.. Sterkte TS.
Fijn dat jij dit niet gelooft. Hoop dat het jou x overkomt en dat niemand jou gelooft. Ga iemand anders lastig vallen.
Fijn dat er zoveel mensen mij niet geloven. Als jullie me niet geloven, hoeven jullie ook niet te reageren. Kan er verder ook weinig aan doen dat dit mij overkomen is. Als de gynaecoloog mij verteld dat die man op alles getest is (OOK HIV) dan geloof ik haar. Ze zal dit niet verzinnen. En aangezien ik verpleegkundige ben weet ik dat je bloedtesten met SPOED kan aanvragen en dan heb je diezelfde dag al uitslag. Dat ik niet meteen reageer als jullie een vraag heb. Heb naast dit forum ook nog een leven. Zit niet elke dag, de hele dag af te wachten tot iemand reageert. En dat ik dit achter me wil laten. Wie zijn jullie om daar een oordeel over te vormen? Kom zelf maar eens in deze situatie en kijk hoe jij dan zou reageren. Pff door jullie vind ik dit forum al niks meer aan. Fijn dat jullie zo achterlijk reageren wanneer iemand haar hart probeert te luchten. *Voor diegene die wel aan mij kant stonden: Ik vond het erg fijn om jullie steun te lezen. Mijn test gaf gisteren negatief aan, nu dus maar hopen dat dit aanhoudt.
Erg volwassen om een ander, die je verhaal niet zomaar aanneemt, hetzelfde toe te wensen, terwijl je, als het allemaal echt is, weet hoe het voelt en wat het met je doet Volgens mij hebben de meiden die twijfelden over de echtheid van dit verhaal dat gewoon respectvol neergezet. Jammer dat daar dan zo op gereageerd moet worden..
Dit is niet iemand die mijn verhaal in twijfel trekt. Ze beschuldigt mij van liegen en hier zou ik noooooit over liegen. Als zij dit zou meemaken zou zij weten hoe erg die opmerkingen kwetsen.
En dat ik het ziekenhuis niet aanklaag is dat niet erg onvolwassen? Ik heb alles allang nagevraagd bij mijn advocaat en je kan pas aanklagen wanneer er 'schade' is. Zoals een zwangerschap of ziekte die je hierdoor hebt opgelopen.
Nou, volgens mij kan je hier een heleboel uithalen als je het op emotionele/mentale schade gooit.. Als een ziekenhuis zo'n fout maakt ben je echt niet kansloos als je er lichamelijk niets aan overhoudt..
Vraag het maar eens na bij een advocaat. Zal je hetzelfde antwoord als mij krijgen. Emotionele schade moet ook aantoonbaar zijn door bijvoorbeeld psycholoog of depressie of iets dergelijks.
fijn dat je test negatief was! Hoe gaat het nu verder? Wanneer ga je weer testen en hoe zit het met je volgende IUI? Zelfde gyn of ga je een ander zoeken?
Ik ga zondag weer testen. Mijn IUI zal dan precies 2 weken geleden zijn, dus dan zou die positief moeten testen als het zo zou zijn. Mijn gynaecoloog belt mij regelmatig om te vragen hoe het gaat. Dit vind ik wel fijn ook al ben ik wel boos op haar. Ik vind het wel fijn dat ze ook echt verantwoordelijkheid neemt voor haar fout en snapt hoe zwaar dit voor mij is gevallen. Ik mag zodra ik ongesteld ben geworden weer opnieuw aan een IUI beginnen. Gewoon weer 3e dag spuiten. Wanneer je zo graag een kindje wilt, kijk je eigenlijk alleen maar uit naar de volgende kans. Vandaar dat ik dit achter me wil laten en gewoon een kindje wil.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Onrechtmatige_daad_(Nederland) Klopt, het vereiste van schade is lastig vast te stellen. En zonder schade geen O.D. Je hebt wel schade, emotionele schade en je hebt een maand voor niets hormonen geïnjecteerd. Maar die hormonen kosten jou niets. Jouw zorgverzekering heeft wel schade: zij hebben hormonen aan jou gegeven ten behoeve van deze IUI. Nu je ZH verkeerd zaad hebben binnengebracht en jij een MAP moest nemen hebben zij financiële schade... Maar jij niet. Ga je verder in dit ZH of ga je verder kijken? Misschien kun je onderling met ZH regelen dat je ter compensatie 1 (of 2) IVF, mocht het zo ver komen, op hun kosten mag doen zodat je er eentje extra hebt? In goed overleg zou zoiets wel realiseerbaar moeten zijn. Sterkte!!
Hoi Maartje, Dat is inderdaad een goed idee. Ik heb met de klachtencommissie van het ziekenhuis afgesproken dat ik verontschuldiging van gyn en ziekenhuis op papier krijg en dan nog altijd kan beslissen of ik er iets mee wil gaan doen. Een IVF op hun kosten is misschien inderdaad een goed idee.