IUI met verkeerd sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by laney, Jan 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

;). Ben blij dat jij wel het goeie voorbeeld geeft w.b. netjes reageren op een ander.

Het fijne van een forum is dat er verschillende meningen zijn. Ik kan zo nergens terughalen dat TS is beledigd. Haar verhaal had een slechte film kunnen zijn. Natuurlijk willen mensen daar het fijne van weten en vinden sommigen het ongeloofwaardig. Ik maak TS niet voor leugenaar uit, maar als ik heb de nodige ervaring, ook mer iui, en kan me niet voorstellen dat dit nog gebeurd. Dat wil niet zeggen dat het nooit is gebeurd, maar de manier waarop het bij TS ging, vind ik achteraf vergezocht. That's it. Ik neem aan dat ze niet hoeft te liegen om haar leven op te "spicen", dus ik ga er ook voor het gemak vanuit dat ze dat niet doet. Maar dan mag een mens zich toch wel dingen afvragen.. Kom op zeg.

wat TS betreft, ik denk niet dat ze inziet wat ze voor anderen kan betekenen. Ik hoop van wel, ik zou namelijk niet graag ik haar schoenen willen staan.

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik vond jouw reacties niet respectvol en zonder rekening te houden dat er ook de mogelijkheid is dat het verhaal echt is.

Om een voorbeeld te noemen, dit is toch niet respectvol??

Als er op een beschaafde manier wordt gezegd dat je haar graag wil geloven maar nogal moeilijk vind, want.... dan is dat een heel ander verhaal.
    Ik vind dat TS ook niet juist op de beschuldigingen heeft gereageerd in haar post maar ik begrijp heel goed, er van uit gaande dat dit wel echt is, dat deze reacties haar heel boos maakten.

Kunnen we de discussie/gesprek over of het wel niet echt is, kunnen stoppen zodat TS gewoon haar verhaal kwijt kan.

3. laney

laney Actief lid

Oct 2, 2009
    335
    72
    28
    Voor mij kan dit onderwerp wel op slot. Heb geen behoefte om mezelf te verdedigen tegenover de mensen die hier aan me tWijfelen. Heb genoeg stress aan mn hoofd. Fijn dat mensen hier met hun problemn terecht kunnen zonder te worden beschuldigd van liegen ;) jullie kunnen oordelen wat jullie willen, maar jullie staan niet in mijn schoenen dus jullie hebben geen enkel idee wat ik heb meegemaakt de afgelopen weken. De beschuldigingen hier doen mij alleen maar meer pijn terwijl ik hier juist kwam voor steun. Voel me erg aangevallen. Vooral door Vera. Vervelend figuur.

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,477
    4,932
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heel veel sterkte meid! Ik kan me voorstellen dat je hier niet meer kunt vinden wat je graag zou willen.
    Helaas is dit niet het enige topic waar dingen als dit gebeuren.
    Sommige mensen snappen helaas niet dat wat hun impact is van wat ze schrijven (ben zelf ook geen heilige hoor!). Achter de computer is alles zo lekker anoniem...
    Als je iets niet gelooft, of een onderwerp is te moeilijk voor je (bv een topic van iemand die niet blij is met haar zwangerschap terwijl je zelf al jaren bezig bent om zwanger te raken), reageer dan niet!

Heel veel sterkte en wijsheid gewenst. Ik twijfel niet aan je verhaal. Werk zelf in een ziekenhuis (laboratorium) en deze dingen gebeuren helaas echt. Aanklagen heeft weinig zin, de media opzoeken al helemaal niet (als je daar zelf al op zit te wachten). Adviezen als tuchtraad... daar moet ik een beetje om lachen... Hoop voor iedereen, die niet in jouw schoenen staat, dat ze nooit mee zullen maken wat jij nu meemaakt.

5. MissGin

MissGin Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    2,883
    0
    0
    Middelburg
    Beetje jammer dat mensen op een forum altijd denken dat je maar je ongezouten mening mag geven op een onrespectvolle manier ;)
    Natuurlijk hoef je het niet overal mee eens te zijn en natuurlijk hoef je niet alles te geloven wat je leest, maar dat kan je ook op een normale manier zeggen. En als je niks zinnigs te zeggen hebt, moet je misschien maar gewoon je mond houden ;)

TS Ik hoop voor je dat de test morgen nogmaals negatief is en dat je verder kan in het (toch al zware) traject.
    Succes!

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,477
    4,932
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    PS. Als je dit topic echt wilt sluiten, dan moet je even contact opnemen met een moderator. Die kunnen dat voor je doen.

7. Charmed

Charmed Fanatiek lid

Sep 16, 2012
    2,589
    79
    48
    Jammer dat het zo moet...

Ts, veel sterkte en ik hoop dat de test negatief blijft!
    En hopelijk gaat de volgende IUI gewoon zoals het hoort.
    Veel succes meid.

8. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Nou, daar zijn de meningen blijkbaar over verdeeld. Ik vind ook dat je erg aanvallend overkomt.

Natuurlijk kan je je vraagtekens hebben bij bepaalde dingen, maar je doet het overkomen alsof het een feit is dat TS liegt, terwijl je dit absoluut niet kan weten.

We kunnen alles wel in twijfel trekken wat hier geschreven wordt.. That's the internet.. ;) Als je geen harde bewijzen hebt, misschien toch maar van het positieve uitgaan in de mens, maak je het een stuk gezelliger mee.

Nogmaals sterkte TS, kan me voorstellen dat je het topic wil laten sluiten.

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ts, ik snap dat je dit wil laten sluiten.
    Ik wil je sterkte wensen, en hoop dat je test negatief blijft.

Verder begin ik me te ergeren aan hoe sommige hun ongezouten en vooral respectloze commentaar achter laten. Dat je het niet gelooft, dat zal dan zo zijn, maar blijf hier dan gewoon weg.

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Is dit niet gewoon een strafbaar feit wat er is gebeurd ? Door onzorgvuldig te werk te gaan... Is het ziekenhuis niet gewoon verplicht om hier een melding van te maken en iets mee te doen?

Ik zou het er persoonlijk niet bij laten zitten, wil niet op m'n geweten hebben dat dit soort dingen bij andere mensen ook zouden kunnen gebeuren..vind het een zeer kwalijke fout. En dit in de doofpot stoppen vind ik al helemaaaal kwalijk.

Sterkte TS, hoop dat het voor jou goedkomt!

11. TieLo

TieLo Fanatiek lid

Jul 3, 2012
    1,167
    1
    0
    Limburg (België)
    Waarom blijf je hier dan energie in steken? Als het je niet boeit, kom dan ook niet telkens terug om te zien wat je hebt achtergelaten...

Komaan dames, toon eens wat respect voor elkander! Het kan toch niet zo moeilijk zijn om gewoon een topic te verlaten zonder gal te spugen! Dit is niet de bedoeling van het forum!

12. TieLo

TieLo Fanatiek lid

Jul 3, 2012
    1,167
    1
    0
    Limburg (België)
    Ohja, ik heb eigenlijk best een domme vraag... Waarvoor staat de TS die ze telkens gebruiken, want dat is toch niet de naam van het forumlid dat het topic gestart heeft? Ik zie dat zo vaak terugkomen en weet niet waar het voor staat eigenlijk... :)

Anyway: hopelijk test het negatief! Ik heb één van de komende dagen onze eerste IUI en ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit iets is dat niemand van ons ooit hoeft mee te maken!

13. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    ts=topicschrijver ;)

Ts, vind het erg naar dat je hier weg gezet word als leugenaar. Dit soort dingen als jou overkomen is, gebeurt vaker...ziekenhuizen hebben wel protocollen maar er worden vaker fouten gemaakt. Jammer dat je geen steun kreeg maar word bekritiseerd.
    Ik hoop van ganser harte dat het voor jullie goed af mag lopen. Hou je taai, sterkte.

14. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,477
    4,932
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #154 merah, Feb 2, 2013
    Last edited: Feb 2, 2013
    TS staat voor 'topic starter'.
    Tegenwoordig moet alles in het engels ;)

En nee, het ziekenhuis is niet strafbaar. Het is niet een gevalletje 'Jansen', waarbij moedwillig patienten verkeerd werden gediagnostiseerd. Hooguit zijn ze aansprakelijk voor geleden schade. Wat die geleden schade dan is kun je lang over discussieren. Maar gelukkig is het hier Amerika nog niet...
    Zelf vind ik dat TS (topic starter ;) ) het goed aanpakt door er samen met het ziekenhuis proberen uit te komen. Het wordt niet in de doofpot gestopt (dat idee krijg ik tenminste niet van haar). Hier wordt intern echt wel melding van gemaakt 9en misschien zelfs extern) en dit wordt tot de hoogste boom uitgezocht...
    Dat ze niet gelijk naar Hart van Nederland stapt (niveau-tje roddel en achterklap) heeft alleen maar mijn respect.
    Ook heeft ze mijn respect dat ze op de vraag 'welk ziekenhuis is het dan' geen antwoord geeft.
    Dit doet namelijk helemaal niet ter zake. Een fout als deze, hoe erg ook, kan in elk ziekenhuis voorkomen. Dit weet je, als het goed is, als je aan een behandeling begint (wat voor behandeling dan ook). Anders sta je wel erg naief in het leven denk ik. Overal worden fouten gemaakt...

15. TieLo

TieLo Fanatiek lid

Jul 3, 2012
    1,167
    1
    0
    Limburg (België)
    Nu kan ik weer helemaal volgen seh! Dankjewel!

16. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

#156 Bougainville, Feb 2, 2013
    Last edited by a moderator: Feb 2, 2013
    Word er heel verdrietig van om te zien hoe hier word gereageerd. Er worden gewoon klakkeloos dingen gezegd. Erg jammer dat het zo moet. Maar hé! wij zitten hier achter ons schermpje en kunnen lekker aanvallen op TS he?

TS nogmaals heel veel sterkte en hopelijk ben je snel zwanger van je eigen vent! :)

17. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    volgens mij waren er 2 nepverhalen. eentje van een veel te vroeg geboren kindje en eentje van een vrouw die een tweeling verwachte en maanden in het ziekenhuis lag en opeens beviel van een drieling.

En op andere fora is trollen meer regel dan uitzondering.

18. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

+ 1

19. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,283
    2,984
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Share This Page