Vandaag had ik een afspraak bij de gyn omdat ik begin van de maand een laparoscopie heb gehad. Dit was dus de hoe nu verder afspraak. Ze hebben dus eigenlijk niets kunnen vinden wat verklaart waarom ik (of wij) niet zwanger wordt. (lichte endometriose maar dus niet zodanig dat dit invloed heeft) We gaan dus nu in februari starten met IUI. Ik ben net ongi geworden zaterdag dus deze cyclus is verloren maar ik vind dat het allemaal aardig snel gaat. Ik had dat eigenlijk niet verwacht. Meer in het kader: we kunnen niets vinden, probeer nog maar een paar maanden maar nee: we gaan gewoon iets doen. Het gaat met clomid en pregnyl. Ik ben heel benieuwd. Hoe zijn de ervaringen hier daarmee? Het schijnt dat de kans zonder IUI voor ons 30% is, met is het 35%. Zijn er hier dames zwanger geworden met de IUI in deze setting en in welke ronde?
Clomid werkte bij mij niet, maar menopur en pregnyl spuiten wel. Ik had het geluk bij de eerste IUI meteen zwanger te zijn. Ik weet dat dat bijzonder is, maar het is wel mijn succesverhaal. Daarvoor heb ik trouwens wel 3 maanden Clomid en 8 maanden hormonen spuiten gehad. Wij hebben echt veel gelachen bij de IUI, dat was heel fijn. De gyn had ik ook al zo'n 2,5 jaar en ze heeft ook al m'n echo's tot 12 weken gedaan. En nu, nu ligt er een prachtig meisje in haar bedje... Probeer er een positieve ervaring van te maken! Heel veel succes. Liefs Eevie
Bedankt voor je reactie. Ik heb nog helemaal niets met hormonen gedaan. Ik ben heel benieuwd wat het doet. Ik heb namelijk wel zelf het idee dat het daar ook grotendeels aan ligt. Wat fijn voor je trouwens dat het gelijk de eerste keer heeft gepakt. Hopelijk heb ik dat geluk ook maar op dit moment kan ik me er helemaal niets bij voorstellen om moeder te zijn. Klinkt misschien gek. Ik ga er gewoon positief in, scheelt dat we niet meer op commando hoeven te klussen, maakt dat stukje ook weer wat prettiger . Het is wel allemaal erg spannend, ik hoop zo dat het nu wel een keertje gaat lukken.
Ik zit nu op dag 11 van mijn allereerste cyclus met clomid en pregnyl, morgen nog een fm en dan weet ik of zaterdag de IUI kan plaatsvinden... Ik werd er ook heel plots ingesmeten, hoewel ik er wel op gehoopt had dat ze actie zouden ondernemen. Ik ben niet zo lang bezig als jullie, maar het is echt een rollercoaster waar je in terecht komt. Ik werd de dag van ons 'hoe nu verder gesprek' ongesteld, dus we konden direct aan de slag; twee dagen later slikte ik mijn eerste tablet clomid, drie dagen daarna kwam de eerste hormonenstorm al! Gelukkig is de storm al wat gaan liggen! Ik duim voor je dat het snel raak mag zijn!
Ah, ik ben niet de enige bij wie het zo snel is gestart. Ik zat net even te laat, deze cyclus is niet handig. Ik hoop ook voor jou dat het snel raak is! Vanmiddag de medicijnen in ieder geval ophalen, is dat maar vast in huis.
Wij zijn ook pas begonnen met IUI, toen wij voor het "hoe nu verder" gesprek kwamen was ik ongesteld, dus wij konden gelijk door rollen zeg maar. Ik moest dinsdag om 24.00u Pregnyl spuiten, en gisteren (donderdag) om half 3 werd 't bij mij ingebracht. Stom, maar dan ga ik denken he..... goh, 36 na de Pregnyl, is dat dan nog op tijd?!? Maar de artsen in het ZH zullen het vast weten, dus daar houden we ons aan vast !! En nu 18 dagen wachten.... pfff wat duurt dat een eeuwigheid!! Ik hoop dat het voor iedereen hier snel raak mag zijn!!
18 dagen wachten?! Ik testte 12 dagen na de IUI positief, dat was vroeg, maar 18 dagen wachten is misschien wat lang? En 36 uur na pregnyl is prima. Ik spoot m toen op maandagavond en op woensdag rond 11.00 was m'n IUI. Ging prima!
Spannend zeg boukje, hopelijk dat dit een goede is geweest. tja de pregnyl heeft toch ook even de tijd nodig of niet? Is dat nog een beetje te doen die spuit? Ik ben daar een beetje huiverig voor . Pff nu wil ik eigenlijk ook wel beginnen haha, nog even wachten.
Wij gaan nu ook voor de eerste x IUI. Echt reuze spannend! Ik hoef (nog) geen hormonen te gebruiken, gelukkig. Vanaf gister moest ik ovulatietesten doen. Hopelijk valt m'n eisprong niet in het weekend, want dan gaat het niet door en moeten we weer een maand wachten. Ik hoop na het weekend een positieve test te hebben. Dan kan het beginnen.. Veel succes allemaal!!
Jep!! 18 dagen zei die vrouw die mij hielp. Ik dacht eerst ook zo lang!!??!! En misschien moet inderdaad de Pregnyl uitwerken ofzo, ik zie het wel. Ik wacht in ieder geval sowieso 14 dagen af ! Wel fijn dat je het toch nog even voor me "bevestigt" dat de tijd tussen de spuit en IUI prima is!
Ja die spuit is echt prima te doen, het is maar een klein naaldje waar je mee moet prikken. Mijn man heeft het bij me gedaan, ik stond zelf echt zo te klungelen ja, tis toch vreemd om jezelf voor het eerst te prikken! Maar een goede huidplooi pakken en langzaam inspuiten: top! Wanneer mag/kunnen jullie starten?
[QUOTEWij gaan nu ook voor de eerste x IUI. Echt reuze spannend! Ik hoef (nog) geen hormonen te gebruiken, gelukkig. Vanaf gister moest ik ovulatietesten doen. Hopelijk valt m'n eisprong niet in het weekend, want dan gaat het niet door en moeten we weer een maand wachten. Ik hoop na het weekend een positieve test te hebben. Dan kan het beginnen.. Veel succes allemaal!! ][/QUOTE] Spannend hoor!! En inderdaad hopen dat het niet in het weekend valt...! Bij mij in het ziekenhuis doen hebben ze het weekend ook dienst, tot 12.00u. En ik moest inderdaad zondagochtend voor de 2e uitgangsecho, toen is de rest besloten en afgelopen donderdag 1e IUI gehad!! De arts heeft nog een beetje "geluk" erbij gedaan !! Had alleen de dag van IUI en dag erna wel een soort beurs gevoel van binnen.
balen dat je een maand moet wachten, dat had ik ook ik was net ongesteld geworden toen de gyn zei 'we gaan starten' maar toen moest ik dus nog een maand wachten. Een maand tijd om voor te bereiden, ook wel weer fijn achteraf! Ik heb IUI gehad met fostimon en pregnyl. De prik valt mee hoor, gewoon in een plooi van je buik een prik zetten en rustig inspuiten. Het kan wel wat beurs/gevoelig aanvoelen daarna. Clomid heb ik ook 8 mnd geslikt, de 2e mnd zwanger maar kreeg een miskraam en daarna niet meer zwanger geworden. Ik vond persoonlijk Clomid geen fijn hormoon want ik voelde me niet goed. Maar iedereen reageert anders op hormonen. Een collega van mij heeft ook hormonen gebruikt en weinig last gehad, zo kan het ook! En anders moeten de mensen om je heen maar begrip hebben hoor.. vind ik succes!
Spannend meiden!! Wij hebben de 1e IUI gehad en zie mijn banner! Ik heb ook positief getest op 11 en 12 dagen na de IUI! Natuurlijk is het vroeg en blijft het erg spannend, zeker gezien mijn vmk van vorig jaar. Dus ook hier een succes verhaal!
Spannend hoor!! En inderdaad hopen dat het niet in het weekend valt...! Bij mij in het ziekenhuis doen hebben ze het weekend ook dienst, tot 12.00u. En ik moest inderdaad zondagochtend voor de 2e uitgangsecho, toen is de rest besloten en afgelopen donderdag 1e IUI gehad!! De arts heeft nog een beetje "geluk" erbij gedaan !! Had alleen de dag van IUI en dag erna wel een soort beurs gevoel van binnen.[/QUOTE] Lees het idd vaker dat er z'huizen zijn die ook weekend dienst hebben. Erg jammer dat dat hier niet zo is... Spannend voor je, hoop van harte dat het is gelukt!! Ik had vanmorgen negatieve test dus waarschijnlijk morgen of maandag positief. Dan krijg ik maandag of dinsdag IUI. Ben heel benieuwd hoe ik me daarna voel.
@Ivy: bij mij was er ook tijdens de laparascopie niks gevonden behalve lichte endometriose. Toch ben ik pas bij de 5e iui zwanger geraakt. Veel succes bij de iui en ik hoop dat het snel raak mag zijn voor jullie
ik heb in april een laparascopie gehad, waar ook niks bij gevonden is. ook bij vriendlief was alles goed, maar toch geen resultaat. in september hebben wij de stap gezet naar iui. omdat ik een goede natuurlijke cyclus had heb ik alleen 5 dagen chlomid 50 moeten slikken, verder geen gebruik gemaakt van hormonen. 18 september de 1e iui gehad en exact 2 weken later positieve test in handen! (had misschien al eerder positief kunnen zijn, maar had braaf de 2 weken afgewacht ) ondertussen al 22 weken zwanger, dus ook hier een succesverhaal! hopelijk is het voor de meiden die nu gaan starten net zo succesvol!!