Hallo meiden, vandaag bij de FA geweest.. Had gevraagd of vanwege mijn lage AMH (0,6) een andere behandeling als clomid niet beter zou zijn... Helaas.. volgens hun niet... geen ivf.. geen andere behandeling.. gewoon clomid.... Verklaring voor 3x een MA en 6 vmk's... Nou mevrouw.. uw eicellen zijn gewoon echt niet goed van samenstelling en dus gaat het steeds mis in de aanleg... oke en wat gaan we daaraan doen... nou HELEMAAL NIKS u moet gewoon afwachten en hopen dat er een keer een goed eitje komt... Toen mijn vraag naar mijn TSH.. ik ben dan niet bekend met schildklier waardes maar weet dat als deze te hoog is dat miskramen kan veroorzaken.. Hij zat nog net onder de normaalwaarde (3,6) dus ze wilde hem ook niet verlagen om te kijken of daar het probleem lag.. Dus naar huis gestuurd met een recept voor nog 4 maanden clomid en dan kijken we wel weer verder echo gemaakt: eitje lijkt al te zijn gesprongen.. maar m,n baarmoederslijmvlies was wel dun.. 6mm volgens haar is dat prima maar ik geloof er niet in... normaal is hij bij mij veel dikker... intens verdrietig en denk nooit geen 3e kindje meer te zullen krijgen...
Ik zeg ... naar het buitenland Ga naar Dusseldorf of Gent, dus zullen je wel fatsoenlijk helpen ... Succes!
Hier dezelfde reactie: wegwezen! Op naar Gent (erg goed met herhaald MK) of DD (erg goed met laag AMH)! Of combi van beide: onderzoek in Gent, behandeling in DD...
Jammer dat ze kortaf reageren en snelle conclusies trekken. Er is genoeg aanleiding als ik het zo lees, om verder onderzoek te doen, ik zou ook naar Belgie gaan, hoor er alleen maar goede verhalen over. Ga vooral je gevoel achterna!
dat is dus het hele probleem.. we willen zo graag de stao naar het buitenland maken... maar wij hebben zelf geen auto en openbaar vervoer worden de kosten voor ons gewoon te hoog helaas zit zo met m,n handen in het haar..
Oh dat maakt het allemaal wat uitdagender. Helemaal te begrijpen. Ik heb geen idee hoe vaak je naar Belgie zou moeten? Misschien kunnen de meiden hier een inschatting geven? Als het nou 1 of 2 keer is, puur voor het onderzoek, dan is het misschien het overwegen waard?
Ik weet niet waar je woont, maar een treinverbinding naar DD is perfect Gent weet ik niet, ben ik niet geweest namelijk, maar dat zou ook mogelijk moeten zijn. Wat je ook zou kunnen doen is een auto voor een dag huren voor die afspraken die je in het buitenland hebt. Sowieso is het handig om als je behandelingen hebt (IVF/ICSI) om bij punctie en/of terugplaatsing niet met het OV te hoeven hoor of je nou in NL of in het buitenland zit (althans ik moet er niet aan denken had ik in de trein moeten zitten na mijn behandelingen, maar dat is misschien makkelijk praten, wij hebben wel een auto ) En je zou kunnen kijken of je de echo's eventueel in een ziekenhuis in NL kunt doen.
Ik heb inderdaad gekeken om het met de trein te gaan doen... maar dat is nog vrij prijzig... nu vertelde m,n FA dat ik ook voor een second opinion naar het Maasstad zou kunnen gaan omdat deze samenwerken met Gent... Hier ga ik dus wel even over nadenken
Kan je niet af en toe een auto lenen? Voor de onderzoeken in Gent hoef je volgens mij niet zo vaak te gaan. De bezoekjes aan DD vielen bij mij ook mee, omdat ik de follikelmetingen in Nederland deed. Zijn de reiskosten niet meer op te geven bij je belastingaangifte?
@kiekske: bij m,n man op het werk staat een auto die eigelijk altijd stil staat.. hun weten van onze wens.. manlief gaat nu vragen of hij die auto zou kunnen gebruiken voor onze onderzoeken in het buitenland.. en hopelijk lukt dat...
Ja, maar je hebt te maken met een drempel. Ik geloof dat de drempel voor bijzondere ziektekosten in de aangifte iets van 2300 was, maar pin me daar niet op vast, ik weet dat echt niet zeker meer.
Maybe, misschien zeg ik iets doms hoor, ben tenslotte blond maar je had het zelf al over Maasstad, 2nd opinion mag altijd. Ik weet niet waar je nu loopt maar ik heb verschilldende ziekenhuizen en klinieken voorbij zien komen, wellicht kun je in NL gewoon elders het gesprek aan gaan om te zien wat zij voor je kunnen betekenen. Is zo wel heel kort door de bocht van de behandelaar waar je nu bij loopt, líjkt mij!
@jordan: de arts die ik heb op zich is wel geweldig en meedenkend... maar ze gaf me zelf de tip ergens anders te gaan kijken dus denk dat zei niet mag vanwege de protocollen van het ZH zelf.. Ik loop nu trouwens bij het EMC in rotterdam..
Oooh dan heb ik niets gezegd Gelukkig dat ze wel meedenkt. Misschien zijn ze in andere ziekenhuizen of klinieken verder. Ik loop echt bij een fertiliteitskliniek dus dit is waar zij dagelijks mee bezig zijn, ik merkte meteen verschil toen ik hier terecht kwam na de onderzoeken en bevindingen van mijn toenmalige gyn uit het ziekenhuis. Het scheelt misschien een hoop geregel en gestress als je het ergens anders in NL voor elkaar kunt krijgen, lukt of bevalt het niet kun je altijd nog richting buitenland. Ik loop trouwens in MCK.
Als je gelijk naar het buitenland kunt, dan moet je gaan. Ze zijn echt mijlenver vooruit met behandelingen dan in NL ... Maar goed, ik heb dan ook totaal geen enkel goed woord over voor de protocollen in NL ... dat zal mijn advies ongetwijfeld ernstig kleuren.
Helemaal mee eens dat ze in DD veel verder zijn, althans, van wat ik er van lees Maar als je niet de middelen hebt om zo makkelijk naar het buitenland te kunnen gaan kan het een oplossing zijn om in NL bij een aantal ziekenhuizen of klinieken het gesprek aan te gaan dacht ik. Vandaar mijn reactie
Ik snap het, maar zo'n beetje alle NL ziekenhuizen hanteren dezelfde protocollen en behandelingen. Als het enigszins in je mogelijkheid ligt om naar het buitenland te gaan, dan moet je dat echt doen. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat wij te laat naar DD zijn gegaan. Zelf in Geertgen vertelde ze ons dat er stellen waren die echt moesten sparen om daar te komen met het OV. En als je weet waar Geertgen zit, dan weet je dat dat echt in de "middle of diddly" zit. Stellen moesten met de trein naar Helmond geloof ik, en dan met de bus naar Uden en dan met de streekbus (lees boemelbus waar 10 man in kunnen) naar Elsendorp. Of spaarden voor de taxi vanaf het station. Ik kan daar echt alleen maar respect voor hebben en beseffen dat wij het helemaal niet slecht hebben (hoewel ik vaak genoeg heb geklaagd ) Serieus ... kun je ... ab-so-luut gaan. Het is het dubbel en dwars waar. Het is geen garantie dat je zwanger wordt, maar je hebt iig het gevoel dat je serieus wordt genomen en ook daadwerkelijk naar jouw specifieke problematiek wordt gekeken. En in het geval van TS, met een extreem laat AMH, kan ik alleen maar DD aanbevelen. Alternatieve behandelingen met DHEA, vitamine preparaten, assisted hatching, een punctie onder NARCOSE (man. wat een verademing), standaard bloedonderzoeken (chromosomen, bloedstolling, auto-immuun, AMH) waar je hier in NL zowat een bom onder het ziekenhuis moet leggen om dat voor elkaar te krijgen, naast IVF/ICSI ook IMSI/PICSI/TESA/MESA kunnen aanbieden, Poollichaam diagnostiek, het gebruik van de allernieuwste apparatuur om een emmy te laten delen ... nee hoor ... Dingen die in NL gewoon niet aan de orde zijn. Assisted Hatching bv. mocht ook echt niet gedeclareerd worden van mijn verzekeraar, was echt expliciet vermeld ... en wat kost het ... (schrik niet) ... 90. Nou .. het is toch wat :x