Goedenavond, Na 4 mislukte IVF/ICSI pogingen in Nederland hebben we een afspraak voor een second opinion bij Brussels IVF. Voordat we daar het intakegesprek hebben moeten mijn man en ik een aantal preliminaire testen doen, waaronder uitgebreid bloedonderzoek. Onze huisarts kan niet alles aanvragen en ook het ziekenhuis in Nederland waar wij tot nu toe in behandeling waren kan niets voor ons betekenen helaas. Het ziekenhuis in Brussel wil ons ook niet helpen met een labformulier e.d. Ik vroeg mij af of er toevallig iemand is die hier ervaring mee heeft en hoe jullie dit op hebben gelost. Alvast dank! Groet, Sarah
Wij hebben het bloedonderzoek wel in Nederland laten uitvoeren, via de huisarts en het ziekenhuis. Waarom kunnen ze dat niet doen?
Dank voor je reactie. Mijn huisarts kan niet al het bloedonderzoek en bijvoorbeeld het uitstrijkje voor ureaplasma, mycoplasma, chlamydia niet aanvragen, die optie staat niet op het formulier. En het ziekenhuis waar we tot nu toe onder behandeling waren mag dit verzekeringstechnisch niet doen. Het ziekenhuis in Brussel kan nog niets doen omdat we het intakegesprek nog niet hebben gehad, maar ze willen wel eerst de uitslag van alle testen hebben, heel lastig!
Ik heb de bloedtesten gewoon bij de huisarts laten doen. Uitstrijkje heb ik bij de gynaecoloog laten doen en echo dag 3 ook. Bloedtest dag 3 heb ik ook in het ziekenhuis laten doen, maar dat zou op zich ook bij de huisarts kunnen. De gynaecoloog zei kost veel geld, alsof zij het uit eigen zak moet betalen. Ik zei Brussel kost al rond de 4000 euro eigen geld. In Brussel kan je de testen ook doen maar dat kost 640 euro voor de vrouw en 640 euro coor man
Ik heb het uitstrijkje en die echo niet gedaan. Alleen de bloedonderzoeken. Ik had net als jij al een paar ivf/icsi pogingen in een ander ziekenhuis gehad en ik vond het wel gezegend. De arts bij het intakegesprek vroeg er ook niet om. Hij vond vooral de bloeduitslagen in combinatie met eerdere pogingen en uitslagen daarvan interessant. Dat had ik allemaal op een briefje geschreven (medicatie, punctie dag, aantal follikels, bevruchtingen enzovoort).
Wat ontzettend vervelend dat ze je niet willen/kunnen helpen. Heb je al contact gezocht met andere fertiliteitscentra / ziekenhuizen? Soms zit er een bepaalde (onbegrijpelijke, in mijn ogen) weerstand tegen helpen bij een traject in het buitenland. Wij zijn ook overgestapt naar Gent en voor ons moesten ze een 'uitzondering' maken om voor echo's en bloedonderzoek in Utrecht te blijven omdat we nog niet uitbehandeld waren - ik heb een smeekbede via mail en telefonisch gedaan en dat heeft geholpen. Misschien kun je dus via een andere instelling proberen?
Wij zijn destijds overgestapt naar Gent voor ICSI4. Bijna alle bloedonderzoeken, echo's konden we bij het plaatselijke ziekenhuis in NL blijven doen waar we eerst onder behandeling waren. Alleen voor de laatste echo vlak voor de punctie moesten we wel steeds naar Gent, 3 uur rijden voor ons.