IUI slechte zaadkwaliteit

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mercurius, Jul 16, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mercurius

Mercurius Actief lid

Jun 23, 2020
    211
    88
    28
    Female
    Ik heb vandaag iui gehad. Er werd verteld dat de zaadkwaliteit slecht was. Het is wel geinsemineerd. Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die zwanger zijn geworden met slechte kwaliteit. Mag ik nog een beetje hoop hebben?

Als deze poging mislukte moeten we door voor IVF/ICSI.

2. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
  3. Mercurius

Mercurius Actief lid

Jun 23, 2020
    211
    88
    28
    Female
    Bedankt! Klinkt hoopvol. De inseminatie is wel gedaan, omdat het te proberen is. Maar de arts was bang dat de kans erg klein is. Al zei hij wel je weet maar nooit, 1 zaadje kan genoeg zijn.

4. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    was dit de eerste iui? En hoe was kwaliteit dan bij het onderzoek? Op zich wel gek dat het opeens dan zo slecht is?

niet ziek (koorts) geweest enzo? Of stiekem dag ervoor geklust :D.

5. Mercurius

Mercurius Actief lid

Jun 23, 2020
    211
    88
    28
    Female
    Er is hiervoor al 3x onderzoek gedaan, waarvan 2x beroerd en 1x goed (ander ziekenhuis). We waren al een beetje huiverig van de spontane genezing. Ik vraag mij echt af of toen de uitslag niet verwisseld is. Maar goed toen werd besloten iui te doen ipv IVF/ICSI.

6. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    ja, kan me voorstellen dat je dat dan gaat denken. Maar dan maar goed dat je er nu echt achter bent. En hopelijk is het niet nodig. Succes met wachten!!

7. Mercurius

Mercurius Actief lid

Jun 23, 2020
    211
    88
    28
    Female
    Bedankt!! Hopelijk gebeurd er een wonder.

8. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

Apr 13, 2017
    2,538
    1,685
    113
    Hoop mag je zeker hebben! Hier 2 iui's gehad. Eerste met 0.7 milj (niet zwanger)
    De tweede met 0.3 milj (zwanger)

Bij mij zeiden ze hetzelfde vroeger zouden ze niet eens insemineren want het was onder het minimale. Maar de kans is er nog. De dokter stuurde me ook naar buiten. Succes, laat je hoop niet zakken het kan altijd nog. Ik had ook geen hoop. Was al in gesprek gegaan voor ivf. Tot me menstruatie uitbleef...

9. Mercurius

Mercurius Actief lid

Jun 23, 2020
    211
    88
    28
    Female
    Wauw.....ik hoop het echt zo. In ieder geval is de timing met iui wel goed, dat scheelt denk ik ook al een hoop. En het hoeft natuurlijk minder ver te zwemmen :rolleyes:

Helaas hebben ze geen aantallen genoemd, alleen gezegd dat het slecht was. Ik weet dus niet hoeveel zaadcellen er waren.

10. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

Apr 13, 2017
    2,538
    1,685
    113
    Ik vraag er altijd naar. Sommige meiden kunnen in hun medische dossier en kunnen het daar ook zien. Ik ben gewoon nieuwsgierig en vraag altijd alle waarde ect. (al snap ik het meestal dan niet, dan ga ik het Google)

11. Mercurius

Mercurius Actief lid

Jun 23, 2020
    211
    88
    28
    Female
    Ik kan ook in mijn medisch dossier, maar op de een of andere manier staat dit er niet in. Ook niet bij mijn vriend. Dus helaas dan maar duimen zonder info. Wel jammer...had het moeten vragen. Zal vast wel iets rond gezwommen hebben. Anders was het denk ik niet door gegaan.

Share This Page