Natuurlijke cyclus na punctie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Preitjuh90, 2 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Preitjuh90

    Preitjuh90 Fanatiek lid

    21 feb 2020
    1.582
    968
    113
    Vrouw
    Hallo dames!

    Onlangs heb ik een punctie gehad...helaas geen verse TP. De eerste cryo tp krijgen we een aantal dagen na mijn LH piek die ik zelf mag testen. Ik heb normaal een hele regelmatige cyclus, ik kan de klok er gelijk op zetten.. nu zou ik morgen mijn LH piek verwachten...maar merk aan niks dat dat zo zou zijn! Mijn LH testen zijn nog spierwit, geen vruchtbaarslijm en voel regelmatig steekjes/trekkend gevoel in mijn onderbuik. Ik heb na de punctie last gehad van de overstimulatie (eierstokken vergroot en opgezette buik).
    Arts zei; na menstruatie is alles "gereset" dus dan is je cyclus weer normaal. Zelfs de menstruatie kwam precies 14 dagen na de punctie, helemaal volgens mijn eigen cyclus.
    Heeft iemand hier ervaring mee?? Wanneer kwam bij jullie de eisprong weer na de punctie?
     
  2. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik heb zelf aangedrongen op echo monitoring, juist omdat cryo's zo kostbaar zijn en je dus echt maar 1 kans hebt per cyclus.
    Bij mij bleken ze dus niet te wrrken die ovulatietesten, ik heb gebelt toen mn ovulatie test nog niet positief was, blaadje waar ze opgeplakt waren mee genomen, en aangedrongen op echo. Toen heeft de arts beslltrn echos plus bloedafname, en toen was de cryo tp gelijk raak :)
    1e cryo moest ik ook op basis van ovulatie testen laten terugplaatsen die bleef dus niet plakken.
    Ik zou dus vragen om echo's :)
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn cyclus was altijd in de war na een hormooncylus en punctie. Was dan 1 of 2 weken langer.

    Hier de cryo tp waarbij in natuurlijke cyclus, met ovutesten en na 5 dagen de tp werd mijn zoontje.
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  4. Preitjuh90

    Preitjuh90 Fanatiek lid

    21 feb 2020
    1.582
    968
    113
    Vrouw
    Maar was je wel al bekend met ovulatie testen? En regelmatige cyclus? Want ik heb normaal altijd dat de ovu test op exact de zelfde dag vd cyclus positief is. Ovu volgt dan binnen 48u dus dat kon ik natuurlijk niet checken.
    Ik zou morgen dus piek verwachten..als dat niet zo is ga ik vrijdag bellen voor een echo. Kijken hoe t erbij ligt allemaal ;)
     
  5. Preitjuh90

    Preitjuh90 Fanatiek lid

    21 feb 2020
    1.582
    968
    113
    Vrouw
    Oke. 1 of 2 weken is nog te overzien! Je menstruatie was wel gewoon "normaal" na je punctie? Zo teleurstellend elke dag die witte ovu test!
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ja ik werd 10 dagen na de tp ongesteld. Gewoon normaal.

    Edit, dat was 13 dagen na punctie
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  7. Preitjuh90

    Preitjuh90 Fanatiek lid

    21 feb 2020
    1.582
    968
    113
    Vrouw
    Ahja eigenlijk hetzelfde dus. En op welke dag had je dan ovu die cyclus?
     
  8. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja was ik al bekend mee (7x iui gehad op basis van alleen ovutesten, allemaal mislukt ;) )
    En mijn cyclussen waren in die periode heel stabiel.
    Nu is t helaas een rommeltje, maar heb nog ff voor we weer van start gaan gelukkig :)
    Lijkt me goed idd om dan even te bellen hoe het ervoor staat :)
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  9. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    De cyclus van tp van m'n zoontje? Dat was in een hele lange cyclus.
    Dag 26 een positieve ovutest en dag 31 de tp.
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  10. Preitjuh90

    Preitjuh90 Fanatiek lid

    21 feb 2020
    1.582
    968
    113
    Vrouw
    Jezus. Dan heb ik nog even te gaan....arts zei dat na de menstruatie alles weer ok zou zijn...
     
  11. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Ik reageer ook even ik zou echt op echo’s aan dringen. De terugplaatsing etc luistert behoorlijk nauw. En soms zeker ook na een punctie kan je cyclus wat ontregeld zijn. Hier altijd middels echo gehad en elke keer was het toch net even anders. Regelmatig betekend niet altijd precies op dezelfde moment ovulatie.
     
    Kimmetjuh90 en Preitjuh90 vinden dit leuk.
  12. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Bij mij was mijn cyclus ook vaak langer na een punctie. Soms 1 tot 2 weken later eisprong.. kan dus heel goed dat het wat ontregeld is en je cyclus iets langer duurt.
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  13. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Is het bij jullie niet gebruikelijk dat er minstens 1 echt gemaakt in de cyclus van een cryo terugplaatsing? In de kliniek waar wij waren gebeurt dat namelijk wel. Dan kunnen ze zien of er een follikel groeit etc. En ik raad je aan digitale ovulatietesten te doen en geen streepjes. Het is zo’n nauwkeurig proces..
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  14. rossi1

    rossi1 Actief lid

    9 okt 2012
    246
    154
    43
    Mijn cyclus was altijd snel weer op orde na een punctie. Dat wil zeggen, ergens tussen de 29 en 32 dagen.
    Bij een cryo tp kreeg ik altijd een uitgangsecho, instructies voor ovulatietesten en de mededeling dat wanneer ik op dag zoveel nog niet positief had getest ik moest bellen voor een echo. (Vaak was hij dan s avonds of de volgende dag wel positief), misschien is dat nog een optie?
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  15. Preitjuh90

    Preitjuh90 Fanatiek lid

    21 feb 2020
    1.582
    968
    113
    Vrouw
    Thanks dames voor jullie verhaal!! Ik zit nu pas op dag 13, normaal dan dus een piek en ovu op dag 14/15. Dag 28 menstruatie.
    Nu spierwitte test! Geen vruchtbaar slijm..dus de ovu lijkt me nog ver weg!
    Ook een zeurend gevoel in mn onderbuik dus ik ga morgen bellen om te overleggen en om evt een echo te vragen!!
     

Deel Deze Pagina