Hallo allemaal, Mijn vriend en ik zijn net begonnen met een ICSI traject. Gisteren heb ik de eerste keer Decapeptyl gespoten, maar het deed best veel pijn. Ik heb alle instructies gevolgd en de spuit een half uur voor het prikken uit de koelkast gehaald. Hebben jullie tips om ervoor te zorgen dat het de volgende keren minder pijnlijk is? Alvast bedankt! Liefs, Nicole
Bedankt voor jullie reacties! Gisteravond ging het al wat beter. Vanavond ga ik jullie tips toepassen.
Ik warmde het vaak wat op in mijn handen, meestal omdat ik het vergat uit de koelkast te halen. Wat eventueel ook nog kan helpen is de plek iets verdoven met een ijsblokje en verder langzaam spuiten.
Ik deed bij mijn tweede stimulatieronde altijd eventjes een ice-pack op de plek waar ik ging prikken. Ging zoveel beter dan de eerste ronde waarin ik dat niet deed succes!
Ik haal hem een kwartier van te voren uit de koelkast en dan inderdaad heel langzaam erin spuiten, volgens mij doe ik er een minuut over. Ik stop ook tussendoor steeds even als het zeer begint te doen.
Ik heb van d'r fertiliteitsverpleegkundige een speciaal koelpakje/ item pack meekregen die zat bij een prik instructie pakketje van de dekapepyl dat hielp bij mij enorm even de huid koelen en prik op kamertemperatuur laten komen... Succes