Tweede ronde iui ook niet doorgegaan

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by vlinder27, Oct 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

Jan 23, 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    Door de slechte kwaliteit van het zaad is de iui nu weer niet doorgegaan. 31oktober moeten we op gesprek komen. Ik weet niet wat ik moet verwachte. Moet ik mijn kinderwens opgeven of is er toch een optie met slechte kwaliteit zaad

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Niemand reageert, dus dan ik maar even. Up ik meteen je topic. :D

Met slecht zaad zijn er ook nog mogelijkheden hoor, bijvoorbeeld ICSI.
    Daarbij selecteren ze de goede zaadjes die er te vinden zijn en injecteren ze deze in een eicel. Na een paar dagen wordt deze dan bij je teruggeplaatst. Wel moet je bij ICSI meer hormonen spuiten dan bij IUI.

Zie ook:
    ICSI

Vooralsnog niet wanhopen!

3. nataik

nataik Fanatiek lid

Nov 18, 2009
    1,992
    0
    0
    verzorgende
    Raar dat je IUI's niet zijn doorgegaan :(
    We hadden de 1e IUI 200,000 en de 2e IUI 100,000.
    Allebei gewoon doorgegaan.
    Door deze uitslagen zijn wij doorgestuurd voor ICSI.
    Logisch zal zijn dat je dan zal overstappen op ICSI, als je dat wil natuurlijk!

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je schreef het al eens eerder dat ze bij jou IUI niet door laten gaan bij te slecht zaad. Vond en vind ik nog steeds heel dubieus...

Wat betreft de toekomst: Afhankelijk van hoe slecht het is kun je IUI overslaan en doorgaan met IVF/ICSI, net wat Be Happy zegt.

5. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Je hoeft je kinderwens zeker niet op te geven.

Door slecht kwaliteit van het zaad kwamen wij niet eens in aanmerking voor IUI.
    Wij zijn gelijk begonnen met ICSI. En ook direct zwanger.

2 x achter elkaar is teleurstellend, maar er is meer dan IUI. Geef de moed niet op.

Sterkte

6. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

Jan 23, 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    is ivf ook een optie met slechter zaad of blijft alleen ivf nog over.

ze vinden het geen nut heb 6 maanden door te gaan voor iui als het zaad te slecht is. de kans op zwangerschap is bijna niets dan

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als je minder dan 1 miljoen beweeglijke zaadcellen hebt na opwerking, dan kom je in aanmerking voor ICSI. De behandeling is hetzelfde als bij IVF, alleen het laboratoriumwerk is wat uitgebreider. Heb je meer dan 1 miljoen, dan wordt er IVF gedaan.

Zijn er bij jullie dan van tevoren geen zaadonderzoeken gedaan om te kijken of je aan de IUI-norm voldeed? Ik vind het heel vreemd dat je wel met IUI mag beginnen, maar dat er vervolgens twee behandelingen niet doorgaan omdat de zaadkwaliteit te slecht is. Dat hadden ze toch van tevoren kunnen zien? Dan had je IUI kunnen overslaan en meteen met IVF/ICSI kunnen beginnen, had weer een aantal teleurstellingen gescheeld...;)

8. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

Jan 23, 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    De eerste zaadtest was niet super maar onze samenlevingstest wel. Ik snap het zelf ook niet meer

9. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Misschien dat men naar aanleiding van het zaadonderzoek hadden verwacht dat men na opwerking er wel meer dan een miljoen over zouden blijven, maar dat dat in de praktijk toch niet zo bleek? Misschien zijn jullie zaadjes toch zo zwak dat ze de opwerkings-procedure niet overleven?
    Blijft vaag, dat wel.

Ebbers, samenlevingstest zegt weinig maar als je al begint met iui. Het zaad wordt namelijk voorbij die barrière ingespoten...

10. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Heb je dan van tevoren maar één zaadonderzoek gehad? Want meestal worden er minimaal twee gedaan met een tussenpoze van 3 maanden om te kijken of de zaadkwaliteit structureel slecht is. Je kunt een behandeling alleen baseren op de uitslagen van minimaal twee zaadonderzoeken, omdat de kwaliteit heel erg kan verschillen.

De samenlevingstest heeft inderdaad weinig nut als er al sprake is van IUI. Want je omzeilt je baarmoedermond, doordat het hoog in je baarmoeder ingespoten wordt. Het doet er dus niet toe hoe de samenstelling van je cervixslijm is.

Het kan inderdaad zo zijn dat een boel zaadjes de opwerking niet overleven. Tijdens een opwerking worden de goede zaadjes uit het monster gehaald door middel van verschillende behandelingen en toevoeging van vloeistof. Zwakke zaadjes zullen dit niet overleven, waardoor je na opwerking dus te weinig overhoudt voor IUI. Maar ook dat had van tevoren onderzocht moeten worden!

Hier voordat we met IUI begonnen in elk geval twee zaadonderzoeken gehad en één zaadonderzoek met opwerking. Die voldeden aan de norm, dus toen mochten we pas met IUI beginnen.

Succes!

11. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

Jan 23, 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    er is maar 1 keer een zaadonderzoek gedaan en de samenlevingstest. ik vind het ziekenhuis bij ons steeds minder worden als ik jullie zo hoor. ik hoop dus dat ze een stap verder gaan en me naar tilburg doorsturen

12. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik vind jouw ziekenhuis ook niet zo kundig en professioneel overkomen, als ik eerlijk ben...;)

Je hoeft niet af te wachten totdat ze je doorsturen, hoor. Je mag altijd zelf overstappen naar een ander ziekenhuis! Gewoon een andere gyn zoeken en vragen of ze je gegevens daar naar toe willen sturen. Je hebt wel kans dat je daar opnieuw eerst onderzoeken krijgt, die je al eerder gehad hebt. Want een ziekenhuis volgt altijd een eigen protocol en gaat vaak niet uit van de onderzoeken van een ander ziekenhuis. Maar zo te lezen zou je daar alleen maar baat bij hebben. Dus zelf naar Tilburg bellen en overstappen!

Share This Page