Ervaring Provera

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bbibi, 29 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Dag dames,

Ik ben net gestart met provera om mijn menstrautie op te wekken na de diagnose PCOS.
    Het is de bedoeling dat in ga menstrueren en dat ik daarna dag 3 bloed kan laten prikken om vervolgens te starten daarna met een behandeling bij de feriliteit.
    Man heeft zaadonderzoek laten doen en volgende week volgt de uitslag.

Nu ben ik super moe (en suf) duizelig en heb enorm zere tepels!
    heb ik echt nog nooooooit gehad!

zijn er toevallig meer mensen met deze ervaring toevallig?
    En werd je snel na het stoppen ongesteld en was je daarna van de klachten af?

Liefs Bbibi

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hoi!

Geen klachten van de Provera. Werd de eerste ronde na een kuurtje van 7 dagen na 4 dagen al ongesteld.
    Tweede ronde een kuur van 10 dagen en na 6 dagen ongesteld en derde ronde ook na een dag of 6-7.
    Klachten zullen snel verdwijnen als je ongi bent denk ik!
    Succes hoor, spannend de komende tijd!

3. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Bbibi, ik heb ook provera geslikt ivm diagnose PCOS... Had erg veel last van de provera, maar toen ik ging menstrueren ging dit weer helemaal weg.

4. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @krullie geen klachten dus? Dat is fijn! Maar wel lekker snel ongi dus? Ik heb vandaag mijn laatste op! Ik hoop ook dat
    Ik maar gauw ongi mag
    Worden!! Want anders kan ik niet meer
    Optijd bloed prikken helaas!!
    En zie dat je zwanger bent! Wat suuuuper! Van harte
    Proficiat!!
    @infantem hmm ook zoveel klachten dus? Vervelend he! Heb ook opvliegers super erg! Zweet op mijn rug niet normaal.
    En ik zweet echt nooooooit! Voel me er helemaal vies
    Van! Dat zo"n klein pilletje zoveel kan doen! Maarja
    Is voor het goede doel zullen we
    Maar denken he ;)

5. Infantem Amor

Ik moest er 5 dagen 2 hebben, want dan werd ik snel ongi, nou ik voelde me inderdaad heel erg vies... Werk in de zorg en het zweet gutste in stralen van mijn gezicht als ik iemand moet douchen...

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hahaha helemaal ellende dus!! Lijkt me ook niet echt een pretje! Dan doe ik tenminste licht werk! ( boekhouding ) dus daar heb ik gelukkig geen last van! Maar dacht zon klein pilletje en zoveel effect?

Maar wat gek ik zit nu in "tijdnood" omdat
    Ik wss niet optijd ongi ben en tegen mij hebben ze niet gezegd pak er maar 2 per dag! Hadden ze dat maar gedaan helaas:(

7. Infantem Amor

Hoe komt het dat je in tijd nood zit? Voor wanneer moet je ongi zijn?
    Ja ik kreeg het 5 dagen 2 tabletjes. Ik werd 3 dagen na de provera ongi... Dit zou volgens de gyn ook geweest zijn als ik het over 10 dagen had verdeeld, maar nu ging het sneller... Kon ik sneller aan de clomid weer ;)

8. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    ik gebruik ook altijd provera om ongesteld te worden, ook PCOS

ik heb niet heel veel last van bijwerking van provera, alleen een beetje meer moe dan normaal...
    heb trouwens wel sneller vet haar en meer puistjes... maar ik weet niet of dat van de provera komt of van de puregon

ik slik altijd 10 dagen 1 pilletje... na de kuur moet ik meestal een weekje wachten en dan wordt ik ongesteld...

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @infantem: ik krijg volgende week vrijdag 7 sept uitslag van alles waaronder ook van bloedonderzoek. Maar dan moet je wel eerst bloed geprikt hebben natuurlijk en moet er genoeg tijd tussen zitten om het te onderzoeken.
    Ik mag pas bloedprikken bij dag 3 van mijn ongi!
    Dus dat ga ik nooit meer halen denk. Als ik in 3 dagen ongi wordt miss nog wel. Dan kan ik maandag bloed prikken. hopelijk is dan 5 dagen genoet tijd! bij 7 dagen heb ik dikke pech want dan kan ik pas donedrdag bloed prikken...
    dus vermoed dat het niet meer gaat lukken.
    daarna ga ik op vakantie dus wordt pas laat eer ik uitslag dan krijg en dus kan starten met clomid enzo! baaaalen!

@miranda ik ook erg moe idd! dus dat zou kunnen van de provera!
    meer puistjes las ik uiteinedlijk gister ook nij bijsluiter!
    ik moet zeggen bij mij wordt het juost een stuk minder nu ik aan de provera zat ... vreemd! hihi...
    zo zie je maar niet ieder lichaam is dus hetzelfde :)

10. Infantem Amor

Ik heb maandags bloed laten prikken en kreeg woensdags de uitslag. Dus waarschijnlijk als je woensdags nog bloed kan laten prikken dat je nog wel die vrijdag de uitslag kan krijgen. Ik hoop dat je net als ik op 3 dagen zit...

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @infantem wauww echt waar? had je zo ontzettend snel de uitslag? was dat ook voor je schildklier en FSH?
    ik hoop zooo erg dat het idd echt zo snel gaat! dan zit er nog een kans in dat het toch nog optijd is inderdaad!!
    dan ga ik nog even verder duimen... Top!
    bedankt voor je info! dat geeft een mens weer moed ;)

12. Infantem Amor

Gelukkig geeft het je weer moed... Ja ze hebben mij toen echt op alles getest...

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Owh nou dan moet dat zeker goed komen!!
    spannend..
    jij ook aan de clomid zie ik. Ronde 3, hebben de vorige keren wel geholpen of slaat het niet aan?
    spannend hoor! succes met zwanger worden :)

14. Infantem Amor

De eerste ronde heeft niet aangeslagen, de 2de ronde wel maar heb toen een vmk gehad, dus zit nu te wachten op mijn ei...

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    owhh wat vervelend meid!!
    eindelijk met klote PCOs en het is raak en dan nog eens een MK .. lijkt me erg moeilijk en vervelend!
    ik hoop voor je dat het gauw raak is en een ''plakkerd'' blijft meid!

16. Infantem Amor

Dank je meid.... Nou ik weet nu dat we wel zwanger kunnen raken, na 2 keer zwanger te zijn geweest (eerste keer bij 14 weken een mk en dan nu een vmk)... Komt wel goed...

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    zlefs met 14 weken! dat is pas erg!
    denk je net uit de ''gevarenzone'' te zijn en dan nog gaat het fout!
    verschrikkelijk meid!
    ik heb vandaag te horen gekregen dat de dochter van mijn collega (oude man) net deze week 40 weken zwanger was en ging bevallen van een dood kindje! Kippenvel stond op mijn armen! kindje had schijnbaar zuurstof tekort! als ik zo iets hoor breekt mijn hart! ondanks dat ik haar niet ken! echt verschrikkelijk gewoon! nee meid hopelijk hoeven maar weinig mensen dat mee te maken! brrrrr....

Hopelijk ben je nu wel weer zo zwanger! het is wat je zegt, je weet iig zeker dat je zeker vruchtbaar bent en dus kindjes kan krijgen idd! hopelijk dat je gauw zwanger bent en dat je gewoon een gezond kindje op de wereld zet meid! daar duim ik voor ook voor mijzelf ;)

18. Infantem Amor

Dan hopen we gewoon beide snel zwanger te zijn ;)
    Ja dat is idd ook erg, vriendin van mij heeft het kindje een paar minuutjes van geleefd en is toen overleden :(

19. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    pfff wat enorm erg he?
    Echt dat zo iets bestaat he? dan vraag je je echt af wat je fout hebt gedaan...
    wat enorm verschrikkelijk zeg!!

nee meid, daar moeten we niet teveel over nadenken hoor :( its all sad...
    hopelijk gewoon gauw door clomid zwanger en gauw een gerzond kindje op de wereld!

stommme vraag maar mocht jij direct bij uitslag van jouw bloedonderzoek etc beginnen met clomid? of moet je weer meteen aan de provera voor je kon gaan starten? want ik zal poas ''net ongi zijn'' en om dan meteen er weer een kuur achteraan te gooien lijkt me ook zo vreemd!

enig idee?

20. Infantem Amor

Jij moet op dag 3 bloed laten prikken he?! Dan zal je denk ik of een ronde moeten wachten of op dag 5 beginnen met clomid, ligt ook aan welke arts je hebt. Normaal begin je op dag 3, maar kan ook iets later ;)

Deel Deze Pagina