IUI oktober?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door LiveLoveLaugh, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    #1 LiveLoveLaugh, 12 okt 2012
    Laatst bewerkt: 12 okt 2012
    Hallo dames,

wie is er in oktober ook begonnen aan iui of begint in oktober? Vind het moeilijk om me aan te sluiten bij een bestaande club vaak zijn het al allemaal bekende met elkaar..

Ik hoop dat dames hier hun ervaringen willen delen!

Lieve groetjes LLL

2. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nobody :(

3. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ik doe geen IUI maar heb 7 oktober een terugplaatsing van een cryo gehad. Momenteel dus op het wachtbankje en dat wordt nu wel zwaar :(.
    Heb jij de IUI al gehad?

4. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hey LLL,
    Ik heb je gevonden! ;)

5. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Elize, vergeef me ik weet ik eigenlijk pas sinds vorige week helaas wat IUI is wel weet ik hoe het is om op het wachtbankje te zitten phoee. Wanneer mag je testen?

He Doortje hoe is het? Vandaag begonnen? Ik ben zaterdag 6/10 ongi geworden ma t/m vandaag clomid geslikt en maandag voor een fm.. Ik weet nog niet precies wanneer de inseminatie plaats vind.. Vind het allemaal spannend allemaal..

6. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ja ik ben vandaag begonnen met spuiten. Ik vind het ook spannend hoor! Ik hoop het zo, maar weet ook de cijfertjes :(

7. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar het is altijd meer dan spontaan he.. ik schrok er ook van dat het cijfer vrij laag is.. Maar ik heb goede moed!! Lukt het wat met het spuiten? Is dat dan ipv clomid?

8. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Hoi dames!

Mag ik me ook even aansluiten :) Ben al een poosje niet echt actief meer geweest hier op het forum. Moest me even afsluiten. Maar deze maand begonnen met iui, vandaag zelfs de inseminatie gehad, dus ik vind het toch eigenlijk allemaal wel berespannend :) Ik hoop zo dat het nou eens een keer mag lukken! Dus ik klets hier graag mee :)

Groetjes!
    Bosuiltje.

9. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Hier nog iemand die voor het eerste IUI gaat krijgen.

Wij zijn al vanaf december 2010 bezig, augustus 2011 diagnose PCOS, daarna moeten afvallen en eindelijk in maart 2012 kunnen beginning met behandeling door Clomid50 te slikken. Dit slaat goed aan, maar geen zwangerschap.

Op dit moment doen we mee aan een onderzoek naar de beste behandelmethode na 6 onsuccesvolle rondes Clomid en hebben we geloot voor de groep Clomid met IUI. Deze ronde zijn we hiermee begonnen.
    Ik moet zelf ovutesten doen, dus krijg geen echo/FM. Vandaag was hij een stuk donkerder, maar nog niet donker genoeg. Verwacht morgen of overmorgen een positieve test te hebben zodat ik het ZKH kan bellen om een IUIafspraak de volgende dag te hebben.

Spannend en allemaal heel veel succes!!!

10. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Bosuiltje, ik ben ook al even niet meer geweest. Sorry voor de late reactie.. Hoe gaat het nu met je? Hoe is de inseminatie gegaan? Ik heb morgen mijn 2e fm (bij de eerste was helaas niks te zien) ben hartstikke benieuwd!

Groetjes!

Hoi Mira85,

ik kan er nog steeds niet aan wennen dat ieder zh wat anders doet.. (niks negatiefs hoor) maar moet dan even omschakelen. Wij zijn deze ronde ook begonnen met clomid en iui. Zoals hierboven staat morgen 2e fm.
    Ik hoop voor jullie dat je een dezer dagen een mooie positest heb zodat jullie aan de gang kunnen gaan! Spannend hoor. Ik lees het graag allemaal ;)

Groetjes

11. linda109

linda109 Actief lid

14 aug 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ook wij zijn al een hele tijd bezig om een kindje te maken en zijn deze maand ook met IUI begonnen.. Donderdag 11 oktober is de eerste behandeling gegaan en was perfect getimed.. Mijn ei was net vertrokken dus ze moeten elkaar wel haast zijn tegengekomen.. Zit nu op het wachtbankje en voel natuurlijk vanalles maar schuif het allemaal op de pregnyl af.. Volgende week zaterdag zou ik 2 dagen over tijd zijn en mogen we testen.. Ik hoop zo dat het mag lukken.. Jullie ook allemaal heel veel succes!!

12. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh kei spannend!! Kun je voor je eigen 'veiligheid' maar doen he (de pregnyl de schuld geven) maar ik hoop dat het achteraf toch al zwangerschapssymptomen waren ;)! Ik ben benieuwd hou je me op de hoogte?

13. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hey LLL, sorry ik was even een lang weekendje weg ;).
    Ik krijg menopur, maar dat is volgens mij niet ipv clomid. Ik heb namelijk van mezelf een goede cyclus en eisprong etc. Volgens mij krijg je Clomid als dit niet zo is? Het staat meer gelijk aan GonalF volgens mij... (Je krijg het ook bij IVF om de eitjes te laten rijpen). Ik ga vanavond voorlopig mijn laatste spuit zetten en dan hopen dat ik snel voor IUI mag... Ik hoop zo dat het gaat lukken (maar ben ook wel heel bang voor de teleurstelling). Wat vervelend dat er niks te zien was... Hoe is het nu?
    Linda, wat spannend! Ik duim voor jullie!
    Bosuiltje, welkom! Spannend hoor, ik ben nu al zenuwachtig voor het wachtbankje ;) Volgens mij worden dat de twee langste weken tot nu toe. Hoe gaat het met je?
    Wow Mira, wat goed dat je zoveel bent afgevallen! Nu hopen dat het snel raak gaat zijn! Ben je al voor IUI geweest?

14. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Doortje! Al lekker even er tussenuit? Ja ik slik idd de clomid voor mijn onregelmatige cyclus. Ik ben benieuwd morgen mag ik weer opnieuw! Hoe weet je dan wanneer de iui plaats gaat vinden? Sorry heb me er eigen niet zo in verdiept vond de iui met clomid al info zat ;). Oh ja dat eeuwige wachtbankje haha ben nu ook al zenuwachtig!

15. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hey LLL ik krijg ook pregnyl als mijn eitjes groot genoeg zijn moet ik dat injecteren... Vandaar dat ze het kunnen timen (dat hoop ik in ieder geval want ik heb ook altijd van mezelf een eisprong en ik hoop niet dat die gewoon eerder komt dan de pregnyl natuurlijk, maarja daarom moet ik ook steeds voor een echo). Succes morgen, ik ga ook!

16. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    #16 Vanilla, 17 okt 2012
    Laatst bewerkt: 17 okt 2012
    Hoi meiden, mag ik me hier ook melden? Wij beginnen in de eerst volgende cyclus met IUI. Mijn nod is as zondag dus de echte inseminatie zal eigenlijk pas begin november plaatsvinden, maar ach, cyclus van oktober dus ik vind mezelf hier ook wel passen :)

In het kort; in 2010 mama geworden van ons lieve kleine mannetje. Halverwege vorig jaar gestopt met de pil om voor een brusje te gaan maar dit wilde maar niet lukken. In juli naar de huisarts gegaan en daarna ging alles in sneltreinvaart... We hebben inmiddels al heel wat echo's en bloedonderzoeken gehad, 2 samenlevingstesten en een HSG. Bij mij is alles in orde (op een cyste na) maar de sperma kwaliteit van mijn man bleek dermate slecht dat we direct indicatie IVF kregen (0% goed/voldoende, 16% matig/zwak, 84% onbruikbaar) dit hadden we echt niet verwacht en zijn dus behoorlijk geschrokken. Ondanks de super kleine kans van slagen met deze kwaliteit wil ons ziekenhuis toch IUI proberen. Volgende week donderdag hebben we hier nog een gesprek over want het liefst willen we ons al wel aanmelden voor IVF/ICSI om de wachttijd niet onnodig te verlengen.

Natuurlijk hoop ik enorm dat de IUI ondanks de kleine kans van slagen wel succesvol zal zijn! Tegen de ICSI kijken we namelijk wel erg op.... Op dag 10 staat er een echo gepland, gezien mijn korte cyclus zal de IUI snel daarna plaats vinden.

Ik heb overigens alleen Pregnyl meegekregen om te spuiten. Ik ben wel benieuwd waarom jullie allemaal wat anders krijgen, ik lees over clomid en menopur....

Ik lees dat een aantal van jullie de eerste IUI al achter de rug hebben, heel veel succes op het wachtbankje!! Hopelijk is het bij ons allen snel raak :)

17. linda109

linda109 Actief lid

14 aug 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doortje ik heb ook pregnyl moeten zetten om eisprong te timen. Dinsdag bij fm had ik een ei van 19 mm 's avonds spuit gezet en donderdagmiddag iui gehad.. was perfect getimed dus zit nu op het wachtbankje.. veel succes in elk geval!

Dit is het eerste actieve onderwerp wat ik hier heb gevonden.. superleuk! :)

18. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Nou inderdaad! Het lijkt me leuk en fijn om ervaringen te delen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten.

19. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hi Doortje,

oh ja natuurlijk is ook logisch (begin er eindelijk wat verstande van te krijgen helaas eigenlijk maar goed we moeten het ermee doen he;) oh dan lopen we misschien wel gelijk?? Dan hoor ik het wel he hoop op iets goeds voor ons!

Dag Marcha, welkom en natuurlijk hoor je er gewoon bij! Het was mij meer om even vanaf het begin te beginnen sommige zijn zo lang al bezig met berichten te posten naar elkaar dat er een groepje is ontstaan.
    Wat jammer dat de tweede dus niet vanzelf gaat (de eerste was wel spontaan neem ik aan?) Mag ik vragen waarom jullie op zien tegen te ISCI sorry heb me daar nog niet in verdiept =$. Ik heb clomid gekregen omdat naast mijn partners verminderde bewegelijkheid van het zaad ik ook nog een onregelmatige cyclus heb.. Morgen heb ik mijn tweede follikel meting om te kijken of er wat aan het groeien is. Die heb jij dan voor de eerste keer op de tiende dag neem ik aan? Ik hoop ook dat het bij ons allen snel raak is stel je voor dames zo net voor nieuwjaar ^^

Ik vind het ook fijn dat dit actief is vind het fijn om jullie ervaringen te lezen!! Ohh Linda gaat de tijd niet sloooooooommmmm :eek:!?!?!

20. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Aha, zoiets dacht ik al maar omdat dat bij ons niet aan de orde is weet ik niet precies hoe het zit met andere medicatie. Spannend morgen, hopelijk groeit je eitje goed!

Ik krijg op de 10e dag inderdaad mijn eerste echo van deze maand. Afgelopen 3 maanden hebben ze mijn cyclus al wel gevolgd dmv echo's en bloedonderzoek dus ik weet al vrijwel zeker dat ik mijn normale eisprong op de 11e of 12e dag heb. (Cyclus +- 26 dagen)

Bij ons zoontje is het inderdaad op de natuurlijke manier gegaan, sterker nog, het was de 3e ronde al raak. Mede daarom hadden we ook echt niet gedacht dat het aan de zaadkwaliteit zou liggen... Onze gyn zegt dat we gewoon heel, heel veel geluk hebben gehad toen want ze geloven niet dat het zaad opeens zo extreem verslechterd is.

IVF/ICSI is nog een stuk ingrijpender qua medicatie en behandelingen als IUI, daarnaast voelt het ook direct als een soort eindstation. Voordat we überhaupt aan ICSI kunnen beginnen zal ik sowieso eerst geopereerd moeten worden aan de cyste, dit kan namelijk gevaarlijk zijn ivm puncties. Deze IUI poging gaat gewoon door ondanks de minimale kans.

Hoe "slecht" is het bij jullie gesteld met de beweeglijkheid van het zaad?

Deel Deze Pagina