IUI oktober?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door LiveLoveLaugh, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou het fijne is dat je best korte cyclus heb of vind je niet? Ik vind het zolang duren allemaal :p!
    Jeetje dat is dan ook wat he dat je het zo ineens krijgt te horen terwijl je er van uit gaat dat er niks aan de hand is en vooral drie maanden en dan al raak! Ja dat dacht ik eigenlijk al van ICSI klinkt ook veel zwaarder op de een of andere manier! Ik hoop oprecht dat het niet zover hoef te komen maar zou het toch ook frustrerend vinden dat dit misschien wel weer een verloren kans zou zijn.. Maar goed de welbekende woorden: er hoeft er maar een te zijn ;).
    Van de 30% was er maar 5% dat goed bewoog.. tegenvaller hoor :)

2. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Het is zeker omschakelen tussen alle ZKH... Hier krijg ik dus totaal geen FM/echo, wat de meeste mensen ook heel raar vinden (tijdens mijn eerste ronde met alleen Clomid wel gehad, maar toen we gezien hebben dat het goed aan sloeg mocht ik het zelf gaan doen...).
    Hier krijg ik ook geen Pregnyl want de eisprong is goed (ook die eerste ronde bloed voor moeten laten prikken op progesteronwaarde en was prima). Krijgen jullie wel allemaal Pregnyl bij de IUI?
    Hier moet ik dus veel zelf doen en alleen voor de IUI het ZKH bellen... Voelt daardoor wat minder klinisch, maar is soms (zoals vandaag) wel vreselijk irritant.

Eerder deze week toch onderhand mijn positieve ovutest wel vewacht, maar nog steeds niet de positieve test, maar wel een bijna positieve test. Normaal heb ik mijn ei op dag 16 (1x dag 18 gehad en 1x dag 30 na een stressvolle ronde...) en verder altijd op dag 16. Nu hoop ik morgen een positieve ovutest te hebben, maar zal dan op het werk moeten testen (werk als schoonmaak op bungalowpark), maar krijg mss hulp mee, dus ben dan al niet zo op mijn gemak en moet dan ook nog gaan testen... BAH!
    We hopen op IUI op zaterdag of zondag (dag 19 of 20).

Hebben jullie trouwens ook allemaal een HSG (rontgenfoto van de baarmoeder en eileiders) of andere controle van doorgankelijkheid van de eileiders gehad? Mss dat daardoor mijn cyclus wat van slag is, was behoorlijk stressen voor mij (lees: ik = angsthaas ;):p) vorige week donderdag.

3. cindykuhh1988

cindykuhh1988 Actief lid

11 mei 2011
    262
    0
    16
    Kinderopvang
    Kaatsheuvel
    Hallo dames,

Ook ik wil me graag toevoegen, we hebben 10 oktober de 2de IUI gehad en mogen volgens het zkh op de 26ste testen....pff verschrikkelijk die wachtweken...Bij de eerste IUI had ik vanaf de dag na de IUI ontzettend veel menstruatieachtige krampen tot aan me ongi toe. Nu voel ik helemaal niks, alleen op dag 5 na de IUI s avonds heel even wat menstruatiekrampen en sinds vandaag best veel witte afscheiding....

Groetjes cindy

4. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Cindykuhh: Spannend meid... Ik duim voor je meid! Je woont niet ver van me vandaan, ben je toevallig ook onder behandeling bij het EZ in Tilburg?

5. cindykuhh1988

cindykuhh1988 Actief lid

11 mei 2011
    262
    0
    16
    Kinderopvang
    Kaatsheuvel
    Hoi Mira

Nee wij zitten in het twee steden zkh in tilburg maar straks voor eventuele IVF gaan we wel naar het Elisabeth....

6. cindykuhh1988

cindykuhh1988 Actief lid

11 mei 2011
    262
    0
    16
    Kinderopvang
    Kaatsheuvel
    En vind het idd ook wel raar dat je tussendoor geen echo's krijgt die krijg ik wel maar ik spuit wel hormonen ipv clomid dus miss dat dat scheelt. Hsg hebben we idd ook gehad en dat was allemaal prima in orde gelukkig...

7. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Cindykuhh: IUI doen ze daar nog wel ja, maar de rest niet... Hopelijk is het niet nodig om over te stappen naar EZ ;)
    Fijn dat alles bij de HSG goed was. Bij mij was ook alles goed, maar vond het een rotonderzoek... Gelukkig is hij voorbij ;)

8. cindykuhh1988

cindykuhh1988 Actief lid

11 mei 2011
    262
    0
    16
    Kinderopvang
    Kaatsheuvel
    Vond ik ook was erg pijnlijk ondanks de pijnstillers die je van te voren kreeg....Het is idd niet te hopen nee dat dat nodig maar mocht deze ronde niet gelukt zijn nog 4x IUI te gaan....

9. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Cindykuhh: Ik heb helemaal geen pijnstillers gekregen, moest ik zelf voor zorgen, maar hebben niks geholpen (had speciaal hiervoor Aleve Feminax gekocht omdat dat een sterke pijnstiller is, normaal gebruik ik amper pijnstillers, maar wilde hiervoor toch wel iets goeds innemen ;)).
    Ik krijg, ivm onderzoek waaraan we meedoen, 6x Clomid met IUI. Daarna gaan we weer in gesprek over vervolgstappen, wat waarschijnlijk dan spuiten van hormonen zal gaan zijn met of zonder IUI... Maar laten we eerst maar ons hierop richten ;) We hebben er een goed gevoel over!

10. cindykuhh1988

cindykuhh1988 Actief lid

11 mei 2011
    262
    0
    16
    Kinderopvang
    Kaatsheuvel
    Hoop voor jullie dat het snel raak is!

11. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hi Mira,

wat raar dat je alles zo zelf in de gaten moet houden lijkt me dat veel van jullie zelf afhangt. Als het eitje zo ver is dan krijg ik de pregnyl.
    Veel succes met je ovu test morgen ik hoop dat hij positief is! Lijkt me inderdaad ook vreemd met een nieuwe hulp vooral als je weet dat je die avond te doen staat ;)!! Ik lees het wel he!!

Hoi Cindy, welkom! Wat spannend zeg! Ik hoop dat het wachten het zeker waard is ;)!

Liefs

12. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    @LLL, ik was gisteren voor de eerste meting, ik had 2 keer 12 mm en 1 keer 10 mm, ben benieuwd hoeveel er doorgroeien, ik hoop 2, bij 3 stoppen ze :( en krijg ik geen IUI, maar ik heb goede hoop op de 2 van 12 mm. Zou leuk zijn als we een beetje gelijk lopen. Weet jij al meer? Groeien ze al?

Beweeglijkheid van mijn mans zaad is goed, ik geloof iets van 47% A en B kwaliteit. Wel maar 9% goede vorm, dus ik weet niet wat dat betekent...
    @ Mira ik krijg wel pregnyl ja, ik heb altijd een goede eisprong (volgens mij), maar dit doen ze voor de timing geloof ik en omdat hormonen bij onverklaard vv beter werken dan niks... Ik heb ook een HSG gehad, onder narcose bij een laparoscopie, maar ik heb het ook eerder gehad, dat is wel een nieuwe uitvinding en doet geen pijn! TIP voor iedereen. Het was met traag schuim en dat voelde ik bijna niet. Dat is een nieuwe ontwikkeling in het Spaarne ziekenhuis in Hoofddorp.
    @ Cindy, spannend! Ik hoop het voor je! Waarom krijg jij IUI, hebben ze een oorzaak gevonden of niet? (Bij ons niet).

13. cindykuhh1988

cindykuhh1988 Actief lid

11 mei 2011
    262
    0
    16
    Kinderopvang
    Kaatsheuvel
    Hoi doortje,

Ja bij mij is PCO vastgesteld we zijn begonnen met hormoontabletten zonder IUI toen hormoon spuiten zonder IUI en nu hormoon spuiten met IUI al met al heel wat rondes achter de rug zou het aantal nog niet eens meer weten en maar hopen en positief proberen te blijven....
    Hoop voor jou idd dat alleen die 2 van 12mm doorgroeien!

X cindy

14. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hi Doortje,

Inderdaad we gaan gewoon de hoop op de 2 van 12 mm gooien! Zou idd leuk zijn als we samen liepen maandag hoor ik meer bij mij is beide keren nu niks te zien geweest :(.

15. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Jeetje Cindy, gaan ze dan eigenlijk niet een keer over op IVF? Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is iedere keer weer optimistisch erin te gaan!
    (Ik vind het nu al moeilijk).
    LLL wat vervelend dat er steeds niks te zien is! Moet je nu weer ophogen?
    Bij mij wel wat te zien, ik had gisteren 17 en 15 cm, ik hoop dat die van 15 even doorgegroeid is. Vandaag weer en ik verwacht dus vanavond Pregnyl te gaan spuiten en dan dinsdag de inseminatie te hebben. Ik ben alleen erg bang dat het zo snel gaat dat mijn lichaam gewoon morgen zelf al de eisprong regelt... (Dat moet ik dus even navragen zo meteen). LLL ik hoop dat je maandag eitjes te zien krijgt, want dit lijkt me ook heel irritant!

16. cindykuhh1988

cindykuhh1988 Actief lid

11 mei 2011
    262
    0
    16
    Kinderopvang
    Kaatsheuvel
    Hoi doortje

wat goed dat er twee mooi door zijn gegroeid! ik had ook regelmatig dat mijn eitjes van te voren zelf sprongen dus ik moet nu al een aantal rondes orgalutran spuiten vanaf het moment dat mijn eitje 10mm is dit houdt de eisprong tegen maar het eitje groeit dan wel verder....als deze ronde niet is gelukt krijgen we nog 4 keer IUI en dan stappen we over op IVF maar daar zie ik wel erg tegen op....
    Succes vandaag!

17. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Net terug... Blijkbaar is er 1tje wel gegroeid en 1tje niet :( Ik moet dus morgen weer. LLL als jouwe nou ff snel groeien zijn we wel tegelijk :).
    Ik hoop zo dat hij het goed gemeten heeft (dit was een co omdat het zondag is) en dat ze niet te vroeg gaan springen...

Cindy, ik snap dat je heel erg opziet tegen IVF, je hebt nog 4 keer, toch weer 4 keer kans! (Maar misschien is deze ronde wel gelukt! Fingers crossed!)

18. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hii oh hopen dan dat je morgen mag spuiten!! Ja ben benieuwd laat je morgen wat weten zou wat zijn als we samen liepen!!

19. linda109

linda109 Actief lid

14 aug 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor tijd gaat best goed vooruit.. Zijn vandaag terug gekomen uit marrakech dus nu nog maar 6!! dagen.. Voel echt vanalles momenteel maar dat heb ik eigenlijk elke maand wel maarja nu weet je natuurlijk wel dat er een echte kans bestaat dat het ook echt gelukt kan zijn.. Sinds vandaag echt pijnlijke borsten maar ik doe maar net of ik van niks weet en wacht gewoon braaf tot zaterdag..

20. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh lekker hoor. Lekker op vakantie geweest? Begint nu dan wel op te schieten ja! De pijnlijke borsten kunnen twee dingen zijn! Ik hoop natuurlijk dat het gewoon een al een symptoom is! Ik had er vorige maand ook echt last van aan de zijkant vooral! Maar helaas is dat vruchtje niet blijven zitten :(. Maar dat heeft daar natuurlijk niks mee te maken maar het kan dus wel een symptoom zijn!! Over zes dagen is de pregnyl er dan helemaal uit en mag je gewoon testen? Ben benieuwd johh!!!

Succes vandaag Doortje! Ik mag ook weer ik houd je op de hoogte ;)!

Hoi Cindy ik hoop dat de IUI wat wil lukken bij jullie!!

Deel Deze Pagina