Vraagje over uitslag zaadtest

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nana33, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Heej meiden,

We hebben vandaag de uitslagen van de zaadtesten gehad en hoewel de arts alles heeft uitgelegd komen er nu toch weer allerlei vraagjes bij me op ;). Eigenlijk waren alle uitslagen ok, alleen volgens mij wel net aan de lage kant. Aantal progessieve zwemmers was 51% (lees dat 50% en hoger goed is) en aantal goed gevormde was 32% (lees dat 30% en hoger goed is). Totale hoeveelheid was volgens mij prima (80 miljoen). Op zich ben ik natuurlijk heel erg blij met deze uitslag, alleen vroeg ik mij af of het feit dat sommige scores toch een beetje "aan de lage kant van goed zaten" misschien zou kunnen verklaren waarom we al zo lang bezig zijn. Uit alle andere onderzoeken bleek namelijk helemaal niets en ik zou het wel een geruststellende gedachte vinden als de sperma uitslag eigenlijk gewoon betekent dat we wel zwanger kunnen worden, maar dat het iets langer dan gemiddeld duurt.
    Duzzzz, om een lange vraag korter te maken, weet iemand wat de gemiddelde waarden zijn??? :( Ik lees wel overal wat goed of normaal is, maar nergens wat gemiddeld is.

Iedereen de beste wensen voor 2010! Dat onze babywensen eindelijk in vervulling mogen gaan! :D

Nana

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hoi

Dit zijn heel gemiddelde scores. Je geeft zelf de antwoorden eigenlijk al een beetje: 50% goed bewegend is goed en gemiddeld en dat geldt ook voor de morfologie met 30% is goed en gemiddeld. 80 miljoen is ook een heel normaal aantal en gemiddeld. Als voorbeeld; slecht is het pas als je 10% beweeglijkheid hebt, of 1 miljoen zwemmers. Soms is een uitslag ook gewoon ok he :)

succes met zwanger worden! aan de zwemmers zal het zo te zien niet liggen, maar soms moet je iets meer geduld hebben helaas.

groetjes

3. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Je hoeft je nergens druk om te maken meis.
    die uitslagen zijn hartstikke goed.

Bij ons was de uitslag 85% dood 15 % middelmatig dus voor ons was zwanger worden niet mogelijk spontaan maar wonder boven wonder ben ik toch zwanger ;)

Lekker blij zijn dat je goede uitslag hebt en goed klussen :p

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Maria & Sjan: Dank voor jullie snelle reacties! Ik ben zeker ook blij hoor, hoewel er natuurlijk nog steeds een reden is waarom wij niet zwanger kunnen worden. Maar ja, het is natuurlijk altijd beter om te horen dat iets goed zit. :D

Ik was gewoon benieuwd naar de gemiddeldes, maar misschien is hier gewoon wel weinig over bekend, omdat het minder interessant is dan wat de ondegrens is. Naar alle waarschijnlijkheid zullen de gemiddeldes wel een stukje boven de ondergrens liggen (anders waren alle mannen gemiddeld maar net "normaal" vruchtbaar), maar hoeveel daar is mischien wel gewoon weinig over bekend. Ach, ik moet misschien ook niet alles willen weten, hihi.

@Sjan: zie dat je net zwanger bent! Gefeliciteerd, geniet ervan!

@Maria: ik hoop dat de ICSI's je heel snel geluk mogen brengen in de vorm van een prachtig beebje!

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Soms is er gewoon geen aanwijsbare reden voor het niet zwanger worden. Zwanger worden heeft met zoveel verschillende factoren te maken, niet alleen met de kwaliteit van de zaadcellen en of je een eisprong hebt. Hopelijk word je geduld binnenkort beloond, succes!

6. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    meid graag gedaan.
    Bedankt voor je felicitatie.

zwanger raken duurt gemiddeld een jaar wij hebben er anderhalf jaar over gedaan ;)

Dus wacht het lekker af en hou je vruchtbare dagen goed bij :)

Deel Deze Pagina