@Angelica: jeetje, daar schrik ik toch wel van. Heb er sowieso meer kans op vanwege de endometriose die ik heb. Jij had dus ook last van zweetaanvallen? Kun je al zo snel last hebben van klachten dan? Bij jou was het dus met 10 weken? Ik heb op 11 nov mijn IUI gehad en 4 dagen later begon het bloedverlies en de krampen. Dan zou ik dus direct na de innesteling pijn hebben gekregen. Morgen belt de gynaecoloog, dan zal ik er idd op staan om onderzocht te worden. Manlief maakt zich ook al grote zorgen. Ben nooit zo'n zeurpiet, maar vannacht lag ik echt te kronkelen. Hij werd er wakker van. Zo zielig om hem zo bezorgd te zien. Vind het zo raar om vandaag nog te bellen naar het zkh. Net vanmorgen al gedaan en afgesproken dat de dokter mij morgen belt. Wel heb ik bedacht dat ik de volgende keer als ik zo'n 'aanval' heb, direct naar het zkh ga. Al is het midden in de nacht! @Patsy: meid wat spannend. De meeste wachtdagen zijn achter de rug, nog een paar daagjes geduld!
He Queenie, Ik had er al eerder last van ook toen ik nog niet wist dat ik zwanger was. Ik dacht dat het mn darmen waren. Toen ik wist, dat ik zwanger was belde ik de verloskundige en die zeiden groeipijn. Na 2 weken begon het te bloeden en ben ik naar het zkh gegaan. Die namen mij niet serieus. Op een gegeven moment hebben op zaterdagnacht de eerste hulp gebeld en weet je wat ik te horen kreeg, ach zeker je eerste miskraam.............:x Tijdens de inwendige echo zagen ze ook geen opgezette eileider, dat kwam omdat mijn vruchtje heel hoog vast zat vlak naast de eistok Zodra je koorts krijgt gelijk naar het zkh. Al had ik geen koorts. Ga echt op je strepen staan. Eis een bloedtest om te kijken of HCG hoog is.
Heel veel suc6 Patsy!!! Ik kan me voorstellen dat je nu dubbel gaat voelen, ook ivm pijn in de borst...ben ik nu wel of nie zwanger??? Om zeker gek van te worden ja. Zelf heb ik rond mn ongi ook altijd pijnlijke borsten! En morgen gaan wij de 1ste IUI behandling ondergaan om 10.10 uur. Gisteravond moest ik me daarvoor 1st injecteren met Pregnyl 5000....pijnlijke injectie ;-(( Ik lees regelmatig de topics hiero wel, en probeer jullie op de hoogte te houden met de evt nieuwe updates. Good luck Patsy! Liefs Duivinnetje
Hoi hoi Lauw, Het is zeker spannend he...pfff Maar positief blijven, en ook blijven denken. Het injecteren van Pregnyl gisteravond was wel pijnlijk, maar ach...dit hoort er nu 1maal bij he! Daarbij heb ik het bijna 4 jaar geleden ook moeten ondergaan, maar dan bij mn vorige ex/partner. Nu ben ik/we bezig met een nieuwe partner, om samen kinderen te krijgen. Laten we maar het beste van hopen he! Liefs Duivinnetje
Dank je wel Queenie... Jullie ook uiteraard heel veel sterkte, en laten we maar het beste van hopen he! Het injecteren van pregnyl was beetje pijnlijk, aangezien ik ook nie zo op naalden heb....Hmmmm! Maar ja, hoort er nu 1maal allemaal maar bij he. Ik lees regelmatig de topics hiero wel, en daarbij hou ik jullie wel op de hoogte voor evt. updates ) Maar ik begrijp uit jeverhaal dat je dmv IUI eerder in het verleden 2 zoons erdoor heb gekregen??? Hoeveel behandelingen heb je ervoor moeten ondergaan? Want ik heb begrepen dat maar 6 behandelingen vergoed worden, althans zoveel behandelingen kan ik evt. krijgen. En mocht dit helaas niet slagen, dan komen we in aanmerking voor ICSI....hopen dat het niet zover hoeft te komen. Liefs Duivinnetje
Hallo Coni, Heel veel sterkte en suc6 he!!! Wij hebben morgen de 1ste IUI behandeling om 10.10uur. Spannenddddd........ En daarbij verwacht mn fertiliteitsarts mn ongi op 8 dec...nou ja verwachten??? als het IUI niet aanslaat. Misschien een leuke sinterklaas kadootje Liefs Duivinnetje
Hey Angelica, Spannendddd joh....nu maar hopen op een positieve uitslag. Morgen gaan wij de 1ste behandeling doen van IUI, gisteravond mezelf geinjecteerd met Pregnyl 5000. En als de test (hopelijk) aanslaat, verwacht ik rond 5 december een positieve uitslag....dat zou een mooi sinterklaas kadootje zijn Maar ja, laten we maar het beste van hopen he....! Ow ja...en welkom bij de club he! Liefs Duivinnetje
@ Angelica: Moeilijk is het om te wachten he... maar op je NOD kun je testen.. dan is de pregnyl wel uit je lijf... tenminste dat is mij verteld... Maar ff een vraagje.. ik zie aan je tempkaartje dat waarschijnlijk de 16e je eisprong hebt gehad en je hebt al de 12e je IUI gehad... is dat niet een beetje vroeg? of heb je zelf tussendoor ook nog geklust...??? @ Queenie: och meis ... dat klinkt niet lekker... zo veel pijn.. als morgen de gyn belt maar even vragen of je dezelfde dag nog kunt langskomen... je weet maar nooit... succes!! Ow ja.. trouwens ff ter info: je ei was geen 3,5 cm. de follikel (het eiblaasje) is dat... deze zal als hij groot genoeg is open springen en komt je eitje eruit.. deze is met het blote oog niet te zien. @Duivinnetje: succes morgen... ik duim voor je.. @ Patsy: spannend... wanneer ga je testen?? Hier nog alles goed.. niet echt klachten... Hoewel ik vandaag regelmatig een soort brok in mijn keel gevoel heb gehad... Maar ik kan me natuurlijk ook van alles aanpraten/denken.. hihi Mijn temp was vanmorgen helaas wel iets lager... maar ik heb nog alle hoop... zowiezo te vroeg om ongi te worden...
@ Duivinnetje, het is idd zo spannend allemaal. Ik heb al last van ongi krampen dus ik reken nergens op. Het zou idd een leuk sinterklaaskado zijn Ik zal voor je duimen @ Lauw: ik weet het ook niet meer mey mijn temp, op 10 nov hebben ze mijn eitjes bekeken en die waren 22 en 12 mm, ik moest dezelfde avond pregnyl spuiten, dan zou ik binnen 40 uur een eisprong hebben. Op 12 nov mijn eerste IUI Als ik ongesteld word stuur ik ook mijn temp kaart mee, bij mijn 2de IUI aanvraag Liefs
qweenie, meid wat een ellende allemaal, wat vervelend dat je je zo rot voelt en zo veel pijn hebt. Maar nu moet je voor jezelf opkomen hoor! Dit heft lang genoeg geduurd, nu moeten ze gaan zoeken! Meid sterkte! Lauw, spannend nog 4 dagen, ik hoop het voor je dat je zwanger mag zijn!
@lauw, Ik wil sowieso afwachten tot as woensdag dan zit ik op 14 dagen na iui, mocht ik dan nog steeds niet ongi zijn wordt het donderdag of vrijdag testen, durf het niet eerder veel te bang dat het positief is door de pregnyl @duivinnetje Heel veel succes morgen en dat het inderdaad maar een sinterklaas kadootje mag worden @ Coni, meid ook voor jou heel veel sterkte met afwachten met die laatste spannende dagen! Ik lees dat veel zelf de pregnyl hebben gezet, zijn jullie dan zelf bevoegd om die in je achterste te deponeren dan? ik moest er elke keer voor naar het ziekenhuis
Hey Patsy, Echter mocht ik de Pregnyl zelf zetten....ik hoefde dit niet door een arts of wat dan ook te laten doen. Ik kreeg een uitgebreide uitleg hierover, en een boekje/gebruiksaanwijzing mee van mn ferti.arts. Maar wat vreemd dat jij hiervoor steeds naar het ziekenhuis heen moet joh!
@ Lauw & Coni & Angelica, Ik wens jullie ontzettend veel sterkte en suc6 de komende dagen...ik hoop het echt van harte voor jou/jullie dat de IUI is aangeslagen!!! Maar ik zal dit ongetwijfeld dit misshien wel lezen hiero . @Willemijnp.... ook heel veel sterkte en suc6 meid. @Qweenie...ga op je eigen gevoel af meid, als je het zelf niet vertrouwd of wat dan ook, ff voor de zekerheid toch maar bellen naar de gyna....misschien dat je hierdoor wat rustiger wordt, althans is te hopen. En je niet af laten schepen door hun, maar voor jezelf opkomen meis!!! Het gaat tenslotte wel om je eigen lichaam he?! Maar wat een vervelende toestand allemaal zeg, ik leef met je mee. Nu lees ik hier op de forum regelmatig iets over temperatuurkaartje...Moeten jullie deze bijhouden vd arts of doen jullie het echter voor jezelf??? Want zelf heb ik dit echter nog nooit gedaan...
Thanks, ik hoop het zo dat het deze maand raak is, maar ben bang dat het niet zo is. Ik ben zelf begonnen met tempen, omdat ik mijn eisprong niet goed voel. Ik weet dat ik hem wel heb. Alleen ik snap er niet zoveel van Queenie, hoe gaat het? Fijne avond allemaal
Hi MissymY, Wat ontzettend jammer en balen voor jou/jullie zeg.... Kan me inderdaad beetje voorstellen dat je nu ff een kleine rustpauze in wilt lassen ook mede ivm decembermaand! Hopelijk gaat jou/jullie nieuwe jaar goed beginnen! Ik zal voor je duimen meid, en ook vanaf mijn kant heel veel sterkte en suc6 alvast he! En probeer de moed niet te laten zakken, hoe moeilijk dit soms ook zou mogen zijn. Laten we maar het beste van hopen! Liefs
Hi Angelica, Ik voel bij mn eigen ook geen eisprong he, terwijl sommige meiden dit zojuist wel voelen dmv steken/krampen in de onderbuik.... Maar ik heb me laten vertellen dat je dit kunt nagaan door je witte afscheiding. Als het mooi wit van kleur is en je kunt er soort van draadje ermee trekken tussen je vingers, dan moet dat je eisprong zijn . Tis misschien een beetje vies idee erbij en/of erachter, maar dit heb ik zo gehoord.... Maar je moet het op de 1 of andere manier kunnen zien en/of vernemen aan je witte heldere afscheiding. Misschien ben je hiermee een beetje aan geholpen meid, en good luck! Liefs
Net even snel alles bijgelezen. Kan nu even niet uitgebreid reageren. Hier heb ik gister/vannacht geen krampaanval gehad. Nog wel steeds een zwaar gevoel in de buik en heel veel bloedverlies. Vandaag belt de gynaecoloog in de loop van de middag. Hou jullie op de hoogte. En onwijs bedankt voor het meeleven en jullie lieve reacties! Liefs Qweenie
@ Queenie: ik ben blij voor je dat je vannacht niet die pijn hebt gehad.. maar er zit inderdaad iets niet zoals het hoort, lijkt mij... succes vanmiddag als de gyn belt... ik hoop dat je dan meteen even kunt langskomen.. @ Duivinnetje: ik hoef van de gyn geen tempkaartje bij te houden, maar ik vind het voor mezelf fijn. dan weet ik tenminste zeker dat ik mijn eisprong heb gehad. Je kunt het inderdaad ook aan je vruchtbare slijm zien, maar dat kan een paar dagen van te voren volgens mij al beginnen en het is moeilijk te herkennen (tenminste dat vind ik) @ Patsy: 14 dagen na de pregnyl spuit is het zeker uit je lichaam... dus ik wens je veel succes met testen en hoop op twee mooie roze strepen... @angelica: vreemd is het dan wel als je een mooi eitje had van 22 mm... Misschien vragen of je de volgende keer 10.000 eh pregnyl mag spuiten ipv 5.000. Mij is verteld dat ze bij ons tegenwoordig 10.000 doen omdat je dan zeker bent van een eisprong.. Verder iedereen bedankt voor haar steun.. en het duimen voor mij (en voor de andere dames)... Gisteren had ik de hele dag een soort brok in mijn keel, en vandaag zit ie er nog, met een vage misselijkheid op de achtergrond....
SPANNENDDDDD.............!!! We/ik heb net onze 1ste IUI behandeling gehad, en nu maar afwachten, hopen en duimen!!! Op naar ongeveer 8 december a.s......Is het wel of niet 1ste IUI: 5 miljoen zaadjes VRAAGJE: Wie heeft zich tevens ook laten inenten tegen de Mexicaanse Griep ??? Want ik heb me zojuist laten vertellen door de fertili.arts dat de vaccinatie degelijk invloed kan hebben op vrouwen die nu zwanger willen worden, en maakt echter niet uit op wat voor manier ze evt. zwanger worden....dus ook IUI behandeling. Want het vaccinatie kan invloed hebben op het innesteling eitje of tevens aantasten...GRRR!!! :x Zelf heb ik hierom moeten vragen, omdat ik het 1 en het ander had gelezen op internet, en wilde duidelijkheid hebben. Mijn arts schrok ervan, want ze had dit liever eerder geweten, voordat ik o.a. begonnen was met het injecteren van Pregnyl enzo. Pffff....tja, heb ik ook zo niet meer aangedacht. Ik vind het godsbedroefd dat je hiervoor (in deze situatie) NIET ingelicht wordt, en wat voor gevolgen het evt. misschien kan hebben....en met name bij meiden die proberen zwanger te worden/raken. Het komt er ook op neer, dat je na de laatste vaccinatie ook GEEN behandelingen mag ondergaan, laat staan klussen 8 weken lang :x!!! Kortom, mocht ik misschien zwanger zijn na deze 1ste IUI behandeling.....wat gaat en doet mijn lichaam?! Ik moet wel de laatste vaccinatie op 7 december nog halen tegen de mexicaanse griep. Liefs
@angelica: vreemd is het dan wel als je een mooi eitje had van 22 mm... Misschien vragen of je de volgende keer 10.000 eh pregnyl mag spuiten ipv 5.000. Mij is verteld dat ze bij ons tegenwoordig 10.000 doen omdat je dan zeker bent van een eisprong.. Dat ga ik idd vragen bedankt voor de tip.