@ Duivinnetje; Daarom heb ik de mexicaanse griep gewijgerd, omdat je dan niet zwanger mag worden voor een bepaalde periode. Wel spannend hoor, duim voor je
@duivinnetje Nu maar afwachten, wel K met die griepspuit! Vind soms de info op internet ook niet echt duidelijk moet ik zeggen. De pregnyl moet toch in je spier gezet worden en ik moest er zelfs om 11 uur savonds voor naar het ziekenhuis Volgens mij mag je zelf helemaal geen intraveneuse injecties zetten toch? ( als ik het goed geschreven heb) @missmy Jammer meid, hopen dat het de volgende keer wel raak is, dat is eigenlijk ook het enige wat je elke keer kan hopen, zelf al 2 teleurstellingen gehad en ik ga er maar vanuit dat 3 keer voor mij ook geen scheepsrecht is Maar teleurstelling blijft altijd groot weer. Hebben jullie soms ook het gevoel dat je lijf je gewoonweg in de steek laat, vond altijd dat de mijne goed "luisterde"maar heb nu soms het idee dat ik een loos broedmachientje ben en dat terwijl er gewoon niets "mankeert"bij ons, zou gewoonweg zonder hulp ook moeten kunnen.
Thnx Angelica.... Maar blijf het vreemd en raar vinden dat mn ferti.arts destijds zelf niet naar gevraagd heeft naar mij. Als ik dit eerder had geweten...... Maar ja, nu maar ff afwachten dus.
Hi Patsy, Die pregnyl spuit mag/moet je zelf spuiten in je onderbuik.... Heb nooit van gehoord dat je het in een spier moet spuiten, en daarbij mag je volgens mij ook nooit zelf injecteren in een spier...en moet dit gedaan worden door een vakbekwaam iemand. Anders maar ff navraag doen bij je arts. Het zelfde geld ook bij ons he, op een normale manier kunnen we zwanger worden...Maar net wat jij ook al zegt; soms heb je indd het gevoel dat je eigen lichaam je in de steek laat...ERGGG vervelend allemaal. Maar ondanks alles, we moeten positief blijven he! Leuke slogan; de 1 wordt door het leven gedragen, en de andere door het leven geschopt!!! En dit laatste is wel zo.....
Even over de Pregnyl: na toevoeging van het solvens aan de gevriesdroogde stof moet de Pregnyloplossing intramusculair (IM) of subcutaan (SC) worden toegediend. IM (in je spier)gebeurt in het ziekenhuis/door arts, SC (onderhuids, in je vet) kun je zelf doen (gonal-f en puregon worden ook zo toegediend door jezelf)
@ Duivinnetje: waarom heb jij de mex griepspuit gekregen, voor het werk of voor een chronische ziekte? Ik zou hem voor het werk moeten halen, maar bij ons stond er in de folder dat je na de spuit 2 maanden niet zwanger mocht worden, dus ik heb hem niet gehaald. Erg jammer dat ze jou niet goed hebben voorgelicht... Maar .... als ik jou was zou ik die 2e spuit helemaal niet gaan halen... in het buitenland krijgt iedereen maar 1 spuit... en dan heb je weer een paar weken winst... succes ermee... ps. bij mij is er ook nooit door de fert. arts over gesproken. @ Patsy: heel duidelijk uitgelegd... Maar uiteindelijk geeft ons lichaam wat we willen (hoop ik)
@duivinnetje Daarom vroeg ik het me ook af want ik heb hem elke keer in mijn bilspier gekregen, dacht dat dat standaard was maar dus niet @lauw mag hopen dat mijn lijf eens gaat luisteren en me geeft wat ik graag wil hebben Wij hebben wel besloten om als het deze keer weer niet gelukt is even een pauze te nemen, ik weet dat 2 jaar proberen niet veel is voor de meeste mensen maar ik heb er effe genoeg van, ga lekker genieten van mijn nog verplichte thuis zitten ( faillissement baas) en ga volgend jaar dan weer volop aan de slag met alles.
Hi Lauw, Ik heb de mex spuit gekregen op chronische basis. Maar ja, het 1ne land is het andere natuurlijk niet he.... Mocht ik toch nog ongi worden (eerder dan 8 dec.) dan kan ik alsnog die mex spuit wel ophalen...ik kijk wel ff wat ik doe. Wachten moet ik toch..... Nou Lauw, jij kunt de dagen mooi aftellen meis.... Hoe voel je je nu overigens??? Liefs
Heyyy Patsy, Hopen voor je/jullie dat het nu aanslaat, zodat je geen rustpauze in hoeft te lassen...en dat je NU echt van je welverdiende zwangerschap kunt genieten meid. Ben reuzeeeee benieuwd!
Hey meiden, ff een kleine vraagje he, misschien dat jullie het ook wel herkennen.... Hadden jullie na de IUI behandeling ook misschien wat last van lichte buikpijn onderin??? Net of je bv. ongi moet worden of een eisprong heb?! Want dit gevoel heb ik de hele tijd al....beetje zeurend zeg maar. Ik hoor/lees het anders wel.... Liefs
Duivinnetje, Dat heb ik inderdaad ook elke keer gehad, komt omdat ze denk ik toch aan je baarmoederhals hebben gezeten voelt inderdaad een beetje als je eisprong.
Daar ben ik weer even. De pregnyl mogen wij ook zelf doen, in de onderbuik. Ik kreeg ook een oproep voor de mex.griep. Heb het zelf even gevraagd aan gynaecoloog (gelukkig maar, zelf begon hij er niet over) en het mag idd niet. Als ik het wel doe moeten we twee maanden rust nemen en niet zwanger worden. Gynaecoloog belde uiteindelijk pas om kwart voor 5! Maar goed, morgenochtend 9 uur moet ik langskomen. Ben erg benieuwd wat er zich uiteindelijk nou allemaal afspeelt in mijn onderbuik..... Morgen weer een update meiden! Fijne avond!
Hey Qweenie, Fijn om te horen dat je morgenvroeg bij de gyna langs mag komen. En nu indd maar hopen wat er zoal afspeelt in je onderbuik. Ik wens je bij deze heel veel sterkte toe, en ik lees wel hoe het evt is afgelopen. Liefs Duivinnetje
Hey meiden, Jaja, tis me nogal wat..... zojuist heb ik vanavond een lichte bloedverlies gekregen (rozig/licht rooieg helder van kleur). Doordat ik vanmorgen mn 1ste IUI heb gehad, en mn ferti.arts een ader heeft geraakt in mn baarmoederhals, had ik vanmorgen al een klein beetje bloed verloren. Echter was dit van zeer korte duur....en was dit zeer snel weer verdwenen. Maar omdat ik vanaf na die tijd zeurdige gevoel in mn onderbuik heb gekregen (net als bv bij een eisprong of ongi), en dit gevoel niet echt bepaald weg wil....begin ik me nu een beetje zorgen te maken. Want daarbij ook met de evt. mexicaanse inenting wat ik vorige week heb gehad, en afgelopen zondagavond Pregnyl spuit 1000....En ook nog eens afgelopen zaterdagavond geklust heb thuis met mn vriend. Wie van de meiden herkent dit, of heeft dit misschien ook gehad....Of wat is jullie ervaring hierin/hierbij.... Ik zou dit graag willen weten. Alvast bedankt. Liefs Duivinnetje
Haai Duivinnetje, Ik heb dat ook gehad, al ben ik misschien niet zo'n goed voorbeeld? De avond van de IUI hebben wij nog geklust (op advies van zkh) en daarbij had ik ook bloedverlies (lichtroze-rood). Dag erna was het echter helemaal verdwenen. Ze zeggen ook dat het mogelijk is dat je licht bloedverlies hebt doordat ze idd een adertje kunnen raken. In principe hoef je je hier echt geen zorgen over te maken hoor! Denk zelf eerlijk gezegd niet dat het met het klussen van zaterdag en/of de inenting voor de mex.griep te maken heeft. Probeer je niet teveel zorgen te maken, hoe moeilijk dat ook is. Ik denk dat het morgen wel over zal zijn! Ik hoop het in ieder geval voor je. Fijne avond nog.
Heyyy Qweenie, Bedankt voor je reactie terug meis, het steld me zeker wat gerust nu. Ik ben daarnaast ook al flink aan het googlen geweest omtrent deze klachten hihi. Tja, sommige dingen blijft je echt ff bezig houden he, en mede omdat je het zo graag wilt en het ook lukt. Hopelijk kunnen we met elkaar dit jaar goed afsluiten, dmv op een mooie roze wolk te gaan zitten en er volop van te genieten. Want na al deze MMM hebben we dit wel zeker verdiend he?! Qweenie, probeer de moed er ook in te houden he! En nogmaalssss....Heel veel sterkte. Liefs
He meiden, jullie mogen mij vandaag een idioot noemen. Op 10 nov heb ik pregnyl gebruikt en ik moet wachten met testen tot en met vrijdag. Ik sprak mijn vriendin gisteren en die heeft ook dezelfde traject moeten afleggen als ik. Ze heeft nu een heerlijk zoontje van een jaar. Zij vertelde mij dus, dat ze na 12 dagen al een test had gedaan en die was positief. Ik heb gisteren en vanmorgen een test gedaan beide positief, alleen het kan komen door de pregnyl. Ik baal zo van mezelf dat ik het niet kan volhouden om te testen. Ook was het zo, dat mijn clear blue test van gisteren, niet zwanger zei, maar ik had wel 2 strepen. Vanmorgen had ik nog een goedkope test van kruitvat en na ongeveer 7 min ook een streepje erbij. Het zijn wel lichte strepen. Ik baal zo van mezelf dat ik niet kan wachten tot vrijdag. Volgens mijn cyclus zou ik morgen ongesteld moeten worden
@ Angelica: nou ik zou zeggen voorzichtig gefeliciteerd... en je bent niet de enige idioot... Ik heb vanmorgen ook getest... en ook een vaag streepje.... zit nu op 11 DPO.. heb de pregnyl 11 november gezet.... Maar toch ben ik voorzichtig erg blij...geloof niet dat dat streepje kan door de pregnyl... een test reageert op ongeveer 20 mmol HCG, en de pregnyl heeft een halfwaarde tijd van 24 uur.. hij zou dus na 2 weken onder de 1 mmol zitten.. Hier ff een fotootje... in het echt is ie iets duidelijker... View attachment 31372
ook voorzichtig gefeliciteerd. Ik ga vanmiddag even een aantal testen kopen. ik wilde de foto ook plaatsen alleen ik vergat mijn kabel. ik moet nu voor mijn astma naar het zkh en dan haal ik gelijk mijn kabeltje op