Pregnyl en twijfels

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kittyb106, 1 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kittyb106

kittyb106 Nieuw lid

1 jul 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik ben een alleenstaande vrouw en ik ben ga nu op advies van de dokter aan de pregnyl. Er staat niet met zoveel worden in de bijsluiter dat 1 van de 'bijwerkingen' meerlingen is, maar klopt dit wel? Ik ben namelijk wel een beetje bang dat wanneer ik Pregnyl gebruik ik een meerling kan krijgen. Ik wil graag een baby, maar tegen 2 zie ik toch wel op.
    Ik hoor graag als iemand een mening heeft of als er ervaringen zijn.
    Groetjes,
    Kitty

2. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ja, de kans is iets verhoogd voor een meerling bij het spuiten van pregnyl, evenals de meeste hormoonbehandelingen.. IK ben ook begonnen met clomid en pregnyl, en ik hoop ook niet dat ik een meerling krijg! Ik heb al een kleintje, 2 is eigenlijk wel genoeg! Maar goed, als het zo is dan is het zo, komen we ook wel bovenop. En in de zomer werkt mijn man van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat en komt alles op mijn schouders terecht..dus 1tje lijkt mij ook prettiger hoor! Maar ja, die keuze heb je niet, ook niet bij een natuurlijke zwangerschap, daar kan het ook net zo goed gebeuren, alleen is die kans iets kleiner..

Liefs Guusje

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb toch al heel wat gespoten, maar pregnyl en meerlingen? De theoretische achtergrond daarvan kan ik niet bedenken.
    Enkel als er meer follikels rijpen en ze springen ook daadwerkelijk (door de pregnyl) dan heb je idd meer kans.
    Maar als je de pregnyl enkel gebruikt om je eisprong te timen, of je lf te verlengen, zou ik niet weten hoe je daar meelingen van zou moeten krijgen.
    Wat mijn voorganger schrijft over de combi met vclomid dat klopt, maar dan ligt de oorzaak bij de clomid en niet bij pregnyl.
    Wat slik/spuit je nog meer? Als pregnyl het enige is, dan zou ik me niet te druk maken.

Deel Deze Pagina