Menopur dosering

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mizz, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het goed is start ik deze week weer met spuiten van menopur voor IUI poging 3. Eerste poging had ik met 75 eh twee mooie follikels. Qua omstandigheden en planning was dat de beste poging. Keurig 36 uur na pregnyl mijn IUI gehad.

Tweede poging daarom ook 75 eh. Toen een chaotische IUI. Na 1e follikelmeting op een vrijdag bleek ik ik 1 follikel te hebben die al van dusdanige grootte was dat ik gelijk naar huis moest om de pregnyl te spuiten. Omdat mijn zkh niet op zondag insemimeert, moest ik zaterdagochtend op de poli komen voor de IUI, Zo'n 20 uur na pregnyl. Poging was dan ook mislukt.

Nu wil mijn fertiliteitsarts dat ik ophoog naar 112,5 eh. Hij wil nu 2 a 3 eicellen rijpen. Ik vind het allemaal prima, maar stel dat bij de 1e fm nou blijkt dat het teveel is. Kunnen ze de dosis dan nog verlagen of is het dan meteen een weggegooide poging?

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Verlagen doet mijn ziekenhuis niet aan, ze zeggen dat als de groei er eenmaal is dat ze dan meestal wel in een flow van doorgroeien zitten.
    Dus bij overstimulatie is een ronde inderdaad weg.

Ik moet zeggen dat ik het snel vind besloten om met een hogere startdosis te beginnen!

Elke cyclus is totaal anders.
    Ik heb nu bijvoorbeeld 4 rondes puregon gehad:
    2x 1 follikel
    1x 2 follikels
    1x 3 follikels.
    (niet in die volgorde).

Ik had bijvoorbeeld bij 112,5 helemaal geen groei, en bij 150 had ik er 3 tot 6 joekels binnen enkele dagen :$

Dus ik zou toch voorstellen om op 75 te beginnen en dan bijtijds beginnen met de FM's. Verhogen kan altijd nog!
    En anders is 1 follikel toch altijd beter dan een ronde kwijt:)
    Zeker als je na een overstimulatie ook nog eens met cystes komt te zitten..

Deel Deze Pagina