IUI: Pregnyl bij eitje van 17mm?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Niandra, 9 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Hoi meiden
    Ik heb een vraagje rondom IUI. Op cyclusdag 10 moet ik altijd naar het ziekenhuis voor een follikel meting. Het is nu steeds zo dat één eitje dan 17mm, en de andere kleiner is (meestal 14 of 15mm).
    Van het ziekenhuis moet ik dan 's avonds gelijk de Pregnyl spuiten.

Maar ik vraag mij of dat niet aan de vroege kant is. Ik lees namelijk ook wel eens verhalen van meiden die in andere ziekenhuizen IUI doen, en waarbij gezegd wordt dat 17mm echt te vroeg is.

Ik heb dit al eens voorgelegd in het ziekenhuis, ook omdat ik me afvroeg of het voor die van 14mm niet te vroeg is (anders neem ik de hormonen namelijk voor niks; heb van mezelf al gewoon een goede eisprong, maar neem het puur zodat er 2 eitjes komen). Maar zij zei dat het absoluut niet later mocht, omdat het dan te laat zou zijn. Bovendien zou die van 14mm nog een groeispurt krijgen en er dus ook gewoon 'klaar' voor zijn.

Van mezelf heb ik normaal gesproken op dag 14 mijn eisprong. In het ziekenhuis heb ik op dag 10 dus al de Pregnyl en op dag 12 de IUI. Vervoglens word ik pas 17 dagen na de IUI ongesteld. Hierbij vraag ik me dan ook af of m'n eitje misschien pas ná de IUI springt.

2. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Als ze te lang wachten heb je kans dat die van 17 al springt.de eitjes krijgen door de pregnyl nog een groei spurt dus opzich snap ik dat ze bij 17 de pregnyl zetten.

3. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij was het op dinsdag eind van de ochtend 17,3 mm, woensdagavond rond 22 uur Pregnyl en vrijdagochtend 11 uur iui. En als het even kon, woensdagavond ook gemeenschap zodat er al zaad inzit. Ooit zei een gynaecoloog mij dat het beter is als het zaad er voor een eisprong al inzit.

4. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    @raglottie: ja, dat klinkt voor mij logischer, dat je pas een dag later de Pregnyl spuit ipv op dezelfde dag al.
    Gemeenschap hebben van tevoren doen we inderdaad al. ;)

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Bij ons zetten ze de spuit ook altijd al bij 17mm. Volgens mij gebeurt dit in best veel ziekenhuizen. Zoals Elvira zegt bestaat de kans dat als je wacht dat de grootste dan al gesprongen zou zijn, hoewel ik het niet heel erg waarschijnlijk acht bij een eitje van 19mm. Ik denk dat ze gewoon standaard zeggen bij 17 spuiten en niet echt nadenken. Je kunt ook gewoon vragen of je een dag later mag spuiten. Heb ik ook wel eens gedaan (ook bij de laatste iui), omdat ik dan twee ipv één eitje zou hebben.

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier ook 20 december een follikel van 17 mm.
    Die avond pregnyl om 22.15 en 22 december om 10.45 IUI-D.
    Nu 9 weken zwanger.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een eicel is rijp als je follikel op 17 mm zit. Je mag in principe dus bij 17 mm de Pregnyl spuiten. Je eisprong komt ongeveer 36-40 u na de Pregnyl en in die tussentijd groeit een follikel nog door. Dus hij springt niet meteen bij 17 mm, hij zal rond de 19-20 mm zitten ten tijde van de eisprong. Prima dus!

Deel Deze Pagina