Hoi dames!!! Mag ik er ook nog bij? Ik ben toekan en wij starten deze ronde ook met IUI! Gisteren nog een hsg gehad die (heel pijnlijk, maar) goed was! we hebben nu dus groen licht om dinsdag op onze eerste fm te gaan! best wel spannend allemaal! wij moeten met IUI starten omdat mijn man 100% anti-stoffen aanmaakt... zou makkelijk op te lossen zijn via het wassen voor de iui! Hopelijk hier dus snel prijs! Mijn duimen op voor iedereen van jullie hier!
Hoi meiden/dames ik kom hier ook graag meeschrijven.. wij zijn bezig sinds mei 2009 heb in januari 2009 een bbz gehad via een spontane zwangerschap terwijl ik een koperspiraal had. nu sinds sept 2011 in mmm waarvan sinds januari nu 3x iui te hebben gehad in eigen cyclus. afgelopen maanden ivm zomerstop zkh, een vakantie en een hsg cyclus nu eindelijk deze ronde weer starten met de iui zonder hormonen nogmaals 3x mijn man heeft net als jou man antistoffen Toekan. ook tegen ons is gezegd en we hebben het gezien dat na bewerking toch mooie aantallen overbleven voor inseminatie. suc6 iedereen mijn duimen draaien
hoi meid! ik zou welkom zeggen, maar weet niet of ik zelf welkom ben jij hebt ook al een lang parcours afgelegd zeg!!!petje af! Wij doen het hier 2 x zonder hormonen omdat mijn cyclus in orde was zei de ferti arts. En van de aantallen na de bewerking, weten we nog niets, maar ze vermoeden daar geen problemen! Ik vind het best wel spannend! we hebben zo lang al geprobeerd, maar dit wordt wel de eerste keer dat ik echt zwanger KAN worden!
Welkom Toekan en Daan23. Ik ben ook nog niet echt thuis op dit forum. Heel veel succes alvast voor de komende tijd.
@Myres...mag jij ook over 5 dagen testen?? dan loop je gelijk met mij. Ik heb vanavond een test gedaan, maar helaas (nog) negatief. Moet zeggen dat ik er ook niet heel veel vertrouwen in heb. Als je vragen hebt over hoe de dingen werken, zoals banners e.d. stel ze gerust hoor! @vpkaatjes... sterkte meis, en soms is er ff tussenuit ook wel fijn, even proberen op andere gedachten te komen. @Stewardess... Nu weet je dus nog niet of je ei te vroeg was...dat blijft dus spannend deze twee weken. Ik zal voor je duimen! Ach, en een beetje verder kijken naar lekkere mannen, kan geen kwaad toch? zolang het daar bij blijft.. Owja.. wat betreft je member status etc.. pin me er niet helemaal op vast, maar volgens mij is het ongeveer zo: 0-100 = junior member 100-500 = member 500-1000= senior member 1000-2500= vip member 2500-4500= elite member 4500-??? = expert member Het zal niet helemaal kloppen, maar zoiets is het wel volgens mij.. @Toekan en Daan23...welkom en klets lekker mee, gezellig! Succes meiden! @Hier..Geen bruinverlies meer, en vanavond een negatieve test. iik geef mijn hoop een beetje op nu..
Hey Ladies, wachtenopwonder, mag ik vragen waarom de artsen jullie IUI hebben aangeraden? Want zo te zien is zwanger worden het probleem niet, maar de miskramen. Wat ik trouwens heel erg voor je vind, tis zo verdrietig om net heel blij te zijn en dan weer afscheid te moeten nemem van dat geluk.... Toekan en daan, welkom bij de club. Ook jullie veel succes in dit traject! Vlinderr, thanks voor de info, haha Nog een paar berichten en ik ben junior af! Niet dat ik het echt belangrijk vind hoor, vind gewoon grappig. Ik heb echt geen gevoel dat deze IUI wat op gaat leveren, maar lief dat je duimt. En ik zal idd niet meer doen dan kijken naar die leuke dokter, hahaha Ik begrijp dat je de hoop een beetje laat varen nu, als het echt niet gelukt is vind ik dat zwaar K.. voor je. Ik loop me in mijn hoofd al weer bezig te houden met de volgende ronde..... Masami, al een beetje bijgetrokken? Of lig je al te tukken van vermoeidheid? Muk, hoe staat het met jou?
@vlinder Wanneer had jij je iui? Ik 14 september. De banner zegt idd dat ik over 5 dagen mag testen, maar volgens mij klopt dat niet. Naar mijn idee moet ik op 28 september testen. Er is mij verteld 15 dagen na de iui. Ik zal iets verkeerd hebben gedaan met de banner. Ik breek de hele dag mijn hersens er al over. Ben wel blij dat het alweer avond is. Dan is er weer een dag voorbij. Ik maak mezelf af en toe bijna gek. Ik denk de meest vreemde dingen te voelen, maar dat kan nog helemaal niet. Hebben jullie dat nou ook?
Vlinder, misschien toch innestelling. Ik hoop het voor je meid. Toekan, balen dat je hier ook heen komt. Had gehoopt dat je ondertussen al zwanger was, heb je veel gezien in de nod forums. Welkom en succes, hopelijk lukt het nu wel @daan, welkom hier en veel succes. Hier ook de eerste ronde in de iui, ben net afgelopen maandag begonnen met puregon en aankomende dinsdag een fm en dan afwachten wanneer ik pregnyl mag spuiten voor de iui. Wel fijn redelijk veel nieuwe mmm-ers (klinkt anders dan ik het bedoel) hier in dit topic. oja, we zijn onverklaarbaar onvruchtbaar , goede eisprong en goed zaad.
Ja, ik hier ook.. we weten al een sinds juni dat het ons niet gaat lukken, maar zaten toen nog in de onderzoeksfase.. Nu dus 100% zekerheid dat ik helemaal in orde ben en dat IUI dus onze oplossing kan zijn.. ja ik zat heel vaak in NOD's... maar de laatste tijd ontbrak het praten me er.. als ik dan die lijsten op zocht en bijna iedereen voor ronde 5 zwanger was (vaak zelfs 2 of 3) dan zakte de moed me helemaal in de schoenen.. Ik denk dat ik me hier beter ga voelen Wel jammer dat er bij jullie geen reden gevonden is! Hopelijk kan iui dan voor jullie het zetje zijn dat jullie nodig hebben! ooh en wij hebben onze eerste fm op dezelfde dag! ik moet ook dinsdag gaan! bedankt voor het warme welkom allemaal!!
He masami, let bij je FM meting op dat ze de IUI niet te laat plannen he? Ik dacht bij 15 mm op zondag dat nog wel tijdje zou duren. Ik moest ook pas dinsdg weer, en toen was hij ineens 20 mm. Kan dus ineens hard gaan, en dan pas die avond ovitrelle spuiten om op een eisprong 40 uur later te gokken klopt gewoon niet. Een follikel springt tussen de 20 en 24 mm. Dus goed in de gaten houden! Toekan en Daan, het klinkt gek maar ik was bijna even jaloers dat jullie een reden hebben waarom de zwangerschap niet lukt. Klinkt anders dan ik het bedoel, want voor jullie ook erg. Maar deze behandeling is in elk geval een goede oplossing voor jullie probleem. Wij ook onverklaard onvruchtbaar, en dan is positief zijn over de IUI in mijn optiek erg moeilijk... Anyway, voor jullie ziet het er hoopvol uit en ik wens dat het snel raak is!!!!
bedankt meid! En ergens begrijp ik het wel hoor meid! Maar het kan ook gewoon zijn dat ze het probleem inderdaad niet vinden omdat het zodanig klein is en dat iui net dat zetje geeft dat jullie nodig hebben! Ik duim er alleszins voor! Ik wens niemand het traject toe, laat staan lang, dus hopelijk kunnen we snel allemaal door naar de volgende halte!
Ja ik zat de laatste 2 maand ook niet echt meer op de nods, door dezelfde reden. Ik ben 38 en dat zou een reden kunnen zijn, maar 2 maand geleden zag ze dat ik links een eisprong zou krijgen (die dag) en al 4 eiblaasjes aan de andere kant, dus dat zit wel goed. Wat ze bij ons in het zh niet meer doen is de test op vijandig slijm, hier gaan ze meteen over op iui, in een situatie als die van ons. Ik hoop op een goede fm dinsdag, dan in mijn vriend jarig
@Myres.. ik had op 11 september de IUI. maar de NOD is gewoon 14 dagen na je ei hoor, dus 14 dagen na de IUI. In ziekenhuizen houden ze vaak 15 dagen aan omdat je dan een dag overtijd bent, en dan dus het beste kunt testen. Ikzelf begin altijd al 5 dagen voor de NOD, dus 9 dpo met testen. Ik houd me vaak voor om het niet te doen, maar kan het toch niet laten. Bij mijn eerste zwangerschap was het toen positief, nu dus niet. @Hier...ik zit er ff helemaal doorheen. Zit de hele tijd al te janken!! Ik wil gewoon niet nog een ronde in de MMM en zit te overwegen om te stoppen en het dan maar ff zo te laten. Ik trek het ff niet, omdat ik een nieuwe baan heb, een studie volg, een kleintje thuis heb lopen, we in een verbouwing zitten etc.. ik kan niet ook nog de MMM erbij hebben. Ik kan niet op m'n nieuwe werk aankomen met de MMM. Ik baal zo.. mijn vertrouwen voor deze ronde is echt helemaal weg!!!! Ik zit er echt even doorheen, bah! sorry voor mijn gejammer!
ja best wel k*t dat iedereen daar zo vlot lijkt zwanger te worden e? niet dat ik het hen niet gun hoor.. maar mezelf gewoon nog meer dat vijandig slijm, dat heb ik me ook soms afgevraagd... Hopelijk is het dat en gaat IUI daar dan even een komaf mee maken!
@ vlinder, meis toch het is ook kl*te allemaal he. Maar snap je wel hoor, soms is het gewoon even teveel. Dikke knuf voor jou. @stew, dank je voor de tip, ik zal het zeker met de fa overleggen. Ik heb weinig zin dat ik nu mijn eisprong zal missen, na alles wat ik ervoor doe om hem niet te missen en optimaal te maken..
MEiden houdt moed...ik loop al 2,5 jaar in MMM en mijn dochter is pas na 8 iui's geboren,....nu dan 1e poging zwanger maar ik weet hou zwaar het is allemaal.
meid! knuffel hoor!!!!! Maar laat je droom niet afpakken door je werk! Ik heb ook heel erg hard zitten twijfelen, omdat ik net op een nieuwe school werk en ik vroeg me af of ik dat dan wel kon maken.. en het antwoord daarop is JA! je kan dat maken, sterker nog, je moet dat doen!! je zou verbaast zijn hoe vaak het voorkomt dat mensen de mmm in gaan, de kans is dus groot dat ze op je werk de situatie al eerder meemaakte... en de kans bestaat dat er daarna weer iets verandert dat het weer moeilijk wordt om er mee te starten...; De mm is altijd moeilijk.... laat je droom niet afpakken door mensen die misschien zich gaan gedragen als hufters, maar er eigenlijk geen zak van weten! kop op meid!
Toekan, juist ja. Ik heb nu al in een paar clubjes gezeten en in alle clubjes bijna (op 1) na iedereen zwanger. Sommigen zelfs al bevallen. Ik wil ook nu wel eens. Ik hoop dat ik in dit clubje en mijn andere, samen met allemaal zwanger mag raken.
idem!!! ik zat al in 'starten in...' ' eerste kindje in 2012' '....' en inderdaad daar ook nog bijna de enige babyloze (al dan niet nog in de buik), tenzij er iemand kersvers bijkwam.. echt om te rotten!
O....ik was al een beetje huiverig dat jullie straks allemaal zwanger zijn en ik door naar IVF....Erg he? Alsof het een concurrentiestrijd is.... Maar het is gewoon zo pijnlijk dat iedereen je 100 keer zo snel voorbij lijkt te stuiven, en confronteert zo met het feit dat zo lang moeten wachten. Vlindertje, meis, ik voel zo met je mee..... Weet je nog, dat ik op 7 sept (40e verjdg) de hele dag heb lopen janken? Wilde de eerste prikdag erna toen ook afbellen. Maar zo lang je nog ergens een sprankje hoop hebt, en de wens om echt een 2e kindje op de wereld te zetten kun je nog niet opgeven. Werktechnisch komt het wel goed, er komt altijd een oplossing voor praktische zaken. En gebruik je studie, het ontwikkelt je, het leidt hier even van af, en geeft je voldoening! En bovenal, geniet van je kindje!!! En tja, verbouwen is gewoon hoerig, daar word ik zonder MMM, studie,nieuwebaan etc ook al overspannen van.Dus eigenlijk heb ik diep respect dat jij al die ballen in de lucht houdt. Er mag er ook best wel eens 1 vallen, zolang je maar niet te snel de ballen in de vuilnisbak gooit.... En dit van die stess die zelf ook steeds meer aan stoppen met de MMM denkt...