IUI september

Discussie in 'MMM clubs' gestart door muk, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    @babywish: bij ons geen reden gevonen, zowel bij mij als bij vriendlief alles prima in orde....

@ stew: volgens mij loop ik 1 dag op je voor, of niet? Heb dinsdag mn iui gehad dus zit nu op 5dpo.

@ sammy: hier alles goed, lief dat je t vraagt :) lang leve het weekend, dat vliegt tenminste weer om ;)
    Wat betreft krampen na de iui, dat had ik ook dezelfde avond en de ochtend erna. Bij mij was het vooral een opgebladen gevoel, alsof er druk op mn onderbuik stond, niet echt krampen of pijnlijk maar gewoon wat gevoelig. Was vrij snel weer weg.

Hormonen gelukkig helemaal geen last van, slik dan ook alleen maar 5 dagen chlomid 1x 50gr (is toch gr of niet? :)) per dag, dus stelt relatief weinig voor...

Wat betreft nod forums, daar heb ik nooit echt aan meegedaan... Net als een banner, ben ik ook mee gestopt. Vond het iets te confronterend om ook daar elke maand weer gewezen te worden op het feit dat je weer een ronde verder bent.

2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Wij zijn onverklaarbaar onvruchtbaar. Ik heb al 2 meiden uit andere relatie en goede eisprong. Vl zijn zaad is goed.
    Enige wat zou kunnen zijn is mijn leeftijd. Heb een paar weken geleden net een laparoscopie gehad en alles was perfect zoals FA zei.

3. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Verjaardag van vl was gezellig, behalve dat mijn moeder op gegeven moment ging zeuren (te veel drank en ging daarna gelukkig ook weg).
    Ga lekker slapen tot morgen dames en een goede nachtrust :)

4. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    MEiden ik heb wel bijgelezen maar niets onthouden bijna haha, ben constant moe...
    Ik duim mee met iedereen op het wachtbankje...

bijwerkingen ovitrelle had ik overigens ook enorm maar ook van de clomid, heel veel duizelig en misselijk geweest.

Hier geen vruchtbaarheidsproblemen maar puur vanwege leeftijd om t te versnellen. En over leeftijd...ik denk als je wens echt groot is je toch weer je grens verlegt...ik zei ook 35 eerst toen voor mijn 40ste etc...maar toch is het steeds, nog een poging... hopelijk blijft deze nu goed gaan maar anders gaan we zeker nog de overige 3 pogingen benutten en 3x IVF

5. sammy1983

sammy1983 Lid

17 sep 2012
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,
    Hier gaat alles goed,op dit moment nergens last van.
    Het is nu 2 dagen geleden dat ik een iui behandeling heb gehad.
    Hoe is het met de rest,?

6. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    @sammy: hier alles goed.
    Zit nu 4 dagen na de iui en 5 dagen na ovitrelle en ik voel ook nog niks.
    Alleen af en toe een steekje, en een raar vlinderig gevoel.
    Kan het niet omschrijven, een rilling in m'n buik ofzo haha.
    Owja, en heel koud steeds.

Heb testjes besteld van z&k en kreeg een test extra cadeau ivm de oktober actie.
    Zullen morgen wel in de bus liggen. Denk vandaag niet ?

7. sammy1983

sammy1983 Lid

17 sep 2012
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    @babywish91 wat is ovitrelle ?

8. sammy1983

sammy1983 Lid

17 sep 2012
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    @babywish91 zie dat je ook in groningen woont ,toevallig,waar ben je in behandeling? Ik umcg,

9. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    @sammy: Ovitrelle is hetzelfde als pregnyl ongeveer.
    Ik loop nu nog in streekziekenhuis. Als de iui's niet lukken ga ik naar umcg voor ivf.

10. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Heehee,

Ik loop dus gelijk met Babywish, gezellig!
    Als mijn gevoel klopt is mijn NOD wel eerder, nl op dinsdag ipv donderdag.
    Daar ik denk dat deze IUI niet gelukt is, heb ik geen zwangerschapstesten in huis. Ik ga er vanuit dat ik voor de testdatum al ongesteld ben, en met die dingen in de la ga ik mezelf helemaal ongelukkig testen....

Tja, zo denk ik er nu over he? Misschien trek ik het afwachten met een sprankje hoop toch weer niet over een week en pis ik over 12 testen heen, hahahaha

Salcia, mooi dat jullie zo zeker zijn dat je tot het uiterste wil gaan om deze wens te vervullen. Ik wilde dat het voor ons zo helder was... Nu beetje gevoel dat we van dit traject en het wachten op die droom ongelukkig worden. maar van stoppen worden we nu ook heel verdrietig, dus daar zijn we ook nog niet aan toe.
    In elk geval gaat het zeker weten helemaal goedkomen met deze zwangerschap van jullie, is gewoon een topbaby!!!!! De eerste van dit topic, is een topper!!!!!

11. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Pfff ben mega onzeker, net test van CB gedaan, die geeft nog steeds 1-2 weken na bevruchting aan en zou nu toch op 2-3 weken moeten staan...echt nerveus nu dat hcg niet hard genoeg aan t stijgen is

12. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Ooo, Salcia, snap helemaal dat je nerveus bent nu. Dat is het nadeel van al die info die de testen tegenwoordig geven.....
    Maar bij de een stijgt het HCG sneller dan de ander, je hebt alle verschijnselen dus de hormonen doen hun werk. Ik wil nu zeggen ga dus genieten, want dit zegt niks maar ik weet dat ik zelf ook in de stress zou zitten. Kop op meis, mijn duimen draaien ook nog steeds voor jou hoor!!!

KnuffelsXXX

13. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    #313 Vlinderr, 24 sep 2012
    Laatst bewerkt: 24 sep 2012
    Ik heb nog geen berichtjes teruggelezen, kom uit de nachtdienst en ben net terug van de gyn. Daar de trieste mededeling gekregen dat ik nu niet door mag (een maand pauze), want heb grote cystes in de eierstokken, van 4 a 5 cm per stuk. Daarbij komt dat ik binnenkort moet beslissen of ik de LEO operatie door laat gaan of niet. en mijn lf is te kort. Ik krijg bij de volgende ronde dus die bolletjes/zetpillen om dat te verlengen.. pffffff wat een ellende! :(

Ik zit heel erg in dubio...wel of geen operatie, wat zouden jullie doen? en wel of niet vertellen aan naaste familie/vrienden? tot nu is nog niemand op de hoogte van onze MMM, maar het loopt allemaal wat anders dan ik voorheen dacht.

14. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    @vlinder,, wat een klote nieuws zeg, grote knuf.
    Ik zou sowieso de operatie doen, is toch beter lijkt mij.
    En wat betreft het vertellen, ik zou het alleen aan mensen kwijt die je echt vertrouwd, maar waar je je ook zeker goed en fijn bij voelt en waar je durft te huilen, want die kans natuurlijk groot als je het gaat vertellen.

15. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    @vlinderr: zeker doen die operatie.
    Dan heb je die achter de rug en staat er zometeen niks meer in je weg.
    Bij mij wouden ze eerst niet verder met iui omdat ze alle problemen wouden uitsluiten en dus eerst een laparascopie hebben gedaan.

16. wachtenopwonder

wachtenopwonder Bekend lid

16 apr 2012
    570
    1
    18
    Salcia - ik zou me niet druk maken, veel hcg zegt sowieso niks, ik heb 2 keer een vette streep bij 4 weken, er stond 2-3 weken zwanger en de volgende dag was het voorbij :( het is heel moeilijk maar probeer vertrouwen te hebben!!

Vlinderr, wat een rotnieuws :s ik heb ook een laparascopie gehad en naderhand was het fijn om te weten of alles goed is. Het is niet een hele grote ingreep. Het is nu we'll een goede kans om dit te laten doen tijden je pauze. Fijn dat je utro bollen krijgt. Hebben ze ook al gezegd welke hoeveelheden?

17. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Vlinderr, doen die operatie!
    Ik wilde absoluut geen laperascopie, incl hsg omdat ik het nut niet zag. Ben door amc overtuigd, en was 2 maanden later zwanger. Helaas miskraam, maar ze raden die ingrepen dus niet voor niets aan....

Ik zou de mensen inlichten die dicht bij je staan. Waren het nou je schoonouders die naast je wonen? Misschien toch handiger om hen ook op de hoogte te stellen. Dan weten ze wat er speelt, zeker als je geopereerd moet worden. Enne...de MMM is geen schande hoor! Ik heb tegen mn omgeving gezegd wat er gaande is, maar dat ze me niet steeds hoeven vragen hoe het ervoor staat. Dat ik zelf wel begin als ik er wat over kwijt wil....

En goed dat ze meteen op die korte lf inspringen! Hoe kom je aan cystes?

Dikke knuf ook voor jou XXX

18. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Is een laparascopie te vergelijken met een LEO dan? bij een LEO branden ze eicellen weg, zodat er meer ruimte ontstaat voor andere eicellen. Opzich is het idd niet zo'n heftige ingreep, maar dan ben je weeeer een maand verder. De wachttijd is zo'n 5 weken. dus kan dan over twee maanden pas weer verder.

19. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Beter 2 maand wachten, dan dat je maar niet zwanger wordt en wanneer ze die operatie na x maanden doen erachter komen dat je allang zwanger had kunnen zijn als je die operatie eerder had laten doen.

20. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    zo te horen is het niet echt vergelijkbaar.... ik heb ook een laparascopie gehad en het enige wat ze doen is een sneetje in je navel maken waardoor ze met de camera (laparascoop) naar binnen gaan en een sneetje ter hoogte van je baarmoeder om met instrumenten de boel een beetje opzij te kunnen schuiven enzo. Daarnaast hebben ze bij mij een hsg gedaan tijdens de operatie. Het kan zo zijn dat ze ook endometrioseplekken wegbranden, maar dat was bij mij iig niet...
    meer dan kijken doen ze dus eigenlijk niet, klinkt wel wat anders dan een leo.

wat betreft vertellen aan omgeving: ik ben daar heel makkelijk en totaal niet emotioneel in. de mensen waarvan ik wil dat ze het weten vertel ik het, vind het niet iets om me voor te schamen hoor :) daarnaast is het ook fijn dat mensen geen vervelende vragen stellen en hoor je ineens veel meer verhalen van andere mensen waarbij het ook niet zo makkelijk gaat/is gegaan. maar het is natuurlijk ieder voor zich :)

Deel Deze Pagina