Ja je lichaam kan je aardig voor de gek houden,hoop voor je dat het lukt: ik ben zelf aardig positief over iui ,nou ja ben blij dat ik wordt geholpen.en hoop dat het de 1e keer lukt
Salcia Wat rottig dat het de 1e keer is mis gegaan. Ggelukkig heb je nu een dochter en bewijst dat iui wel helpt. Ik lees veel over spuiten etc .. niet veel op eigen cyclus. Hoe heb jij alles ervaren ? Ik sta er nu nog vrij nuchter in.. Weet niet hoe ik zou reageren als het de 1e keer niet lukt.. Daar in tegen ben ik al 3,5 jaar bezig en is het elke maand het zelfde. Niet zwanger.. moet zegggen dat ik hier al mijn hoop op heb gevestigd
ik heb ook gespoten maar wel in eigen cyclus omdat ze dan goed kunnen timen...dus derde dag uitgangsecho en dan gaan spuiten tot ei 19 mm was en die avondpregnyl en weer 2 dagen later iui. De kans is wel maar 10-15% bij iui maar goed het is bij mij ook gelukt! ik was de eerste keer mega teleurgesteld dat het niet lukte maar wel goede hoop dat het zou lukken in de 6 pogingen. Ik hoop mee dat het bij jou raak is de eerste keer en natuurlijk nu bij mij de eerste poging nu voor tweede kindje
Hoop het ook voor je.. Maar raar dat het bij jou de 8E KEER gelukt is het,zover ik heb begrepen doen ze 6 pogingen toch?
@masami: gelukkig viel het prikken mee, zou daar ook erg tegenop zien! @salcia: altijd klote he die wachtweken... zeker als je normaal gesproken nu al ongesteld zou zijn... succes met wachten! @sammy: spannend zeg! nog even afwachten dus wanneer je aan de beurt bent... vandaag terug naar de gyn geweest voor follikelmeting, moest als ik vanochtend nog geen posi ovutest had en dat was dus het geval... zaten 2 eitjes van 21,4 en 26,0 mm!! ready to go dus moest ter plekke nog een keer een ovutest doen, die was al aardig positief, dussssss morgen de 1e IUI!!!! was superblij, want als mn ovutest niet positief geweest was had ik alsnog een prik gekregen, gelukkig is dat nu niet nodig geweest... Sta nu flink te stuiteren, ben zo blij dat het eindelijk gaat gebeuren!!
Hallo eki , Zoooohhh spannend zeg...... Lees ook dat jouw 1e is spannend,ben heel benieuwd wat je ervan vind morgen. En hoop voor je dat het in 1 keer lukt...
Eki, moet donderdag ongesteld worden officieel dan 14 dagen maar meestal 12 dagen dus morgen.... Sammy, ja 6 pogingen maar mijn 2e was raak maar mk en zijn toen opnieuw begonnen met tellen en toen dus 8e (6E) raak Eki, wow die zijn groot, spannend meis...2 tegelijk.
Er is al weer lekker veel gekletst zie ik, gezellig! @Sammie... Welkom en het kan wel in één keer hoor. Ik had ook maar 1 IUI nodig bij de zwangerschap van mijn dochter. Dus niks mis mee om je positivisme vast te houden! @Eki... WOW! Wat een flinke eieren heb jij zeg!! Kom ik aan met mijn 14 mm...... maar mooi dat je morgen je IUI hebt, kun je gezellig bij ons op het wachtbankje! @Salcia... spannend! Voel je al wat?? @Hier...gisteren echte ongi krampen, vandaag voel ik weinig. We blijven rustig afwachten. Wil eigenlijk donderdag de eerste test doen, 5 dagen voor de NOD.
Bij ons doen ze voor de IUI geen extra echo, puur en alleen de IUI. Volgens het ziekenhuis zijn de resultaten goed bij zo'n vroege eisprong. Ze hadden het idee dat ze soms net te laat waren met de IUI, doordat het eitje soms al eerder sprong. En je hebt hierdoor een minder grote kans op een meerling. Hoewel ik dat dus persoonlijk niet erg had gevonden.
Mooi dat het je mee gevallen is! Ik vond het de eerste keer ook een raar idee, maar het is eerder raar dan pijnlijk. Ach, het gaat al snel vanzelf allemaal. Nu maar hopen op een goed ei!
Vindt het allemaal super spannend. Vlinder leuk dat je me verteld dat het bij jou in1 keer is lgelukt.. Lees veel maar vaak naar 4 keer ofzo... Vindt het heel gezellig om met lot genoten te kletsen.....
Want wie je het ook verteld in je vrienden kring begrijpen zullen ze nooit omdat ze vaak niet weten wat het is... En moet zeggen dat sommigen er nog al makkelijk over denken,terwijl je best veel moet ondergaan ,heb het er wel voor over absoluut maar haat het als je bijv. Verteld over dat hcg onderzoek ze zeggen ja je moet er wat voor over hebben.bij zulke reacties denk ja veel verstand heb je dan niet,of het al niet moeilijk genoeg is dat je niet op een normale manier kinderen kan krijgen.. hebben jullie daar ook last van?
Is ook zo als je het niet meegemaakt hebt weet je het niet, vaak hoor ik ook....oh dus nog geen ivf dus valt wel mee, maar je spuit toch hormonen en pregnyl etc en het wachten elke keer is gewoon slopend. ik dacht dat ik wat voelde borsten en beetje misselijk maar is weer weg...weet het ook niet, je maakt jezelf ook vaak gek
Klopt ,bij mij zijn ze ook gevoelig als mijn periode begint,dus daar kan ii niet van uit gaan,net zoals misselijk,hoofdpijn en alles wat ook bij zwangerschap hoort,maar toch wordt ik elke maand weer ongi ... je lichaam kan je goed voor de gek houden dat heb ik ondertussen al geleerd
@Eki spannend zeg, en grote eitjes hoor succes morgen. @Vlinder, idd hopen op een mooi ei, zou fijn zijn. Bij ons doen ze een echo op dag 10 en verder weet ik het nog niet. Ze zei dat ze dat dan zouden zeggen, om de info wat gedoseerd te houden. @Salcia, ook spannend bij jou, hopelijk is het raak.
Een goedenavond allen! Hier nog ff een berichtje vanaf de bank, anders loop ik zo achter, haha Masami, blij dat prikken je meeviel. Goed gedaan! Heb ook extra naalden van verpleegkundige meegekregen, maar niet de originele puregon naaldjes. Deze passen ook, mr dikker en botter, dus naar om te prikken. Zit nu op kantoor met meer stessen die met fertiliteitsbehandelingen bezig zijn. Collega die ICSI doet had nog puregon naalden over, dus morgen weer voorraad. Lijkt wel drugshandel, hahaha Sammy, welkom bij de IUI sept meiden. Is IUI in eigen cyclus zonder hormonen? en zonder pregnyl? Tja, als bij jou verder geen probleem is gevonden heb je ook geen hormonen nodig toch? Zou je aan eigen eisprong genoeg moeten hebben. Gaan ze je volgen met echo' s of moet je ovutesten doen? Wens je veel succes bij deze, blijf positief, schijnt te helpen...? Salcia, ooooo spannend! Nog geen ongi? Ik duim ook voor jou hoor. Dat er maar zsm vele dames dit topic verlaten en in het zwanger zijn hoofdstuk verder chatten. Heb je nog niet getest? Wat hardcore sterk van je! Eki, ben jaloers!!! Op jouw eitjes....wil ik ook. Echt mooie grote toppers, en spannend morgen. Alvast veel succes gewenst hoor, ben benieuwd. Allen, wbt vriendenkring, alleen degenen die het hebben meegemaakt snappen het echt. Aantal mensen leven zich wel aardig in, en zijn een goed luisterend oor. Maar ook horken, die precies het verkeerde zeggen. Zo van; t komt wel goed.... Nou, wil gewoon horen dat zwaar K..is voor ons! Of de opmerking: je hebt toch al een kind? Tja, maar dan kan ik nog wel vertdrietig zijn dat de 2e niet komt....En mn moeder: je moet het loslaten...t zit tussen je oren. Vlgns mij zit het tussen nm benen...toch? Mr ja, allemaal goed bedoeld alleen soms kan niemand meer iets goeds zeggen, dan doet alles pijn. Jullie zullen het wel herkennen... Ik morgen weer FM...ben benieuwd. Laterrrr
Ik heb het er in mijn omgeving niet veel over, ze zijn of wel positief, maar begrijpen het niet of ze staan er niet achter en dan krijg je ook geen begrip, want dan moet ik het maar niet doen . Laatste keer dat ik checkte was het toch echt mijn eigen leven, maar helaas zijn er altijd mensen die vinden dat hun wel kunnen bepalen hoe ik dat moet invullen :x. Het is al moeilijk genoeg zonder bemoeienis en "goede" bedoelingen.
Ik heb ervoor gekozen om het deze keer tegen niemand te zeggen, op een vriendin na, om toch wat te sparren. Ik vind het juist leuk om net als ieder ander het een verassing te laten zijn. Ik weet namelijk zeker dat in mijn familiekring etc.. dit als een verrassing komt. (mocht het lukken). Maar doordat ik al een kindje heb via de MMM, weet ik wat ik kan verwachten. Bij de eerste hebben we het dan ook wel gedeeld met anderen. Ik vind het wel raar dat anderen er dan zo makkelijk over kunnen praten, alsof het niks is. Ik heb daar nu dus geen last van, maar kan me voorstellen dat het frustrerend is! Succes meiden! en we kunnen hier altijd sparren!