IUI september

Discussie in 'MMM clubs' gestart door muk, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh wat wordt hier gezellig en veel gekletst zeg, wat een verademing na mijn twee duffe rustige andere groepjes. En iedereen maakt hier gewoon hetzelfde mee zo'n beetje. Nou ik zal jullie vertellen... normaal heb ik dus op 10dpo al een lagere temp zo rond de 36,6 en na mn ei heb ik altijd een temp van 36,8. Voor mn ei is die temp 36,4. Vannacht 10dpo was mn temp 36,9 en na nog eens vijf uren slaap was die 37,0. Dit is voor mijn doen dus erg hoog! Dus of ik heb deze keer een langere cyclus of ik ben zwanger. Dus vandaag getest maar spierwit. Maar dat is op 10dpo misschien nog wat te vroeg. Heb gisteren een test gedaan om te checken of Ovitrelle eruit is en toen was de test al wit. Ik test dus idd ook altijd even om dat te checken. Als je dan daarna een licht streepje hebt, dan weet je in ieder geval dat het niet meer van de injectie komt. Nou het is hier dus nog even spannend.

Muk, zo zie je maar, morgen testen zou voor jou ook nog erg vroeg zijn, want jij hebt 10/9 je IUI gehad he? Ik heb 9/9 mn IUI gehad. Maar ja er zijn genoeg meiden die 10dpo en soms zelfs al eerder positief testen. Succes!! :)

Eli... ik eet/drink sowieso niet erg slechte dingen voor een evt zwangerschap. Idd af en toe een wijntje net als vele anderen. Dit drink ik altijd gewoon tot de evt innesteldag. Dus vanaf 5dpo drink ik geen alcohol meer. Het schijnt beter te zijn om tijdens het proberen zwanger te worden helemaal geen alcohol te drinken. (Ja ik lees veel onderzoeken dingen) maar dat gaat me te ver, want dan had ik al 2,5 jr geen slok mogen nemen. En het leven gaat gewoon door he. Wel probeer ik wat te matigen met suiker. Want dit schijnt ook erg slecht te zijn.

Vlinderr, een keer wat filet american kan echt geen kwaad. Wat er ook al gzegd werd, je bent nog niet via de bloedlijn verbonden. Dus kan echt nog geen kwaad. Zelf ben ik wel zo'n typje die het niet zo snel zal nemen. Maar dat is meer een gevoel. Maar voel je maar niet schuldig. Jou gevoel van komt 't ooit? Ja dat herken ik wel. Gisteren had ik echt een dipdag, heb echt even een potje zitten huilen. Voelde me zo;n mislukkeling.... zo van ik kan mn man geen kinderen geven en in de tijd dat ik zwanger probeer te worden; hebben sommigen om me heen al een kindje ter wereld gebracht en intussen alweer zwanger en bijna uitgerekend van de tweede. Dat voelt wel eens frustrerend. En ik vlieg om de dag naar het ziekenhuis voor een echo, prik mezelf rot en niks helpt. Maar we moeten hoop houden... uiteindelijk zal het vast een keer lukken en er is nog zoveel mogelijk. Je hebt in principe zes IUI pogingen en daarna komt IVF. Dus nog kansen genoeg he.
    Ik voel trouwens niks eigenlijk. Ja vannacht wat steken rechts onderin mn buik, maar die steken zeggen me niet zoveel, want die heb ik elke cyclus eigenlijk wel. Ben niet misselijk, of moe of whatever. Pff

Stewardess72, veel succes met je IUI donderdag, spannend he, zo'n eerste keer. Ik moest een kwartier blijven liggen na die tijd. Van de behandeling zelf voelde ik weinig, beetje gekriebel meer niet. Mijn man mocht het zelf inbrengen, dat vond ik wel mooi. Heb de rest van de dag wel erg buikpijn gehad, maar denk dat dat van mn twee dubbele eisprong kwam en niet van de IUI op zich. Wij hebben folders meegekregen over IUI en daar stond in dat de man twee dagen voor de IUI geen zaadlozing moet hebben ivm de zaadkwaliteit. De dag daarvoor hebben we het dus wel gedaan. Ook omdat ik bang was dat de eitjes stiekem eerder zouden springen en we het moment dan zouden missen. Zaad blijft bovendien soms wel vier dagen leven, dus dan staat er vast wat klaar. Ik begrijp je ondekerheid. Waardeloos. Wel apart dat ze dat tegen je gezegd hebben vind ik. Want het zaad wordt juist beter van kwaliteit als je het om de paar dagen doet. Dan krijg je nieuw aangemaakt zaad ipv "oud zaad". Het kan wel zijn dat je hoeveelheid zaad wat afneemt, maar ze brengen al in vanaf 1 a 2 miljoen zwemmers. Per ejacuatie komen er 100 a 200 miljoen zwemmers vrij. Bij ons bleef er na bewerking nog 26 miljoen over. En dat terwijl wij dus twee dagen daarvoor gewoon nog even voor een extra kans gezorgd hebben. Ik hoop voor je dat het meevalt en dat je ei je voor de gek heeft gehouden en wel gewoon donderdag springt.
    Doe je trouwens aan Tarot? Wat interessant!! Ik ben bij een paragnost geweest en deze zegt dat ze kindenergie in mn buik voelt, maar dat ze niet weet wanneer het komt, maar wel snel. Nou ik ben benieuwd. Een andere paragnost zegt oktober en tsja dat is het nu nog niet. En als ik nu ongesteld word, ga ik een maand aan de pil vanwege een vakantie. Zou dan half oktober ofzo weer kunnen beginnen.

Salcia, nogmaals gefeliciteerd, toch mooi die clearblue testen he die meteen zeggen hoeveel weken je bent. Wauw, super voor je! Wat moet jij je nu blij voelen :) En je hebt ons het goede voorbeeld gegeven ;) Jij hebt op 12dpo toch positief getest? Bij mij wordt altijd gezegd dat de Ovitrelle/Pregnyl na 10 dagen je lichaam uit is, dus vanaf 8 a 9dpo is het wel weg. Bij mij is dat ook altijd wel het geval. Nou als jij pas op 12dpo positief testte, dan heb ik misschien toch nog wat hoop. Deze negatieve test op 10dpo is misschien nog echt te vroeg zeker.

Masami, het streven bij Puregon is bij ons op de poli altijd 2 tot 3 eitjes. 1 is wat weinig en 4 is teveel, dan mag je er niet meer voor gaan. Bij 3 is het je eigen keus. Want bij 3 wordt je kans op een tweeling wel extra vergroot. Bij twee valt dat nog mee. Als je meerdere eitjes hebt, heb je ook meerdere gele lichaampjes die hormonen aanmaken (progesteron) die je baarmoederslijm sterk maken voor de innesteling. Daarom heb je meer kans. Het is alleen niet zo dat je een dubbele kans maakt. Want het gaat meer om de omstandigheden van je baarmoeder dan de hoeveelheid gesprongen eitjes helaas. Maar ja, ik heb al een keer drie eitjes gehad en al een paar keer twee eitjes, maar nooit zwanger.

2. myres

myres Actief lid

19 sep 2012
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik heb nog niet alles gelezen, maar wij hebben 14 september onze eerste iui gehad. Ik dacht toen ik wat op forum's had gelezen, twee weken wachten is toch niet zo lang en moeilijk, nou daar krabbel ik nu al van terug.
    Wat kruipen die dagen voorbij.

3. myres

myres Actief lid

19 sep 2012
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ salcia van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb de 11e de IUI gehad en ga morgen testen. Dus dat kan prima hoor! Je zou in theorie vandaag al en posi test kunnen hebben (5 dagen voor de NOD op z'n vroegst).

5. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Ik denk dat als je de drang hebt om te testen, dat je dan toch niet kunt beheersen...ik niet in elk geval!
    Als je maar zeker bent dat de pregnyl/ovitrelle uit je lijf is, vreselijk om vals posi te testen, toch?

Ik zou nu t liefst nr kantoor van mn man rijden, m achter zn bureau vandaan trekken en even snel naar nabijgelegen hotelkamer....t ei vangen voor ie helemaal weg is....

Mr ja, t zhuis zal toch wel weten wat ze doen? Iemand anders nog zere tieten van de ovitrelle gehad?

pfffff.....

O ja, welkom Myres, succes op de wachtbank

6. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Masami, het streven bij Puregon is bij ons op de poli altijd 2 tot 3 eitjes. 1 is wat weinig en 4 is teveel, dan mag je er niet meer voor gaan. Bij 3 is het je eigen keus. Want bij 3 wordt je kans op een tweeling wel extra vergroot. Bij twee valt dat nog mee. Als je meerdere eitjes hebt, heb je ook meerdere gele lichaampjes die hormonen aanmaken (progesteron) die je baarmoederslijm sterk maken voor de innesteling. Daarom heb je meer kans. Het is alleen niet zo dat je een dubbele kans maakt. Want het gaat meer om de omstandigheden van je baarmoeder dan de hoeveelheid gesprongen eitjes helaas. Maar ja, ik heb al een keer drie eitjes gehad en al een paar keer twee eitjes, maar nooit zwanger.

Bij ons gaan ze niet hoger dan 2 eitjes (tenminste bij mij), hebben ze gezegd. Omdat ik door mijn leeftijd (38) al meer kans had op een meerling en dat er met meerdere eitjes die kans te groot wordt.
    Bedankt trouwens voor de duidelijke uitleg.

7. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Kaatje, spannend trouwens nu ook voor jou. Hopen op een mooie posi test.

8. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Myres welkom hier :) en ja wachten duurt altijd gruwelijk lang.

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Whahahaha! :D Ik kan me me overigens je gevoel wel voorstellen hoor! Kun je je ziekenhuis niet bellen? mss ff een echo om te kijken of je ei er nog zit? ;) zo niet, dan snel aan de klus??? frustrerend, he?! Of je moet morgen vragen of ze niet alsnog een echo maken van te voren. Ben je misschien wat gerustgesteld, anders zit je twee weken in spanning (zoals ik met m'n ei)..;)

10. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Bij ons hebben ze het trouwens nooit over twee eitjes of nog meer.. een is genoeg zeggen ze dan. mss kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan. :D

11. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Welkom hier!! Ik zie dat je helemaal nieuw bent bij zp. Klets gezellig mee! (Je kunt ook een banner plaatsten als je dat leuk vindt). Vind ik altijd handig om bij anderen te zien wanneer, hoe en wat... :D;)

En wat het wachten betreft... ja, die weken zijn slooooooopend!!!! ik vind 2-4 weken ervoor spuiten ook niet leuk, maar die tijd gaat voor m'n gevoel wel snel voorbij. Maar de tijd na je ei, vreselijk! Die kruipt idd!

12. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Begin spotting hier al aanwezig. Wat wil zeggen morgen ongesteld en beginnen met de pil. Even pauze. Voor jullie allen veel succes en hopen om een beter resultaat dan bij mij met IUI-poging 1.

13. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @vpkaatje...Kan het geen innestelingsbloeding zijn? je zit nu 11 dpo?? Op hoeveel dpo wordt je normaal ongi??

14. wachtenopwonder

wachtenopwonder Bekend lid

16 apr 2012
    570
    1
    18
    Hallo dames,

Ik ben niet zo heel erg actief hier maar ik wilde graag mijn verhaal met jullie delen :) Wij hebben gisteren onze eerste IUI gehad. Vorig jaar en dit jaar hebben we 3 vroege miskramen gehad, maar alles is in orde met ons dus ze zeggen dat we 3 keer pech hebben gehad. Omdat het nu al 2,5 jaar duurt hebben we besloten om IUI te gaan proberen.

Ik had 1 follikel en ze hebben 2 miljoen zaadjes gebruikt, 80% was goed beweeglijk. Wat vinden jullie is dit een goede uitslag? Ik word een beetje onzeker omdat ik getallen zoals 15 en 20 miljoen voorbij zie komen. Het ziekenhuis zei dat het uitstekend was...

Ik vond het natuurlijk spannend en ik voelde er niet veel van. Na 10 min gelegen te hebben kon ik weer naar mijn werk :)

Ik gebruik 3 x 100 utrogestan bollen om mijn luteale fase te verlengen.

Ik wens iedereen succes tijdens de wachtweken en hopelijk met goed nieuws als resultaat :) En dat ik over 2 weken ook met goed nieuws kan komen :)

15. sammy1983

sammy1983 Lid

17 sep 2012
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ik weer,
    Vandaag weer na het ziekenhuis geweest ,heb rechts een eitje van 14 bijna 15,ziet er dus prima uit,ze gaan er vanuit dat van het weekend het gaat gebeuren,ben echt heel benieuwd......
    Vrijdag moet ik met de ovu testen gaan beginnen van het zh,heb zelf ook nog liggen en die gebruik ii al vast. Vindt het super spannend.... las net dat je na de iui nog ff moest liggen,wist dit helemaal niet. Iedereen die nog niet zwanger is heel veel succes..... en ben super blij dat ik gezellig met jullie kan kletsen ,mensen die mij wel snappen ,ook voor de mensen die wel zwanger zijn heel veel succes ben zo blij voor jullie

16. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Wachtenopwonder... Welkom hier!! klets gezellig mee. Misschien word je nog actief bij ons. ;) Spannend voor jullie. Ik kan niet zo goed mee praten over de waardes, want manlief had er zo'n 89 miljoen. Maar het probleem ligt dan ook niet bij hem, maar bij mij. Normaliter, of in de meeste gevallen, wordt er IUI gedaan wanneer de man wat minder vruchtbaar is. Ik las pas ergens, mss wel in dit topic?, dat je er met IUI 1 miljoen nodig hebt, dat dat voldoende is. dus dan zit je met je 2 miljoen dus goed! Hopelijk is het raak bij jullie!

@Sammie, je eitje groeit dus mooi, goed om te lezen. Spannend, het weekend ws. dus de IUI, leuk leuk!! Ik duim voor je! :)

17. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    welkom myres en wachtenopwonder!!
    wachtenopwonder ik weet eigenlijk niet hoe je 2 miljoen moet interpreteren, vergeten te vragen hoeveel ze er bij mij hebben ingebracht... :D wat ik wel weet is dat hij ons zh iui gedaan wordt vanaf 1 miljoen zaadjes (had je idd eerder gelezen vlinder, had ik uit mn folder gehaald :)), maar er is me ook verteld dat ze een onbewerkt kwakkie :D met onder 20 miljoen zaadcellen als verminderd vruchtbaar aanhouden.... maar er vallen er natuurlijk heel veel af als het zaad bewerkt wordt, lijkt me dan dat 2 miljoen wel genoeg is he, je hebt er uiteindelijk maar 1 nodig! ;)

vlinder, iui wordt idd gedaan bij stellen waarvan de man verminderd vruchtbaar is, maar ook (volgens mij voor een aardig groot percentage) bij stellen die onverklaarbaar kinderloos blijven...

jee wat kut stewardess... maar idd miss een idee om gewoon een echo te vragen? weet je op zn minst of je nog 2 weken in spanning moet zijn of niet.

he kaatje wat balen als het idd je ongesteldheid is... misschien toch nog hoop op een innestelingsbloeding?

muk, volgens mij is het bij iedereen weer anders, de 1 test 6 dagen voor nod al positief en de ander pas 3 weken erna.... zou het gewoon doen als je dat wilt, weet je in ieder geval iets.

ik weet niet meer wie het er precies over had, maar bij ons in het zh doen ze iui in principe alleen met 1 of 2 eitjes. maar misschien dat ze bij 3 de keus bij jou laten, ik weet het eigenlijk niet :( heb het ook niet gevraagd, 2 vond ik best :D gyn zei wel dat de kans op een zwangerschap met 2 eitjes sowieso groter is, maar de kans op een meerling (en dus complicaties) ook, het is dus aan jezelf of je dat wil of niet.... persoonlijk lijkt me een tweeling toch wel erg leuk :D

nog ff voor degenen die het hadden over wel of niet na de iui moeten blijven liggen, en zo ja hoe lang, ik kwam dit artikel toevalig tegen:

Wat verwacht u? Resultaat Bedrust onderzoek
    duidelijk toch :D

nog ff hier: gisteren hele avond een gevoelige onderbuik gehad, niet pijnlijk maar alsof er druk op stond, een beetje alsof je heel nodig moet poepen (sorry :D), vanochtend ook nog een beetje en nu alleen als ik mn buik aanspan. meer meiden die dit hadden na de iui of ligt het aan mij??

18. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    en misschien ook nog interessant: het slagingspercentage en factoren die daarop van invloed zijn:

Onderzoekwijst uit dat het zwangerschapspercentage na een gestimuleerde IUI behandeling iets hoger ligt dan na behandeling in de natuurlijk cyclus. Echter, een gestimuleerde behandeling brengt meer stress met zich mee, omdat de vrouw zich dagelijks hormooninjecties moet toedienen. Ook is er een grotere kans op meerlingen. Tenslotte bestaat een kleine kans op het optreden van het Ovarieel Hyperstimulatie Syndroom.

Uit een onderzoekdoor het Fertiliteit centrum Elisabeth Ziekenhuis Tilburg blijkt dat de kans van slagen van een IUI behandeling sterk afhankelijk is van de onderliggende oorzaak. Zoals te verwachten, is de kans op een geslaagde IUI poging het kleinst bij geblokkeerde eileiders ('tubapathologie'; 3,4%) en ernstige endometriose (4.8%). Het meest kansrijk is IUI wanneer de oorzaak ligt in de hormonale huishouding bij de vrouw ('hormonale factor'; 18.3%). Dit is waarschijnlijk te verklaren doordat deze vrouwen een gestimuleerde behandeling hebben ondergaan, waarbij de stimulatie de hormoonhuishouding tijdelijk heeft hersteld. Ook als de oorzaak ligt bij een verminderde kwaliteit van het zaad ('andrologische factor') dan is de kans op slagen relatief groot (15.3%).

Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat ook de leeftijd van de vrouw een belangrijke factor bij voor het slagen van een IUI behandeling. De grootste kans op slagen is bij vrouwen van 28-29 jaar (19%), afnemend tot rond 5% bij vrouwen van 40 jaar of ouder.

Het aantal beweeglijke zaadcellen blijkt ook invloed te hebben op de kans op succes. Bij minder dan 1 miljoen opgewerkte zaadcellen (dit is het aantal goed mobiele zaadcellen dat overblijft na opwerking) is de kans op succes het laagst (5.8%), oplopend naar 18,6% bij 5-10 miljoen opgewerkte zaadcellen. Vreemd genoeg neemt de kans weer wat af als er meer dan 10 miljoen opgewerkte zaadcellen zijn.

Uit een onderzoek blijkt dat bij stellen met onverklaarde onvruchtbaarheid of stellen waarbij de man verminderd vruchtbaar was, de kans op zwangerschap per ongestimuleerde IUI poging 7.4% was, en per gestimuleerde IUI poging 8.7%. Bij soortgelijke stellen die een IVF-behandelingen ondergingen was de kans op zwangerschap per IVF-cyclus 12.4% .

19. wachtenopwonder

wachtenopwonder Bekend lid

16 apr 2012
    570
    1
    18
    @ Vlinderr - Wow 89 milljoen dat is een hoop! Is dit je eerste IUI? Ja inderdaad er is er maar 1 nodig ;) Het ziekenhuis heeft verschillende testen gedaan en er is nooit gezegd dat mijn man verminderd vruchtbaar is dus het zal allemaal wel prima zijn. Ik zie dat je nog een weekje moet wachten, de laatste week is echt slopend! Ik hoop dat het raak is.

Eki, ik heb ongeveer 10-15 minuutjes rustig gelegen met een boekje erbij. Goed om te lezen dat het de kansen vergroot ;) raar trouwens dat de kans afneemt bij meer dan 10 miljoen zaadcellen :s Ik heb trouwens niets gemerkt aan mijn buik na de IUI, en de dag daarna ook niet. Wanneer heb jij je IUI gehad? Als het een paar dagen geleden is dan zou het de innesteling kunnen zijn

20. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Heee allen,

Wow, zoveel berichtjes dat ik ff niet meer weet wie wat schreef...

Goede info over de IUI en onderzoeken/slagingspercentages.
    Wat ik gevoelsmatig al dacht klopt dus ook, bij onverklaarde onvruchtbaarheid op hogere leeftijd zijn de kansen niet groot...

Heb nog ff gegoogeld over de zere tepels, zou bijwerking van ovitrelle kunnen zijn. Maar zelf denk ik de eisprong gemist te hebben. Ik denk niet dat ze morgen nog een echo kunnen doen, de artsen doen echo's op afspraak en mijn IUI wordt gewoon door de verpleegkundige gedaan....Maar zal het vragen. Verder zullen de wachtweken voor mij nu niet echt spannend meer zijn, zie het als een gemiste poging.

Kaatje, wat spijtig.....Wens je veel succes en sterkte na je vakantie met de volgende poging

Sammy, hoop dat ze bij jou beter timen! Sowieso dus nu zelf al klussen he?
    Zorg dat er al zaadjes op de loer liggen!

Vlinderr, morgen dus testen? Goodluck, ik duimmmmm!!!!!!!

Fijne avond allen groetjes

Deel Deze Pagina