Hoihoi, Ik had mijn topic gaan voor 3de - onregelmatige / uitblijvende menstruatie -> gyn ook al bij 'Zwanger worden' geplaatst, maar wellicht door de titel en niet het juiste onderdeel op het forum een beetje weinig reactie gekregen nog... Ben opzoek naar mensen met ervaring en of mensen die mij kunnen vertellen wat ik zou kunnen verwachten. Wij voor een kleine spruit Misschien goed om even toe te lichten dat ik 2 kinderen heb met mijn ex en sinds 2,5jr een relatie heb met mijn huidige partner. Voor hem zou het zijn eerste zijn. Helaas zal mijn partner de zwangerschap niet zo 'onbezorgd' beleven als ieder ander stel, omdat laat in mijn eerste zwagerschap is gebleken dat ik zwanger was van een kindje met een neuraalbuisdefect. Uiteindelijk bleek het allemaal zo ernstig dat ik, toen het werd ontdekt met 35 weken, wist dat mijn dochter levenloos geboren zou worden. Mijn partner en mijn zoon zijn gek op elkaar en mijn zoon zou heel graag een broertje of een zusje wensen. We hebben het er natuurlijk uitgebreid over gehad en we zijn er zeker van dat we dit graag samen willen. Helaas begint het bezorgde nu al... Sinds juli vorig jaar gestopt met de pil en sindsdien geen regelmatige cyclus. Liever gezegd; mijn cyclus blijft steeds langer uit. Ik zit nu op 72 dagen en still counting; geen regels te bekennen Dus afgelopen week de huisarts gebeld en die heeft mij doorverwezen naar de gynaecoloog. Kreeg zelfs de vraag of ik niet in de overgang kon zijn? Juni 2016 ben ik behandeld ivm 3x Pap3 uitslag na uitstrijkje en ik ben ook bang dat dat misschien een en ander in mijn lichamelijke huishouding in de war heeft gegooid. Had in december voor controle gemoeten, maar wou even wachten met het maken van een afspraak tot ik weer een regelmatige cyclus (ontpillen?) zou hebben (wel zo handig met plannen van een afspraak), maar helaas is dat er dus nog niet van gekomen... Is er iemand die dit herkent en of in een soortgelijke situatie zit of heeft gezeten? Wat kan ik verwachten nu ik de doorverwijzing naar de gynaecoloog heb? Ik weet dat ze een inwendige echo gaan maken, maar verder...? ...Spannend...
Ik heb geen ervaring met je situatie, wel met de dooverwijzing naar de gyn. Hier kreeg ik na het bellen voor een afspraak eerst vragenlijsten voor mij en mijn man. Die zijn ingevuld en naar de gyn gestuurd. Daarna een gesprek met een fertiliteitsvpk om de lijsten te bespreken en onze wensen/verwachtingen te bespreken. Hierbij ook een afspraak gemaakt voor semenonderzoek en bloed prikken. A.s. Donderdag hebben we de afspraak met de gyn, dan inwendig onderzoek en eventueel nog ander onderzoek dat ze nodig vinden, bespreken van de bloed- en semenonderzoeken en hopelijk dan ook een behandelplan om mee aan de slag te gaan.
Jeetje, klinkt allemaal best heftig. Hopelijk donderdag een positief gesprek! Ik heb nog helemaal geen diagnose. De 23ste eerst inwendige echo om te kijken of ze iets kunnen zien wat verklaard dat mijn menstruatie steeds langer uit blijft. Misschien in combi met bloedonderzoek?
Lief dat je aan me denkt. Het semenonderzoek was niet goed dus moet over 6wkn opnieuw. Als de uitslag zo slecht blijft wordt het IUI of IVF
Oh jeetje. Had voor jou en je lief gehoopt positiever bericht te mogen lezen. Hopelijk toch een meevaller over 6 weken en anders weet je in ieder geval de mogelijkheden al wel.
Hoi Bacio, ik ben benieuwd hoe het is verlopen bij de gyn. Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de huisarts voor een verwijzing naar de gyn. Mijn vriend en ik zijn nu met ronde 10 bezig, normaal moet je wachten tot een jaar, dat weet ik. Maar ik vertrouw mijn lichaam niet meer, dus ik zeg gewoon tegen de huisarts dat we langer dan een jaar bezig zijn. Ik ben nu 5 dagen overtijd maar ik ben ook niet zwanger (twee keer getest). Vandaar dat ik mijn lichaam niet meer vertrouw. Nu ben ik benieuwd hoe dat dan gaat bij de gyn. En ik ben benieuwd hoe het nu met jou gaat?