Dun baarmoederslijmvlies

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Frummels, 20 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Vanwege mijn miskramen en korte luteale fase (8-10 dagen) wordt mijn cyclus nu gevolgd met echo's.

Woensdag op cd 12 was m'n baarmoederslijmvlies 5.6 en vandaag op cd 14 was dit op het dikste stukje nog steeds 5.6 (eerste twee keer dat ze meette op een ander stuk zelfs 4.8). M'n eitje was gegroeid van 16 mm naar 17.5 mm.

Herkent iemand dit en wat is ermee gedaan? Iemand tips? Zou dit gerelateerd kunnen zijn aan m'n korte luteale fase?

Liefs

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Klinkt als een progesteron tekort.
    Dat verklaart je korte LF en de minimale opbouw van je baarmoederslijmvlies.
    Volgens mij geven ze daar tijdens je LF progesteron of Pregnyl voor.

3. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Volgens mij heeft te weinig oestrogeen volgens mij te maken met geen goede opbouw van het baarmoederslijmvlies en progesteron (utro of pregnyl) vooral voor het in stand houden ervan.

Maar dan zou ik misschien van beiden tekort hebben? Ik heb ook meestl geen positieve ovulatietest waar voldoende LH voor nodig is dus misschien heb ik een algeheel hormonen tekort ofzo? Ovulatietest Loopt wel op en na eisprong af maar vaak geen knaltest. Al had ik dat de laatste twee cyclussen ineens wel voor het eerst.

Deel Deze Pagina