Voor de meiden die buiten NL worden behandelen. Hoe is de procedure? Moet je zelf contact zoeken? Waar zijn goede plekken/ziekenhuizen? Ik ben een traag respondeer en onze Z-H liever niet verder gaan en ook probeert een alternatieve protocol of zo, gewoon niks. Ik lees wel vaak dat in België of Duitsland dit niet per ze een reden is om niet wat te proberen.
Ik ben in België onder behandeling (Gent). Ik heb zelf contact gezocht en een afspraak gemaakt. Had wel een verwijzing nodig van de huisarts en die heb ik 'm gevraagd. Qua verzekering moet je goed uitzoeken bij welke verzekeraar je wel en niet kan aankloppen, ik zat eerst bij een andere verzekeraar en ben dit jaar geswitcht ivm ons traject in Gent. Bij de intake moest ik 100,= voorschot betalen, maar ik begreep van andere dames dat dat tegenwoordig niet meer hoeft. Wij zitten bij UZ Gent en over hen heb ik niets dan lof.
Ik ben in Dusseldorf onder behandeling en daar erg tevreden. Ze kijken echt naar de persoon en passen daar het behandelschema op aan. Nederlandse artsen en assistenten. Je moet zelf bellen voor een eerste intake. Ik geloof dat de wachttijden op dit moment wat langer zijn dan gebruikelijk.
Ikzelf ben in behandeling in UZ Brussel (in Jette). Nog niet veel ervaring, aangezien ik juist mijn eerste cyclus heb doorgemaakt, maar hier komen mensen van over de hele wereld... Hier zijn IVF en ICSI ook ontwikkeld je wordt er eigenlijk op je wenken bediend, zeer tevreden! Met de "rompslomp" kan ik je niet helpen, aangezien ik zelf uit België kom en dit hier terugbetaald wordt door de mutualiteit...