Hoi meiden, Ik zit er toch een beetje mee. Ben over een aantal weken afgestudeerd en druk aan het solliciteren. Nu heb ik dinsdag een gesprek voor een fulltime baan. (solliciteer het liefst op parttime, maar er moet toch geld in het laatje komen..) Maar volgende week vrijdag een gesprek bij de fertiliteitsarts om van clomid over te stappen op menopur (ivm dat ik erg veel last heb van de bijwerkingen van clomid en dit met menopur minder moet zijn). Nu vertelde de fa mij dat je tijdens de menopur regelmatig langs moet komen voor een follikelmeting. Dat heb ik niet gehad met clomid. Maar hoe regelen jullie dit met je werk? Ik wil liever niet moeten vertellen waar we mee bezig zijn, maar het kan zomaar voorkomen dat ik in 1 week 3x later moet beginnen vanwege zo'n meting. Ik ben dus erg benieuwd naar jullie ervaringen en hoe jullie dit oplossen.. Liefs
Ik moest toen met clomid ook vaker langs komen en heb dit toen wel tegen mijn leidinggevende gezegd. Je kunt het anders vaag houden? Dat je onder behandeling bent bij een arts en regelmatig voor controle moet komen? Je kunt aangeven dat je het verder liever prive houdt. Ze mogen er verder wel naar vragen, maar je hoeft geen antwoord te geven! Alleen een arboarts mag verder vragen (die heeft ook beroepsgeheim en mag verder niets inhoudelijk tegen je werkgever vertellen). Succes in elk geval!
Mijn werkgever weet van mijn probleem, al vanaf het begin dat ik daar werk. In mijn proeftijd mocht ik altijd later binnenkomen of tussendoor gaan. En werk er nu na 1,5 jaar nog steeds. Mijn werkgever is erg makkelijk, maar heb een functie waaruit ik ook vanuit huis kan werken. Kan dus bijv. me laptop meenemen en het gemiste uurtje 's avonds weer inhalen . Maar dat hoef ik niet eens van me werkgever. Werk voor een directeur (directie secretaresse) en hij vindt alles prima . Als onze wens maar vervult wordt. Heb het echt getroffen. Maar zou wel zodra je er werkt eerlijk zijn hierover, want vaak zijn werkgevers wel coulant heb ik gemerkt.
Ik ga bij P&O werken dus weet ook vanuit die blik dat werkgevers er heel star in kunnen zijn.. Vind het gewoon griezelig om zoiets te vertellen. Ze kunnen je er natuurlijk niet om ontslaan bijvoorbeeld in je proeftijd, maar dan vinden ze vast wel iets anders waardoor ze het alsnog geloofwaardig laten klinken. Want zij zien dan natuurlijk iemand die misschien wel op korte termijn zwangerschapsverlof wil genieten en dan moeten ze weer iemand anders inhuren voor die tijd. En je mist natuurlijk wel veel tijd in je inwerkperiode.. Het is momenteel vrij lastig om werk te vinden dus vind het ook een groot risico om te nemen om dan bijvoorbeeld mijn baan hierdoor kwijt te raken in de proeftijd.. Lastig!
Je kan ook zeggen dat je onder controle staat wegens het uittesten van een medicijn (iets onschuldigs). Of de gok erop wagen. Zelf heb ik een tijdelijke baan en vanaf sept. volledig en pas in januari evt. een vast contract. Ze weten het wel en ik neem maar de gok dat het goed komt. En anders is het toch niet de juiste baas voor mij. Suc6!
@ lente, ja daar heb je misschien wel gelijk in. Het zou toch erg zijn als je voor je werk iets moet opgeven waar je heel gelukkig van zou worden. Maar vind het wel lastig, want ik wil ons kindje uiteraard het allerbeste geven en dat zou het wel makkelijker maken als ik ook een baan heb.
Ik denk altijd maar (heel cruw) een baan is niet voor je hele leven, een kindje wel! Ik zou egwoon zeggen dat je wegens medische redenen onder controle staat en soms 3x per week in een maand op onderzoek moet. Meer niet..
als je zegt medische redenen denken ze misschien: jeetje die is dus ziek, of die heeft iets. Een kinderwens is geen ziekte (hoewel je er soms best beroerd van kunt zijn) maar als je openheid van zaken geeft aan de leidinggevende mag deze dat niet zonder meer aan je collega's vertellen. Mijn werkgever weet het ongeveer... wel dat we het gaan doen. En van de zomer.. maar niet dat het al volgende maand is. Met vrij geven doet hij niet moeilijk. Ik heb het wel getroffen hoor moet ik zeggen.