Iui te laat?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Flowertje27, 31 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Meiden, ik vraag me wat af!

Ik had vrijdag om 12:00 follikel meting:
    De 3 Eitjes waren 16,20, 21mm. Die ochtend had ik ook vruchtbaar slijm merkte ik. Die avond ervoor eigenlijk al.
    Heb ter plekke de ovitrelle gezet en zaterdag om 09.30 IUI.
    Maar springen die eitjes van 20-21mm niet al? Ik vroeg dat aan de verpleegkundige en die zei “nee hoor dat komt door de Clomid”
    Maar ik vraag me af: is dat echt zo?
    Ik heb vrijdagavond een beetje last van mn onderbuik gehad, dus als dat mn eisprong was waren we toch te laat….

Vorige maand (met natuurlijke cyclus) had ik op cd12 een ei van 13mm en op donderdagochtend cd15 een knal positieve ovulatietest. Dus er vanuit gaand dat ze 2mm per dag groeien… had ik dus met 19mm al een positieve ovulatietest en waarschijnlijk met 21mm eisprong…

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Als ik het goed begrijp waren de eitjes vrijdag om 12 uur nog te zien op de echo en nog niet gesprongen? En heb je zaterdag om 9.30 de iui gehad.

Klinkt voor mij dat je dan prima op tijd was.

En wat je voelt is doorgaans niet de eisprong zelf maar de laatste groeispurt.

Spannend!

Flowertje27 vindt dit leuk.
  3. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Je bent sowieso op tijd. Normaal is IUI ongeveer 36-40 uur na ovitrelle. Afhankelijk protocol van ziekenhuis of kliniek.
    Het antwoord van de verpleegkundige klopt niet. Clomid zorgt ervoor dat er meerdere eitjes rijpen en ovitrelle dat ze springen. Als de follikels nog intact waren zet de ovitrelle ze aan tot springen. Zo moet je het zien.

Mokski vindt dit leuk.
  4. Mopsje23

Mopsje23 Actief lid

28 dec 2022
    341
    243
    43
    Vrouw
    Ik had ook begrepen dat met medicatie de eitjes vaker groter worden voor ze springen dan in je normale cyclus zonder extra hormonen. Klopt dat dan niet?

5. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    De verpleegkundige bedoelde idd dat de eitjes groter groeien dan “normaal” en ze dus daarom nog niet uit zichzelf gesprongen waren.

Milkyway7 vindt dit leuk.
  6. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    In een normale cylcus groeit er maar 1 eicel per maand ( als het goed is hè, kan natuurlijk ook 2 zijn zie tweelingen bijvoorbeeld)
    Ik heb niet gezegd dat ze niet groter worden toch?

7. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Ik begrijp je onzekerheid volkomen. Ik had ongeveer hetzelfde scenario in augustus. Maar ondertussen 20 weken zwanger. Ik was ervan overtuigd dat de IUI te laat was :) probeer te vertrouwen op de keuzes van de arts/verpleging. Ze weten meestal wel waar ze mee bezig zijn ;) je maakt sowieso een kans. Succes!

Flowertje27 vindt dit leuk.
  8. Mopsje23

Mopsje23 Actief lid

28 dec 2022
    341
    243
    43
    Vrouw
    En ik heb niet gezegd dat je zei dat ze niet groter worden ;) de vraag kwam bij me op naar aanleiding van bericht van TS en je antwoord dus daarom stelde ik hem.

9. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Zag gister op mijn applewatch dat mijn temperatuur (die houdt cyclus bij) zondagochtend nog laag was…. Dus hij was nog niet gesprongen die zaterdag. Nou ben ik zondagmiddag wel begonnen met Utrogestan:| stond op het doosje dag na iui. Nu eigenlijk weer bang dat ik de Utro te vroeg ben begonnen omdat dit de eisprong kan tegenhouden. Zondagavond had ik m niet om en dinsdag was hij flink gestegen. Maar dat komt ook door de Utro geloof ik..Lekker dan al deze onzekerheden :roflmao: Nouja niks meer aan te doen en we will see…

10. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Beetje stom, maar zondag had ik niet gekeken naar mijn temperatuur (Applewatch meet dit) en die was dus nog heel laag in de ochtend. Was er wel vanuit gegaan dat mn eisprong inmiddels geweest was. Zondagochtend wel wat krampjes gehad. Ben echter wel zondagmiddag om 15:00 met Utrogestan begonnen. Maandagochtend niet gemeten en dinsdag was hij erg hoog maar dat komt natuurlijk door de utro. Hoop nu dat ik niet te vroeg was met die utro.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina