Hoi allemaal, Ik zit al bijna 1 1/2 jaar in de MMM en na eerst clomid te hebben gehad sinds vorige maand Puregon en Pregnyl. Vorige cyclus al op dag 10 een mooie folikel en nu deze cyclus zit ik op dag 20 en nog geen mooie folikel, oftewel het slaat niet aan. Vandaag gesprek over hoe en wat verder. Nu dus de vraag: Bij wie werkte de Puregon ook niet en op wat ben je toen overgestapt? Ik ben benieuwd
Hoeveel eenheden heb je gespoten? Puregon slaat eigenlijk bij iedereen aan, alleen heeft de een een hogere dosis nodig dan de ander. Hier werd de dosis net zolang opgehoogd totdat er een follikel groeide, de cyclus werd niet afgebroken. Soms is het even uitzoeken op welke dosis je het beste reageert. En je hoeft ook niet elke keer hetzelfde te reageren op een gelijke dosis. Dus de volgende keer waarschijnlijk toch iets meer spuiten, denk ik. Succes!
Idd misschien heb je te weinig eenheden binnen gekregen. Hier kreeg ik in de eerste ronde 50IE en meteen eerste FM een superei. Niet zwanger, 2e ronde weer 50, niks behalve een enorme cyste. 3e ronde ook 50IE, overstimulatie. 4e ronde 25 + een klikje, superei op eerste FM en raak. Is volgens mij bij iedereen anders en verschilt ook nog eens per ronde. Resistentie voor spuithormonen bestaat wel maar de kans dat het gebeurt is zo ongelofelijk klein, zou me er niet teveel zorgen over maken hoor! En anders zijn er nog andere spuithormonen zoals Gonal-F en Menopur.
Hoi Sjudith, Bij mij sloeg de puregon de eerste x wel aan,....de tweede x heb ik tot ergens in de 40 dagen gespoten met weinig groei,..dus afgebroken de derde x weer weinig reactie op dag 20 gestopt met spuiten en opgewekt met provera 10 dagen, op dag 3 bloedprikken en nu moet ik morgen terug om te kijken hoe of wat,.....ben zo benieuwd! Ik zal je morgen anders donderdag ff laten weten wat er is uitgekomen. groetjes Rissy
Ik had de 1e cyclus 50 EH en op dag 10 al een superfolikel dus kreeg ik Pregnyl. Nu spuit ik 75 EH en op dag 20 nog amper groei
Dat kan helaas. Soms slaan hormonen heel wisselend aan. Volgende keer dus maar met een hogere dosis beginnen. Je mag maximaal 400 IE spuiten, geloof ik. Dus dan heb je nog ruimte genoeg om de dosis te verhogen!
vandaag in het zh geweest,....ik moet eerst afvallen,...dan pas gaan ze verder met me,....ik kreeg nog net even een verwijsbrief voor de dieetiste mee en tot september! Dit was dus niet wat ik had verwacht!!!!! Ben best verdrietig hierom,......qua gewicht scheelt het 5 kilo met hoe zwaar ik was toen ik zwanger werd van mijn zoontje!!!! Dames heel veel succes verder!! p.s. bij mij zijn ze gestopt met ophogen tot 150,..meer dan dat zou voor ivf behandeling zijn. Overal werken ze dus anders,.......snap er helemaal niks meer van!