Zijn er hier meer dames met een verhoogde kans op een overstimulatie? Ik heb na mijn punctie in 2012 (12 eicellen) overstimulatie gehad toen ik zwanger was. Nu beginnen we weer met een nieuwe icsi en ben ik erg bang voor weer overstimulatie..... Ik krijg nu in elk geval geen pregnyl meer voor de punctie maar decapeptyl en ik krijg geen verse tp om de kans op ohss zo klein mogelijk te maken. In mijn rechtereierstok telde ze 14 follikels die klaar liggen en links een stuk of 9 a 10. Ik begin rond 19 april denk ik met spuiten van 112,5 gonal f en later cetrotide erbij. Dat overstimulatie gebeuren heeft me echt bang genaakt zeker nu ik er meer over ga lezen en lees dat het echt levensbedreigend kan zijn daar schrok ik echt van... Zijn er hier positieve verhalen te vinden van dames die overstimulatie hebben gehad en toch een 2e icsi hebben gedrurfd waarbij het wel goed is gegaan toen? Ik moet na de punctie veel drinken en absoluut 3 dagen bedrust houden en misschien wel een week zei ze. Veel drinken is 3 liter en eiwitrijke voeding...wat is dat? Hebben jullie tips? Sportdrank schijnt ook goed te zijn en Fluimucil wordt in het VU voorgeschreven weet ik tegen/bij overstimulatie. Oh ja en nog even voor mijn idee....overstimulatie wordt vooral erg na een hcg prik Pregnyl dus of een zwangerschap dus weer Pregnyl klopt dat? Als je voor de punctie overstimulatie krijgt loopt het dan milder? Ik hoor graag wat meer verhalen/ervaringen
Ik had al overstimulatie al tijdens het prikken. Ze konden de hormonen noet verlagen omdat anders de eitjws te klein bleven. Uiteindelijk besloten om toch een punctie te doen. Achteraf had was het geen beste keus al ben ik al met al erg blij met de 11 cryo's die we er van hadden. En uiteraard geen vesre tp. Maar wel 22 goede eicellen. Ik had al een blaasontsteking tijdens de punctie. Daar kwamen ze pas achter nadat het een aantal dagen op kweek had gestaan. (Ik zei het toch ) punctie verliep niet vlekkenloos en door complicaties heb ik vermoedelijk een infectie opgelopen nadat ze wat geraakt had en ik leeg liep tijdens de punctie 😭😭 22 goede eicellen gescoord. De dagen erna verplicht rust houden en 3 liter drinken. Na 4 dagen aan de bel getrokken toen ik erge pijn had, verhoging en 2 kilo in 2 dagen aan kwam. Op controle gegaan en moest meteen blijven. Infuus met vocht en antibiotica en verplicht in bed blijven. 5 dagen lag ik in het ziekenhuis. Mezelf af te vragen waarom ik er in godsnaam aan beginnen was. In die 5 dagen 3 liter aan voxht kwijt geraakt en 9 cm buikomvang! Tijdens het traject hebben ze getwijfeld om te stoppen en met een lagere dosis hormonen opnieuw te beginnen. Denk dat als het ooit weer zou moeten dat ze dat ook zeker gaan doen. Ik gebruikte decapeptyl en 175 gonal f.
Hier geen overstimulatie gehad, maar dat is misschien net het positieve van mijn verhaal! Bij mij waren ze heel bang voor overstimulatie vanwege mijn smalle postuur. Vandaar heb ik dezelfde medicatie gehad als dat jij gaat krijgen. Echter spoot ik 150 eh gonal! En dus geen overstimulatie gehad! Ik heb wel zelf ook veel gedronken, dus dat advies geef ik je ook mee! Er zijn 15 follikels leeggezogen en daarin waren 12 eicellen gevonden. Een mooie score dus. Hopelijk heeft deze medicatie een positief effect op jou en heb je een mooie opbrengst! Succes!
Dames ik wil nog even laten weten dat ik vandaag de punctie heb gehad. Op de echo steeds 15 eicellen te zien en ze hebben er vanmorgen maar liefst 24 gevonden!! Ik krijg dus geen verse tp dat vind ik ook helemaal niet erg. Maandag horen we hoeveel cryos er zijn ingevroren hoop op toch een aantal.... Ik heb heen pregnyl gebruikt voor de punctie maar decapeptyl dus overstimulatie kan eigenlijk niet voorkomen nu zei de arts. Rustig aan doen en veel drinken minimaal 1.5 liter. Ik heb behoorlijk wat pijn nu hoop dat het snel wat minder wordt...