start suprefact en menopur

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maui78, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    hoi,
    zijn er hier ook meiden die suprefact en menopur moeten nemen hebben en die hun ervaringen willen delen.
    Hier dag 3 van suprefact en al duizelig en high in the sky, en ook wat emo...:(

xxx

2. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi

ik ga deze week starten met een schema van suprefact en menopur. jij bent inmiddels paar dagen bezig. hoe gaat het?

3. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Haai meisje,
    ik zit op dag 8 nu...
    Misschien zit het in mijn hoofd, maar ik voel mij niet te best!
    Hoofdpijn, niezen, duizelig, triest soms, gejaagd gevoel...
    Nog een weekje tanden bijten...
    Mag mij niet fixeren op de bijwerkingen zegt mijn acu, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan...
    Ik hoop dat het jou beter vergaat...
    Maar ja ik neem ook al vier maanden zoladex voor de suprefact, dus dat brengt je ook helemaal in menopauze en dat geeft ook heel veel bijwerkingen, dus misschien is het niet allemaal van de suprefact maar is het de zoladex die nog doorwerkt...
    Moed!

4. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

hoe is het nu? gisteren dag 8? Echo gehad? hoe ziet het er uit?

Ik ga vandaag of morgen starten, en vind het wel spannend. dit is mijn eerste IVF. Ik start direct met suprafact en vanaf dag 3 met 2x daags menopur.

Vier maanden zoladex, klinkt als veel. Ik ken het niet, wat voor doel dient het?

5. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Haai,
    zoladex is een middel tegen hormonale kanker enzo, maar ook voor endometriose stil te leggen en eierstokken te kalmeren.
    Gehad na mijn operatie van endometriose!
    Het gaat wel nu, ik moet pas op 30 januari voor mijn eerste echo, gewoon om te kijken of alles goed stil ligt. Dan pas begin ik met menopur...Ik heb het lange schema.
    Ja spannend je eerste IVF, dan ben je nog vol verwachtingen enzo...Ik hoop dat het je van eerste keer lukt, dan ben je gespaard van zorgen en onzekerheid!
    Veel succes meisje

6. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh, oke, het lange schema.
    ik ben vandaag gestart met de suprafact en vanaf zaterdag moet ik ook menopur gebruiken, als de uitgangsecho goed is.

ben al wel bekend met de mmm, ook bij mijn dochter hebben we veel geduld moeten hebben. dus dat is helaas niet nieuw.

maar als altijd hoop ik natuurlijk op (snel) succes, en ook voor jou!

7. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    dank u wel, ik hoop voor jou hetzelfde meid. En hoe voel je je met de medicatie.
    Hoeveel keer heb je moeten proberen bij je dochter?
    En hoe komt het dat je ivf moet doen?
    grt
    M

8. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Hoe ziet jouw lange schema er uit?

Op mijn echo was een cyste te zien. Nu over 10 dagen terug komen om te kijken of de cyste dan hopelijk weg is. Wel doorgaan met de suprefact. Inmiddels ok kennis gemaakt met de hoofdpijn en duizeligheid. En na drie eetbuien, vermoed ik dat dat ook een bijwerking is ;)

9. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @maui78,
    Vervelend dat je zoveel bijwerkingen hebt van die rommel.
    Als ik de bijsluiter ervan lees, wordt je er ook niet echt blij van.
    Het is inderdaad goed om te proberen er niet te veel stil bij te staan en het maar over je heen te laten komen, maar das inderdaad makkelijk gezegd. En die zoladex maakt het niet nog makkelijker, lees ik ook wel vaker dat mensen daar last van hebben. Morgen echo ? suc6 ! hopelijk krijg je goed nieuws en vergeet je de bijwerkingen en weet je waar je het voor doet.

@eekhoorn,
    Jij hebt hetzelfde schema als ik. Vervelend dat er een cyste naar voren komt. Meestal wilt dat nog wel eens een poging in de war gooien. Heb je iets gekregen om die weg te krijgen ?

Wij zijn zaterdag begonnen met suprefact en gisteren met de menopur en hebben za 02.02 uitgangsecho.

Liefs,
    Jolanda

10. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maui, benieuwd naar je echo, laat je het weten?

Hoi Jolanda, jouw naam ben ik bij het lezen van andere topics al wel eens tegengekomen. Ik ben ook bij dokter S in behandeling. Ik heb niks gekregen om de cyste weg te krijgen, we hopen dat die gewoon verdwijnt, en dat ik na 10 dagen alsnog kan instappen. hoe dat precies werkt met de cyclus weet ik niet.

Jij hebt zaterdag je echo. Spannend? of is dat na zoveel pogingen anders geworden?

11. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Hoi meisjes,
    ik moet eerst 14 dagen suprefract nemen, dan menopur voor ongeveer 14 dagen. Morgen echo om te zien of alles plat ligt,
    hoop dat het er goed uit gaat zien! Fingers crossed!

@t eekhoorn
    Maar na mijn 1ste ivf hbb ze bij mij ook een cyste ontdekt.(tijdens de cryo poging), en met de 1ste ICSI was de cyste er nog altijd.
    Enkele weken nadien had ik nog last van mijn buik enzo, en toen teruggegaan, en de cyste was gegroeid. Hij zat vol met bloed en moest operatief verwijderd worden. Gaat wss nadelige gevolgen hebben gehad voor de terugplaatsing enzo. Dus nu ben ik blij dat alles weg is. De ene cyste gaat vanzelf weg, maar andere die moeten operatief verwijderd worden.
    Ik hoop voor jou dat het snel weer weg is, en dat het niet nadelig is voor je poging.
    @t Jolanda:
    jij ook heel veel succes, hou ons op de hoogte! xxx

12. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    maui,
    suc6 vandaag !

eekhoorn,
    volgens mij heb ik jou in het dd topic nog niet voorbij zien komen ? vondt het al "toevallig" dat je hetzelfde schema had als mij.. :)...ik dacht altijd dat als er een cyste zat, dat je niet meer mocht starten met een poging, dat die eerst weg moest ?..ik hoop dat die snel van zichzelf weg gaat, maar hoe je dan alsnog kunt instappen ? begrijp ik niet zo goed, maar goed..dat horen we dan wel weer.

Je kunt zoveel pogingen gehad hebben....het blijft iedere ronde toch weer spannend, want hoe gaat het deze maand, gaat het nu beter, gaat het nu eindelijk eens goed ?..altijd toch weer die vragen...

13. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

hoe is gegaan maui? ben benieuwd!

Jolanda, ik schrijf inderdaad niet mee in het dd topic, maar af en toe lees ik weleens iets. Dinsdag heb ik nieuwe echo. Weet ook niet precies hoe het dan gaat met instappen. Ik vermoed eigenlijk dat ik nu de suprefact hebt om het rustig te houden, en dat ik dan in de nieuwe cyclus als de cyste weg is, de menopur ga gebruiken. Dan is het dus uiteindelijk een maand uitstel. het is gelukkig wel een goede cyste (althans eentje waar je niet hormonaal last van hebt). wanneer heb jij een echo?

Deel Deze Pagina