Hallo, Sinds enkele weken heb ik een serieuze bobbel in mijn nek. Vorige week ben ik onder echo geweest en er blijkt een cyste met een diameter van 2.5 cm op mijn schildklier te zitten. Schildklier is normale grootte en ook de waarden zijn prima (bloedonderzoek). Morgen heb ik een RX met contrastvloeistof om na te gaan of de cyste toch niet kwaadaardig is, waar overigens weinig kans toe is. als er kans is van zwangerschap (mini waterkansje misschien) kan de rx dan met contrastvloeistof kwaad??? Heeft er nog iemand iets dergelijks meegemaakt en kan dit zijn door het gebruik van clomid? ( nu toch al een ronde of 7 gebruikt) Ik lees ook dat dit ook psychisch kan zijn? naar aanleiding van schokkende gebeurtenis ofzo? Wat denken jullie hiervan? op mijn werk wel serieuze aanvaring gehad en erna kwam die bobbel wel... Deze ronde hsg en laparoscopie gehad en mocht geen clomid en pregnyl opstarten. wel zo wat mijn slijm in het oog gehouden alsook mijn temperatuur en ik denk wel dat mijn eisprong is geweest... temp lijstje; 36.4 ; 36.4; 36.7; 37.0 en vanmorgen 37.05 Dus is wel mooi denk ik? Ik denk dat ik bij de tweede 36.4 dus mijn eisprong heb gehad. We hebben ook geklust dan. Alsook een 3tal dagen ervoor. Voor de moment ben ik wel wat moe en heb sinds gisteren een onwijze druk in mijn buik, soms wat stekering, alsof ze naald in navel steken. Ook neiging om te plassen, maar komt niet veel uit. Kan dit een gevolg zijn van de laparoscopie? of een blaasontsteking? (hoewel ik geen pijn heb bij het plassen zelf) groetjes!
Een cyste in je eierstokken door Clomid kan wel. Een cyste op je schildklier kan volgens mij niet door Clomid komen, maar zeker weten doe ik het niet. Wat zegt je arts ervan? Ik geloof er niet in dat zo'n cyste ontstaat door iets psychisch of een heftige gebeurtenis. Even navragen of de contrastvloeistof of het onderzoek schadelijk kan zijn in geval van zwangerschap. Je kunt je arts vragen of de afdeling bellen waar het onderzoek gedaan wordt. Succes & beterschap!