hoe lang moet je die progestanbolletjes gebruiken?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zara75, 8 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Normaal gesproken word ik een dag of 10/11 na de inseminatie ongesteld.Maar deze keer zit ik vandaag op dag 13.Morgen is het dus 2 weken na de inseminatie.

2. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wat vreemd dat ze dat niet verteld hebben... Ik moest ze gebruiken tot de testdatum.

Wanneer mag je testen? Spannend zeg, dat je nu verder bent dan bij de andere pogingen!

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik heb de voorgaande keren decapeptyl gebruikt,om de boel in de overgang te gooien.maar ik reageerde hier zo heftig op dat ik nu cetrotide heb gebruikt.Dit middel heeft me niet eerst in de overgang gebracht.Dus een hele andere werking.
    Ik denk dat ik daarom nog niet ongesteld ben geworden..
    Op de formulieren stond dat ik 18 dagen na de inseminatie mocht testen, maar dit lijkt me erg lang om tot die tijd nog die bolletjes te nemen.
    Ik snap het niet meer,misschien moet ik morgen maar eventjes het ziekenhuis bellen? :(

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik moest ze idd ook eerst tot de testdatum gebruiken
    ben je niet zwanger kun je stoppen
    en mocht ik wel zwanger zijn dan moet ik doorgaan tot 10-12weken ;)

maar bij elk zh is dat verschillend

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ja, maar is 18 dagen na de inseminatie niet lang?
    wanneer mochten jullie testen?
    Stel nu dat dat spul de boel tegenhoudt word ik straks misschien pas 3 weken na de inseminatie ongesteld? :(

6. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

18 dagen is dus niet lang hoor. Het kan inderdaad je ongesteldheid uitstellen, maar als je nu wel zwanger bent, is het gewoon beter om je aan die dagen te houden.

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    bij cryo mocht ik 13 dagen na tp testen
    en bij ivf 15-16 dagen na tp
    dus ik denk als het nu 18 dagen geleden is dat je al best kunt testen hoor ;)

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Haha, was het maar zo'n feest!
    Ik zit nu 13 dagen na de tp, dus ik moet nog even!
    Ik bel morgen wel eventjes het zh,toch wel handig om hun procedure te weten. :)

9. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Ik heb ook die bolletjes gekregen.. Heb ze nog niet gebruikt. Krijg binnekort de IUI
    Maar ze zei tegen mij dat ik ze 14 dagen moest gebruiken

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    lekker duidelijk dus allemaal! :rolleyes:
    Slaat toch nergens op dat daar zoveel verschil in zit...

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb de bolletjes alleen met de IVF en ICSI's gebruikt. Met de IUI's spoot ik 3x 1500 IE Pregnyl. Ik moest op de dag van de punctie (eisprong) met de progesteron beginnen en dan tot de 15e dag na de terugplaatsing (18e dag na de punctie). Ook als ik zwanger was, mocht ik dan met de bolletjes stoppen. Het is in elk ziekenhuis weer anders, dus ik zou morgen voor de zekerheid even bellen. Je kunt er in elk geval beter te lang mee doorgaan dan er te vroeg mee stoppen. Succes!

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Respect dat jij 3 keer pregnyl hebt moeten spuiten.Wanneer moest je dat dan doen?En wat voor meerwaarde heeft het om 3 keer te spuiten?
    Bij mij was elke keer spuiten weer een ramp.Megablauwe plekken en bloeden als een rund.Die plek is vandaag na ruim 2 weken eindelijk weg getrokken..
    Wat ook typisch is is het verschil in gebruik van die bolletjes.Ik moet 2 keer per dag 2 bolletjes proppen.Maar hoor ook genoeg die dat 3 keer per dag moeten..

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ligt er ook aan wat je doet
    bij ivf hoefde ik er idd 2x 2 per dag
    en bij een cryo moest ik 3 tot 4x 2 per dag

14. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Ik heb de bolletjes ook gebruikt na de IUI. Moest er 4 per dag inbrengen, 's ochtends 2 en 's avonds 2. Moest tot 16 dagen na de inseminatie ermee doorgaan en dat was tot de officiele testdatum van het zh d.m.v. bloed prikken. Hoop voor je dat het raak is en daarom je menstruatie uitblijft. Succes!

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zara Ik moest drie keer 1500 IE Pregnyl spuiten op de 5e, 7e en 9e dag na de eisprong en IUI's. Dit heeft precies dezelfde functie als de bolletjes. Met de eerste ICSI heb ik ook Pregnyl gespoten en met deze ICSI de bolletjes gebruikt. Extra Pregnyl mag je niet spuiten als je (dreigende) overstimulatie hebt, omdat Pregnyl het nog meer kan uitlokken. Ik heb zelf het liefst de Pregnyl, omdat je dan niet met die kliederbolletjes zit. En ik heb minder bijwerkingen van de Pregnyl en ik weet hoe mijn lichaam daar op reageert. Progestan kan je ongi uitstellen en kan voor echte zwangerschapskwalen zorgen, waardoor ik het gevoel had dat ik totaal niet op mijn lichaam kan vertrouwen.

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik had gisteravond de laatste moeten nemen.Maar heb vanmorgen nog een dosis genomen.
    Stel nu dat het m'n ongi tegenhoudt, wanneer zou hij dan door kunnen breken na deze laatste progestandosis?

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bij de een komt het gewoon dwars door de Progestan heen, bij de ander meteen na het stoppen en soms kan het ook nog langer duren. Helaas niet zoveel van te zeggen. Ik hoop natuurlijk dat je zwanger bent! Wanneer mag je testen?

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Vrijdag pas,zucht..
    Zit vandaag precies 2 weken na de inseminatie.
    Ik ben dus zo'n geval die altijd dwars door die bolletjes ongesteld raakt.Maar dat was toen ik de decapeptyl gebruikte.Ik werd al na 10/11 dagen ongesteld.
    Maar nu heb ik andere hormonen gebruikt,minder belastend voor m'n lijf, dus andere situatie.

19. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Balen dat je vrijdag pas mag testen. Bij mij was het altijd twee weken na de IUI, ook als ik extra progesteron had gebruikt. Met Progestan kun je trouwens niet vals positief testen, dus je zou het eerder kunnen proberen. Heel veel succes!

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik ben helaas vandaag weer ongesteld geworden..
    wat een frustrerende k*tzooi zeg..(letterlijk en figuurlijk)

Deel Deze Pagina