overstimulatie NA pregnyl??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door boefff, 21 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    is er iemand die dit ook ooit heeft meegemaakt?

ik heb nu 2 rondes puregon/ pregnyl erop zitten, maar steeds als ik voor een uitgangsecho moet heb ik follikels van 4 tot 8 CM:(.

kan het zijn dat de dosis pregnyl te weinig is voor een eisprong, en juist de follikels laat groeien ipv springen?

ik weet niet meer wat ik ervan moet denken en kan op internet ook helemaal geen info erover vinden.

liefs

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Pregnyl laat niet de follikels groeien het hormoon zorgt idd enkel en alleen voor de eisprong.

3. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    dan weet ik ook niet hoe het komt dat ik steeds overstimulatie heb..

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    4 tot 8 cm? Dat zijn zeer waarschijnlijk geen follikels maar cystes.
    Ik neem aan dat je toen een ronde hebt moeten overslaan?
    Ik heb het ook wel eens gehad. Komt niet van de pregnyl, maar van de puregon. Meestal trekken ze na een maand wel weer weg. Helaas een negatieve bijwerking van de stimulatie.
    Vaak zijn het gesprongen follikels die zich daarna weer hebben gevuld met vocht of bloed.

Maar... dat is GEEN overstimulatie! Dit is iets heel anders, wat zelfs potentieel levensbedeigend kan zijn.
    Google maar eens, dan snap je wat ik bedoel.

5. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    waarom zeggen ze dan dat het overstimulatie is? staat zelfs hier op mijn formulier..
    ze zei in eerste instantie ook dat het een cyste was, vroeg toen wat het inhield en toen zei ze dat het misschien ook een follikel kon zijn of een half gesprongen follikel.

ik weet dat het behoorlijk gevaarlijk kan als er vocht in je buik komt, ik moet nou ook op controle over een week.

ik heb toen idd 6 weken moeten wachten voordat ik verder mocht.
    heb ook op google gekeken maar vind daar eigenlijk ook niet veel op.

liefs

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan inderdaad zo zijn dat de follikels na de Pregnyl-injectie een groeispurt krijgen. Ik heb meerdere keren gehad dat er tussen de Pregnyl en de punctie nog heel veel follikels bijgekomen waren of dat ze ineens stukken groter waren. Pregnyl kan overstimulatie (OHSS) stimuleren.

7. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    ja dat meende ik dus ook al.

maar goed, als de follikel dan gegroeid is ipv gesprongen hoe kan het dan dat ik wel na 2 weken ongi ben geworden en een temperatuur stijging heb gehad.
    ik had voor de pregnyl maar 1 grotere follikel.

ik ben benieuwd wat ze er van gaan zeggen in het zh. moet 9 november voor een gesprek.

liefs

Deel Deze Pagina