Dag allemaal, Waarom kregen jullie Utro voorgeschreven bij IUI? Hoelang was je LF bijv? Hier een steeds kortere LF. laatste iui krap 11 dagen. De keren dat ik zwanger was eindigde in vmk's. Komende maandag start ik met spuiten voor mijn laaste iui en wil er alles aan doen om deze poging te laten slagen. Alleen wilde mijn ferti artsen er de vorige pogingen ook niks van weten: " bij iui moet je lichaam het nog zelf doen" Amehoela, daarom spuit ik meds en brengen jullie het zaad al in mn baarmoeder.... ja mijn lichaam doet t helemaal zelf... Ze willen ook niet prikken op progesteron. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Chantal@ Heb even voor je gezocht , lees niet dat je utra moet gebruiken. Intra Uteriene Inseminatie - Fertiliteit.info Open Forum Lees bericht Is je baarmoeder slijm nooit dik? Startpagina Mis heb je hier ook nog iets aan ,
Ik heb bij mijn iui ook utro gebruikt. Mar ik had een lf van krap aan 8 dagen. Volgens de gyn is een lf vanaf 10 dagen goed.
Idd, als je minimaal 9/10 dagen hebt zeggen ze dat je goed zit. Op een gegeven moment heb ik wel extra pregnyl (zelfde principe als utro) gekregen om LF te verlengen richting de normale 14 dagen. Maar dat was meer onder het mom van 'baat het niet dan schaadt het ook niet' Dat ze geen progesteron willen prikken vind ik raar. Dat is in de meeste ziekenhuizen standaard. Als progesteron de reden is van je iets kortere LF, dan vind ik dat wel pleiten voor een beetje extra meds...
Ik moet deze ronde ook na de IUI 1 bolletje per dag (voor het slapen gaan) inbrenegn. De reden daarvan is omdat ik na de 1e IUI al na 11 dagen ongesteld werd. Ga dit dus voor het eerst gebruiken.
hoi chantal, volgens mij wist je het van mij al, maar toch nog ff: ik heb een lf van 10 dagen, dus wel op het randje, maar dus vooral ook laag progesteron gehalte (13 op dag 8 na ei). Dus vandaar utrogestan. Ik krijg ook best een flinke dosis (3x2 pd). Mijn arts is ook van: "baat het niet, dan schaadt het niet". Moet wel zeggen dat ik het nu zelf wel irritant begin te worden want bij gebruik van utro moet je dus altijd testen (ik wordt er niet doorheen ongesteld iig) en je lf wordt dan ineens weer extreem lang. Tenminste bij mij, want na het stoppen duurt het bij mij nog 4 dagen voor ongi er weer is. Dus het plakt er al met al een week aan. Dus dat betekent ook iets meer geduld hebben. Het is dus niet alleen maar fijn. Maar ik zou dus zeker om een bloedonderzoek vragen! zeker met iui weet je precies wanneer je eisprong is en is je waarde heel netjes en precies te bepalen. succes!