Menopur ervaringen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Barbara1, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Zijn er mensen die ervaring hebben met menopur? Clomid slaat niet aan bij mij, ook na mijn leo behandeling niet.

Nu moet ik gaan starten met t spuiten van menopur om zo toch een eisprong te krijgen. Ik krijg nog een uitgebreide instructie, maar ben alvast benieuwd naar ervaringen. Zijn er misschien ook mensen die nu menopur spuiten of ook gaan starten?

Ik heb t idee dat er weinig mensen zijn die menopur voorgeschreven krijgen na clomid. Ik lees vooral veel over gonal f etc.

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik kreeg Menopur voorgeschreven omdat Clomid niet werkte.
    Helaas kreeg ik bij Menopur overstimulatie omdat dat heel lastig te doseren is.
    Ik had eerst de dosis 75, vervolgens 112,5 en daarbij geen reactie.
    Daarna over op 150 en daarmee 3 rondes overstimulatie. Tussendoor 2 rondes cystes dus moeten overslaan.
    Tussen 112,5 en 150 zijn geen stappen mogelijk, je hoogt dus per 37,5 op.

Daarna over op Puregon, en hiermee 3 keer een eisprong gehad met 1, 2 en 3 eitjes en tot nu toe nog geen cystes.

Voordeel van Puregon is dat het in stapjes van (ongeveer) 8 te doseren is. Heb je bij 100 geen reactie dan kun je 108 spuiten, en 116, 125 etc.

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb ook menopur gebruikt nadat ik resistent was geworden vsn clomid. Een lage dosering sloeg bij mij niet aan. Ik zat volgens mij al aan 125 of 150 en raakte zwanger. Helaas een miskraam. Daarna sloeg het helemaal niet meer aan en ben overgestapt op gonal.

4. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Ik heb nu 4 rondes clomid gebruikt en gister het advies van VUMC gekregen (is niet mijn eigen ziekenhuis, was voor second opinion) om op menopur over te stappen. It heb just wel een normale cyclus en elke maand een follikel groeien ook zonder hormonen. Vu vindt clomid daarom niet logisch o.a omdat clomid een negatieve invloed op je bms kan hebben en ik al korte lf heb.

Ik vind het spuiten van pregnyl een drama, ben benieuwd of Menopur ook met zo'n grote naald is...

5. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik had menopur bij mijn IVF (samen met gonal F)
    Op zich prima spul, maar het prikken is wel shit. Het is venijnig spul dus je moet echt even doorbijten. Gonal F bijv voel je echt helemaal niet!

6. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind weinig verschil tussen menopur en puregon zitten.
    Het naaldje van Menopur is ietsie groter maar is gewoon goed te doen.

Pregnyl is wel echt vervelend met lange naald en doet flink pijn bij inspuiten.

Het mengen van Menopur is ook goed te doen al is Puregon echt een stuk makkelijker!

7. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Hoi Barbara,

Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met Menopur. Na een aantal pogingen in eigen cyclus zijn wij overgestapt op iui met stimulatie.

De eerste keer was drama ik durfde niet. Manlief wilde het wel voor mij doen. Gehuild. Zweten duurde wel heel lang voordat de spuit er in ging. Dag 2 idem dag 3 ook theater gemaakt maar iets minder haha. Dag 4 en 5 alleen gedaan. Valt reuze mee. Ik moet het ook doen aangezien mijn man wel eens van huis is en niet om tijd thuis kan zijn om mij te helpen.

Op dag 10 moet ik follikelmeting en dan afspreken wanneer ik pregnyl mag spuiten

Mengen van menopur valt echt mee. Lijkt een gedoe maar zo gepiept

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

Succes en hoop dat het snel raak zal zijn

Groetjes

Happy1234

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Doseren met menopur is wat lastig.
    Wat HEEL goed is aan menopur is dat er ook iets van LH in zit en het geen synthetisch middel is. Dit werkte bij mij wel itt Puregon bijv.

Echter de groei was grillig en er was een ander middel nodig maar hoe dan ook zijn mijn ervaringen positief.

9. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

ik spuit nu al 7 rondes menopur
    het spuiten vond ik vooral een grote stap maar was zo blij dat ik van de clomid af was had daar veel bijwerkingen van
    van menopur totaal niks tot deze ronde nu alleen in bed wat opvliegers maar daar valt goed mee te leven
    in de eerste ronde injecties was ik al zwanger
    fijn om te lezen dat er nog iemand menopur gaat gebruiken ik ben er hier ook nog geen tegen gekomen
    succes wanneer start je?

10. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Bedankt voor alle reacties.

Vandaag moet ik eerst nog voor een echo terug. Zit namelijk op dag 19 van clomid en ook al was er op dag 17 weinig te zien, is de standaardprocedure dat ze tot dag 19 kijken. Gelukkig staat al wel vast dat ik van de clomid afga. Ben er gewoon een jaar mee aan t kloten geweest (met leo behandeling tussendoor dan wel).

In 1,5 jaar nog geen eerlijke kans gehad. Gelukkig kan ik vandaag wel gelijk een afspraak maken voor de instructie. Ik ben niet bang voor naalden, maar ben wel bang om ze zelf te zetten. Stel je voor dat ik t niet goed doe. Ben wat dat betreft erg onhandig.

Wat erg van je miskraam anoniempje. Wellicht kunnen we hier wat ervaringen uitwisselen. En Buurvrouw en happy zijn nu ook bezig toch? Succes voor iedereen sowieso.

11. anoniempje1989

@barbara
    2miskramen inmiddels exact een half jaar na elkaar
    maarja niets aan te doen helaas het doet pijn maar ben altijd wel zo snel mogelijk door gegaan met het traject we weten natuurlijk nooit hoelang het weer duurt voor het weer raak is

hoelaat heb je je echo? ik moet ook zo vertrekken voor een echo

12. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Snap volledig je angst om jezelf te prikken. Vind dat een heel tegennatuurlijk iets. Ik heb het nu een paar keer met Pregnyl gedaan en ik zie er de dagen ervoor al tegenop en het zweet breekt me uit op het moment dat ik moet spuiten. Begrijp wel dat de Menopur naald niet zo groot is als die van Pregnyl, dat scheelt dan neem ik aan wel. Er zal wel een bepaalde routine in komen als je een aantal dagen achter elkaar moet spuiten, maar leuk is het niet. Ben benieuwd of je er blauwe plekken aan over houdt, want dat heb ik nu met pregnyl steeds wel. Leuk als we straks in bikini op het strand lopen..

Succes met je echo.

13. anoniempje1989

@buurvrouw
    het went hoor ik heb er inmiddels ruim 100 inzitten en het prikken blijft echt niet fijn maar gaat inmiddels op automatische piloot ;)
    ik zal zo een foto plaatsen van de pregnyl en de menopur naald scheelt best wel
    de blauwe plekken zijn wisselend heb er nu 1 toevallig en ben al 9dagen aan het spuiten

14. anoniempje1989

Oranje is pregnyl
    Grijzige is menopur
    ik verdoof trouwens voor elke spuit mijn huid voel je die scherpe steek niet zo de vloeistof voel je wel trouwens

15. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    De vloeistof van Menopur vind ik best wel pijnlijk, het zijn maar gemene prikken. Bij mij komt thuisverpleegster langs om de spuitjes te zetten. Dat is gratis als dit is voorgeschreven dor gynaecoloog. Ik voel me daar toch beter bij als een "professionele" dit doet.

16. anoniempje1989

@esther
    owh dat is lekker ik kreeg prikinstructies en moest het zelf gaan doen
    eigenlijk kan je in je buik niets verkeerd doen (zeggen ze) dus prik ik zelf elke avond om stipt 18:00 eigenlijk stelt het niks voor maarja ben er ook al 111 verder als ik ze goed getelt heb haha

17. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    @anoniempje1989 - dank je, nu krijg ik er een beeld bij. Ja de naald van Menopur is wel iets kleiner ja, gelukkig. Hoe verdoof jij de huid? Ik vind de prik van pregnyl (alleen ervaring met pregnyl tot nu toe dus) zelf niet pijnlijk, maar wel het er in spuiten.

@Esther, heb jij er zelf om gevraagd of er een verpleegster langs komt om te spuiten? Of is dit bij jullie standaard?

18. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Je krijgt gelukkig van menopur zelden blauwe plekken, bij pregnyl is dit standaard!
    Maar pregnyl doet die vloeistof ook echt pijn bij het inspuiten en dat is bij menopur ook amper zo, komt vast goed hoor!:D

19. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Klinkt goed Catmommy :)!!

20. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb trouwens wel eens een mega bloeduitstorting gehad toen ik schijnbaar in een haarvaatje had geprikt...:cool:

Maar van inmiddels al meer dan honderd keer spuiten is dat maar 1 keer voorgekomen:)

Deel Deze Pagina