IUI-vraagjes....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Be Happy, 17 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Vanmorgen naar de gyn. geweest. We hebben uitleg gekregen over de IUI-behandeling. De IUI zal plaats vinden met mijn eigen cyclus, dus zonder hormonen. Dit omdat mijn cyclus en eisprong regelmatig zijn. Ook hoef ik geen fm te ondergaan. We hoeven dan alleen voor de IUI naar het zh.
    We staan nu op de wachtlijst voor IUI en dat duurt waarschijnlijk enkele weken. Dat zou gunstig kunnen uitvallen voor mijn volgende cyclus. *duimduim*

Al met al een positief resultaat. :D

Ik wil het (nog) niet op mijn werk vertellen, omdat ik net een maand erop heb zitten.

2. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Wat een fijn topic is dit! Wij krijgen morgen gesprek omdat we deze maand aan de eerste IUI beginnen, dus ik was hier wat aan het rondneuzen en kwam dit topic dus tegen :)

Ik ben er eigenlijk van uit gegaan dat het bij ons zonder hormonen gaat zijn. Ik had vorig jaar een cyclus die wisselde tussen de 25 en 35 dagen, maar dat noemden ze in het ziekenhuis nog steeds regelmatig. De laatste maande is mij cyclus heel regelmatig geworden, namelijk 27-28 dagen, dus daarom denk ik ook dat ik zonder hormonen moet beginnen.
    Bij ons zijn trouwens geen afwijkingen gevonden.

3. P26

P26 Niet meer actief

Dat zou mooi zijn, als het zonder hormonen kan.

ik ben idd gisteren ongi geworden. Vandaag gebeld voor een afspraak met de gyn. Volgens de assistente moest ik perse deze week nog voor een afspraak ivm mogelijke hormoonbehandeling?? Geen idee. Donderdag hebben we een afspraak met een andere gyneacoloog. Mijn eigen zat volgepland. We zullen dan alles wel bespreken. Hopen dat de volgende poging wel lukt.

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    P26; Was dit je eerste IUI? Hoe kan een assistente aan de telefoon weten dat je nu een hormoonbehandeling moet hebben?

Toetje; succes vandaag! Is dit gesprek met de gyn. of met een fertiliteitsarts? Wij gaan nu namelijk door naar de tweede en daarmee word ook de IUI gedaan. Althans, dat is wat de gyn. vertelde.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

O ja, dit topic had ik ook nog...:) Helemaal vergeten... Ik zie dat er flink in gekletst is! Leuk! :D

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hahahaha, dan kun je hier ook gezellig meekletsen.

7. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    We hadden eerst een fertiliteitsarts, maar die werkt er nu niet meer. Nu hadden we een gynaecoloog. Wat is eigenlijk het verschil? Wie heeft het meest verstand van deze zaken? :D

Ik dacht dat het zonder hormonen zou gaan, maar de gyn begon eerst over 6 cycli zonder hormonen en daarna meteen over eerst 3 cycli zonder hormonen en daarna 3 met. Is met hormonen niet beter? Als dat zo is wil ik ze alle 6 met hormonen hoor! :D

Groetjes Toetje

8. P26

P26 Niet meer actief

Oorspronkelijk geplaatst door Timon [​IMG]
    P26; Was dit je eerste IUI? Hoe kan een assistente aan de telefoon weten dat je nu een hormoonbehandeling moet hebben?

Hoi Timon en de rest.

Ik heb even op het internet gezocht, wanneer wij idd voor een 2e iui gaan met hormoonbehandeling, dan is het waarschijnlijk het hormoon Clomid wat ik zal moeten gaan slikken of spuiten. Wanneer dit het geval is, zal ik dit dag 5 t/m 10 van mijn cyclus toe moeten dienen. Dat is dus, neem ik aan, de reden dat ik nog perse in de 1e week van mijn cyclus een afspraak moest hebben. Vandaag om 11.30 uur hebben we een afspraak bij de gyneacoloog. Dit is dag 4 van mijn cyclus.

9. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Clomid is alleen in tabletvorm, dus dat wordt dan slikken ;)

@ Toetje het hangt helemaal af van de reden van IUI of met hormonen beter is, as je zelf een goede cyclus en zo hebt, hoeft dat helemaal niet.

10. P26

P26 Niet meer actief

Gisteren hebben we een goed gesprek gehad. Het semenonderzoek van mijn man is idd niet heel erg goed. De grens ligt bij 1 miljoen. Mijn man had de laatste keer 0.8. Nu gaan we toch nog een keer IUI doen. Volgende week woensdag begin ik met de echocontroles. Ik hoef gelukkig verder geen hormonen in te nemen, uit alle onderzoek is namelijk gebleken dat het bij mij goed is. Wanneer deze behandeling niet aanslaat en het semenonderzoek komt weer op hetzelfde uit, is de kans zeer groot dat we dan gelijk over gaan op een IVF behandeling.
    Nu hopen dat de IUI deze cyclus z'n werk doet.

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hoe gaat het met de dames?

Ik ben terug van 6 dagen Wenen met enorm zonnig/heet weer. En nu het hier zulk weer wordt kwamen we maar naar huis.:D
    Vandaag de post doorgenomen en de brief van het zh zat erbij dat ik al aan de beurt ben voor IUI! Vorige week maandag zijn we pas op de lijst gezet. Nu moet mijn ongi morgen of overmorgen doorbreken en dan gelijk bellen. Ik hoef geen medicijnen of prikken voor tijd te ondergaan. Ben errug benieuwd....

12. P26

P26 Niet meer actief

Hoi Timon,

leuk gehad in Wenen?
    Wat fijn dat jullie nu ook met IUI kunnen beginnen. Een ook zonder medicatie net als ik. Ik hoop dat dit bij jullie allemaal goed verloopt.
    Ik ben woensdag voor de eerste inwendige echo geweest. Ik moet nu eerst om de 3 dagen voor een echo, omdat ik altijd een hele late cyclus heb. Dat heb ik woensdag ook wel gezien. Dat was dag 10 van de cyclus, maar mijn follikels waren echt nog iniminie. Zaterdag mag ik weer.
    Weet je al hoe dit bij jou gaat verlopen?

groet P26

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik weet helemaal niets. Alleen dat ik vandaag mijn ongi begint te komen en ik maandag pas kan bellen. Ach, dan weet ik ook gelijk meer.;)

Wenen was echt de moeite waard. We hebben ons daar uitstekend vermaakt, ondanks mijn 2 blaren. Er is ook zoveel te zien! Nog hebben we niet alles gehad.

14. P26

P26 Niet meer actief

Hoi Timon,

Als het goed is heb je maandag gebelt. Kan je deze week nog terecht voor een gesprek?
    ik ben benieuwd

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Goh, ben ik het hier vergeten te melden. Sorry, want dat was niet mijn bedoeling.

Maandag heb ik gebeld met het zh en de aardige dame aan de lijn heeft me veel wijzer gemaakt. Vanaf zondag moet ik elke dag ovutesten gebruiken. Bij dik positief moet ik bellen om een afspraak voor de volgende dag te maken. Ik kreeg het idee dat dit zo'n 2 uur duurt.
    Ook weet ik nu dat ze uitgaan van 6 keer IUI (zonder testen of hormonen) en hierna een gesprek met een arts zal plaats vinden. Meestal betekend het dat je doorgaat voor IVF.
    Ik was toch nog best zenuwachtig.:)

Vandaag heb ik mijn leidingegevende verteld van onze kinderwens en het starten met het IUI-traject. Hij reageerde verheugd en voorzag geen problemen. Het is namelijk mogelijk dat ik op een werkdag naar het zh moet. Er is een mouw aan te passen. Ik was me toch gespannen! Maar dat was nergens voor nodig.:)

Maar hoe is het met jullie, dames?

16. P26

P26 Niet meer actief

Nou goed om te horen, ik hoop dat alles goed verloopt.
    Ik vind het wel appart dat je de ovulatie moet bekijken door middel van ovu-testen.
    Ik moet om de drie dagen voor een inwendige echo naar het ziekenhuis. Dan kijken ze hoe het eitje zich ontwikkeld en naar de dikte van het slijmvlies. Zo kunnen ze precies zien wanneer ik de ovulatie zal hebben. Dan moet ik ongeveer 36 uur voor de insimenatie een pregnyl injectie hebben.
    Morgen weer voor controle. Benieuw of het eitje alweer wat groter is. Hij groeit erg langzaam. Laatst in 3 dagen van minimum naar bijna 1 cm. 3 dagen daarna, praktisch niets gegroeid. Eens kijken hoe het morgen is.

Ik vertel denk ik na deze IUI het aan mijn teamleiding. Omdat de kans dan groot is dat we IVF moeten gaan doen. Mijn naaste collega's zijn wel op de hoogte.

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb een regelmatige cyclus van 28 dagen met ei op 14 dagen. Daarom willen ze het met ovutesten doen. Geeft ook meer rust dan om de zoveel dagen even langskomen. Ik hoef ook geen hormonen te spuiten. Nu hoeven we alleen maar naar het zh voor de IUI.

Omdat deze IUI misschien op een werkdag uitkom moest ik het wel vertellen. Ook omdat het tijdstip van behandeling vooraf niet bekend is. Ik wilde eerder wel wachten, omdat ik nog in mijn proeftijd zit. Gelukkig is deze leidinggevende heel schikkelijk en daarom heb ik het nu al verteld.

18. P26

P26 Niet meer actief

Ja dan kan ik het wel begrijpen. Idd wel fijn dat je het thuis kan doen dmv ovulatietesten. Als je idd op dag 14 zit, heb je al snel de iui behandeling. Spannend hoor. Toch ook wel fijn dat het zonder hormonen kan. Je kan hier alleen maar last van hebben. De laatste keer zat mijn op dag 26. Dat zou over 6 dagen zijn. Ben benieuwe hoelang mijn cyclus deze keer wordt.
    Ik werk bijna alleen maar avonddiensten, dus kan ik natuurlijk wat makkelijker zh bezoeken op de ochtenden plannen.

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb 19 augustus mijn 1e IUI gehad en dat was erg spannend. Al had ik er daags ervoor veel meer last van. Alles is goed gegaan. Alleen had mijn man maar 0.3 miljoen zaadcellen. Met de eerdere onderzoeken was het net onder de 5 miljoen. de oorzaak was vast dat we de avond ervoor lol hebben gehad. Maar dat was noodzaak. Oud zaad wil je helemaal niet hebben. :$
    Nog ruim een week op de wachtbank en ik heb nog steeds een goed gevoel.

20. P26

P26 Niet meer actief

Hoi Timon,

wij hebben de 22e onze 2e IUI gehad. Het zaad van mijn man zat wederom onder de 1 miljoen. Nu nog ruim een week wachten net als jij. Wanneer ik niet zwanger ben zullen wij over gaan op de IVF behandeling. Ik hoop toch echt niet dat het zover komt. Laten we duimen voorelkaar dat we we over een tijdje allemaal een positieve test hebben.

Deel Deze Pagina