Na een rust- en denk periode heb ik 30 september een gesprek in het ziekenhuis over hoe nu verder. Ik heb alleen nog een aantal vragen, en ik hoop dat mischien iemand het weet hier. Mijn eerste vraag, Zijn er meerdere ziekenhuizen hier in NL die "zoek" ICSI doen? Zo ja, waar dan? En ik had van een forumvriendinnetje hier gehoord (woont in Belgie) dat er een medicatie is genaamd : Suprefact. Dat snuif je ipv spuiten, en ik ben benieuwd of dat ook hier in NL gebruikt word? En nu een vraag waar eigenlijk niemand een antwoord op heeft, mijn man heeft zeer slecht zaad, je kan op 1 hand de levende zaadjes tellen. Is er een spontane kans op zwangerschap? En een vraag voor meiden die ervaring hebben met cryo's, waneer is er aan jullie verteld dat er wel of geen cryo's waren? 1 van de (vele) klachten die ik heb naar mijn artsen toe is dat ik pas na een week van de nega test hoorde dat ik geen cryo's heb, terwijl ze dat veel eerder wisten. Ik heb ook een week in het ZH gelegen (na TP) wegens overstimulatie en daar wist niemand hoe het met mijn cryo's er voor stond (ik zag de artsen daar elke dag). alvast bedankt! liefs mounia
Ik heb niet echt antwoord op je vragen, wel een tip/advies: zet je kritiekpunten op papier en uit deze tijdens je gesprek. Zeg alles dat je dwars zit of zat en laat de arts maar uitleggen hoe het zit. Vraag duidelijkheid. Er is altijd een kans(je) op een spontane zwangerschap als er wel levende zaadcellen zijn, maar groot is die kans natuurlijk niet, hoef ik je vast niet te vertellen. Ik ken ook iemand die met ICSI-kwaliteit zaad toch spontaan zwanger is geworden... In elk geval sterkte met alles, ik hoop echt dat je duideijkheid krijgt van je arts!
Hey Mounia, Wat een vragen he?! Het is ook zo onzeker allemaal. Ik kan je op één vraag antwoord geven, over de cryo's. Wij hoorden dat we 2 cryo's hadden op de dag dat er één emmy werd teruggeplaats. We kregen 's woendags te horen dat er 14 geschikte eitjes waren, vrijdag dat er 8 bevrucht waren en zondag bij de terugplaatsing werd er eentje teruggeplaatst en kregen we te horen dat er 2 ingevroren konden worden. Dus wel vreemd dat ze het na de terugplaatsing nog niet wisten! Sterkte meid en succes met al je vragen! Liefs Loesie
hey lieverd, het is me allemaal wat heh Ik zou wel echt naar de suprefact gaan vragen. Weet natuurlijk niet of ze het al in nederland kennen, hier bij ons in het dorp bij de apotheker kenden ze ook niet mijn prikvloeistof. Stonden me aan het kijken of ik uit een ei kwam hahha. Je weet wat ik heb gezegd, als je geen vertrouwen meer hebt, en je ziekenfonds laat evt toe dat je in jette kunt gaan. Zou ik daar eens gaan xxxxxxxx
De vraag over cyro's: daar zouden wij, ongeveer 2 weken na de terugplaatsing, per brief iets over horen. Mijn partner deed net of ze gek was en heeft een week na de punctie met het IVF lab gebeld. We kregen toen te horen dat er (helaas) geen cryo's waren. Succes!
Bedankt voor jullie reacties meiden! Ik ga idd maar een lijstje maken met alle punten die ik wil bespreken. En nu ik zo zit te denken, ik heb een afspraak s'ochtends vroeg, dan worden er altijd FM metingen enzo gehouden daar in het ZH, ik hoop niet dat ze maar 10 minuten voor ons gesprek hebben vrijgehouden
Ik weet niet in welk zh je loopt? In het AMC doen ze zoek-icsi's. Gok ook dat je daar loopt, want verder heb ik er nog nooit over gehoord. De suprefact van Elif had ik ook nog nooit van gehoord, maar zou het zeker navragen als ik jou was! Niet geschoten is altijd mis. Je kan spontaan zwanger worden, maar de kans is idd klein. Een forumdinnetje van mij had 0 zaadjes en zou opgaan voor een MESA. Bij een 2e test enkel een paar dode zaadjes. En toch zwanger geworden zonder hulp! De wonderen zijn de wereld dus nog niet uit.
Hoi Mounia, Ik wil je heel veel sterkte wensen voor bij het gesprek en bij alles wat nog komen gaat... Seprefact staat ook op de medicatielijst op de site van Freya en Freya is een Nederlandse site... Gewoon ff overleggen dus!!! Dikke knuffel!! xxx
ik was mijn topic even kwijt. maartje, oke dan is het dus gewoon ook in NL te verkrijgen neem ik aan, dank je voor de info! dreamer, ja ik loop in het AMC, zo wat een mooi wonder van je vriendin!
Mounia, Wat betreft het nieuws over de cryo's. Wij kregen dat per post te horen. Ik denk dat we de brief ongeveer een week na de terugplaatsing gekregen hebben. Dus zo gek is het niet dat je dat pas zo laat hoorde.
owja dat is inderdaad wel erg lang. Bij ons werd dat iig door het lab afgehandeld. De fertiliteitsarts zelf mocht daar niks overzeggen. Dus moesten we echt die brief afwachten. Maar ze zullen overal we weer een ander beleid hebben.
Hé lieve Mounia, Voor zover ik weet is het AMC inderdaad het enige ziekenhuis dat zoek-ICSI doet (in NL). Dr T wist mij wel te vertellen dat er inmiddels géén nieuwe mensen meer op de wachtlijst worden gezet (dus alleen mensen die er al op staan of die al eerder een ICSI hebben gehad) en dat er nieuw lab-personeel is, dus de wachttijden en chaos zou volgens hem minder moeten worden (eind aug was de wachtlijst 3 maanden). En ja... het is niet onmogelijk, spontaan zwanger worden... maar de kans op de hoofdprijs in de staatsloterij winnen is vele malen groter... Zoals je weet lopen wij ook in het AMC. Wij kregen op de dag van de punctie te horen dat er 14 eitjes waren, op de dag van TP dat er 7 eitjes bevrucht waren en dat die heel mooi waren, en op de dag van de uitslag van de bloedtest (dus na 2 weken) dat we cryo's hadden. De brief die je zou moeten krijgen heb ik nooit gezien 8). In het AMC werken ze in principe altijd met Gonal, Menopur of Puregon, maar je kan het natuurlijk altijd voorleggen. Maak inderdaad een lijstje voor woensdag, en zorg dat je al je vragen stelt. Volgens mij trekken ze voor dit soort afspraken altijd een half uur uit hoor, en anders blijf je gewoon doorvragen en geef je ze de kans niet het af te kappen . Heb je al enig idee hoe jullie zélf het liefste verder zouden willen? Heel veel succes woensdag en laat even weten hoe het gegaan is!
miepie, dank je voor je berichtje, ben weer wat wijzer geworden. het gesprek kon helaas niet doorgaan is verplaatst naar oktober, balen maar ja ik wou graag mijn eigen arts spreken en die zou ik niet hebben woensdag. ik hoop dat ze idd een halfuur voor de afspraak hebben gerekent, want ik heb veel vragen haha. ik weet nog niet goed wat ik precies wil, ik wil graag antwoorden/praten over mijn vragen, en dan kijken hoe het verder gaat. ik merk dat ik een beetje angstig voor alles ben geworden, terwijl ik dat niet van mezelf gewend ben.